Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Дерайлирал влак бетонира жп стачката от четвъртък

17 коментара
Дерайлирал влак бетонира жп стачката от четвъртък

Товарен влак дерайлира в сряда на жп линията София – Кулата и провали преговорите между синдикатите и ръководството на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за предстоящата стачка в четвъртък. Изпълнителният директор Милчо Ламбрев е напуснал срещата, за да отиде на мястото на инцидента – участък между селата Дяково и Делян. Един вагон от влаковата композиция, превозваща въглища, се е обърнал и е смачкал жп линията. След напускането на Ламбрев синдикатите заявиха, че шансовете да отменят планирана за четвъртък стачка са нулеви. В момента текат разговори с ръководството на "Български държавни железници" (БДЖ).

По-рано в сряда транспортният министър Александър Цветков заяви, че ако влаковете спрат, пътниците ще се извозват с автобуси.

По думите на министъра при евентуална стачка няма да пострадат толкова пътниците, колкото дружествата и самите протестиращи, тъй като ще губят приходи по време на протестите и това ще затрудни изплащането на заплатите. Председателят на Националното сдружение на българските спедитори Георги Минчев заяви пред БНР, че дневните загуби от спирането на товарните влакове може да достигнат 1 млн. лв.

Цветков изрази надежда, че до стачка няма да се стигне, защото "доста са сближени позициите" и имало само "финални въпроси за доуточняване".

Синдикатите категорично отхвърлиха тези твърдения и заявиха, че няма никакъв напредък в преговорите с държавата за предстоящите съкращения в железниците. Те се налагат заради заем от 600 млн. лева за "Български държавни железници" (БДЖ) и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) от Световната банка и съпътстващата програма за преструктуриране и оздравяване. Изискванията на банката са до 2014 г. железниците да намалят с 30% разходите за персонал, но няма условие това да стане чрез съкращения. Въпреки това ръководствата на железопътните компании предвиждат да освободят близо 8000 души до 2016 г.

Това ще създаде огромен риск за безопасността на влаковото движение, заявиха синдикатите. Те изнесоха данни, според които от 11 млн. траверси 1 млн. подлежат на смяна на ръка, а счупените релси, които са били 94 през 2010 г., се откриват от дефектоскопистите и кантонерите, чиито длъжности може да бъдат закрити. Синдикатите смятат още, че освен служители ще се съкратят и пътнически влакове, след което ще се премине към закриване на линии.

Железничарят Константин Марков обясни пред журналисти, че той и колегите му работят в мизерни условия – на минусови температури, без подходящо облекло и със заплати от 400-500 лева. Той е служител на ремонтното депо в "Надежда" и по думите му 60% от подвижния състав на железниците е с пресрочен пробег и се нуждае от незабавен ремонт. Заради тромавите процедури обаче до края на годината БДЖ може да остане само със 150 пътнически вагона, защото другите ще трябва да се спрат от движение. За да се пестят пари от заплати пък железничарите се прехвърлят на непълно работно време и в резултат един пазач в полето например от 1 до 3 през нощта не се води на работа.

Синдикатите не успяха да отговорят на какъв компромис са готови, за да се договорят с държавата и да отменят стачката.

Провалът на преговорите с НКЖИ бетонира намерението на железничарите да блокират в четвъртък от 10 до 11 сутринта движението на влаковете. Онези композиции, които началният час на протеста ги хване на път, ще стигнат до първата възможна гара, за де се включат в протеста.

В петък влаковете няма да се движат от 8 до 16 ч.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SV
    #17
  2. Бърдоквата
    #16
  3. Блогъра
    #15
  4. N
    #14
  5. kk
    #13
  6. Поданик
    #12
  7. Поданик
    #11
  8. БГ Национал
    #10
  9. lokokoko
    #9
  10. Стачка
    #8

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.