Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Премиерът предупреди телекомите да не спират клиентите си да се местят при конкуренцията

0 коментара
Премиерът предупреди телекомите да не спират клиентите си да се местят при конкуренцията

Представители на телекомуникационните оператори бяха привикани при премиера Бойко Борисов, където в присъствието на председателя на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков даваха обяснение защо прилагат всякакви практики, за да пречат на преноса на номерата на клиентите си. За проведената среща при премиера, инициирана от него заради многобройните жалби на потребители срещу мълчаливия бойкот на операторите, съобщиха в петък от регулатора.

Операторите нямат право да спират клиентите си, които искат да се прехвърлят при друг оператор, като запазят номера си. Практика сред тях е да спъват преноса, като изискват всякакви документи от клиентите, които ги напускат, и така бавят преноса с месеци.

Според съобщението правителството и КРС са настояли незабавно да спре бойкотът на операторите на преносимостта.

"Предвид трудностите, пред които са изправени българските потребители, желаещи да пренесат своя номер, правителството и националният регулатор категорично поставиха проблема за умишленото бойкотиране и компрометиране на процеса на преносимост от страна на телекомите", коментира след срещата Веселин Божков.

Премиерът е подчертал необходимостта от подобряване на комуникацията между операторите и преустановяване на нелоялните търговски практики, които операторите използват, за да задържат своите клиенти, допълни Божков.

Той съобщи още, че следващата седмица представителите на операторите и КРС ще обсъдят "екшън" план за преодоляване на проблемите около преносимостта на номерата.

"Надявам се никой да не си прави илюзиите, че може да се бори срещу правителството и срещу правителствената политика. А ние като регулатор провеждаме правителствената политика. Така че се надявам и ще поканя следващата седмица ръководителите на трите мобилни оператора да изработим един екшън план, с който да се решат проблемите", каза Веселин Божков, цитиран от агенция "Фокус".

Според него телекомите се позовавали на "някои обективни фактори, примерно напасването на бизнес системата и въвеждането на новата бизнес система на Мобилтел, но не може една бизнес система да се въвежда четири месеца".

"Пожелавам на операторите бързо да се справят с техните технически проблеми, но ние ще настояваме и контролираме този процес в рамките на компетенциите, които ни дава законът, и ще бъдем последователни в тази борба. Още повече, че изцяло сме подкрепени от правителството и от министър-председателя”, каза още Веселин Божков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.