Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Повторният търг за жп линията Пловдив-Бургас събра повече оферти

0 коментара
Повторният търг за жп линията Пловдив-Бургас събра повече оферти
Повторният търг за ремонта на железопътната отсечка Пловдив-Бургас събра повече кандидати от анулираната по препоръка на Европейската комисия, заради нередности, първа обществена поръчка. Дванадесет компании и сдружения подадоха оферти за трите позиции за рехабилитацията на дългия 290 км железен път, финансирана по оперативната програма "Транспорт" с около 400 млн. лв. Част от тях участваха и в отменения конкурс, в която се явиха осем кандидати.

След ремонта, който ще продължи минимум три години, влаковете трябва да се движат по участъка със 130-160 км в час при средна скорост в момента 80 км в час. Според Националната компания “Железопътна инфраструктура“ това трябва да намали времето за пътуване от Пловдив и Бургас с повече от час.

Сред сегашните кандидати са консорциуми с участието на две от компаниите, които вероятно щяха да спечелят първия търг, тъй като дадоха най-ниски цени - "Главболгарстрой" (сега участва заедно с италианската "Балдасини-Тоньоци-Понтело") и "Енергоремонт", която и сега е заедно с италианската фирма "Салчеф".

Сред дружествата, които участват за втори път, са още австрийската "Светелски" (в обединение с "РВП Кьоне"), гръцката "Терна", италианската CLF S.P.A. Отново с обща оферта са "Трейс" и СК-13. В консорциум с тях в първата процедура бе италианската фирма "СМС Равена", която обаче сега е решила да играе самостоятелно.

Новите участници са гръцката компания "Актор", която има договор за строителството на част от магистрала "Тракия", австрийската "ПОРР технобау унд умвелт", обединения около "Щрабаг" и "Строително-предприемачески холдинг" и консорциум "Европейска железница".

Почти всички дружества кандидатстват и за трите позиции по поръчката - Михайлово - Калояновец (21 км), Стара Загора - Завой - Зимница (120 км) и Церковски - Карнобат - Бургас (150 км). Само обединението около "Щрабаг" е подало документи за първата отсечка, а италианската CLF S.P.A. играе за втора и трета позиция.

Предстои изборната комисия да разгледа административните и технически документи на компаниите. Тези, които отговарят на изискванията, ще бъдат допуснати до отварянето на ценовите оферти, след което трябва да бъдат избрани и победителите.

Крайният срок за това е 15 януари. Подписването на договорите може да се забави при евентуални обжалвания. Ремонтът на линията от Пловдив до Бургас трябва да приключи за 4 години и 6 месеца.

Първата процедура за ремонта на линията беше прекратена по настояване на Европейската комисия след съмнения за корупция заради отстраняването на пет от участниците. Формалният повод обаче беше, че цените на допуснатите до последния етап компании надвишават индикативната стойност на проекта, но един от участниците в комисията беше уволнен. Десислава Георгиева беше освободена от длъжност като директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НКЖИ, която отговаря за проектите по оперативна програма "Транспорт".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.