Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Потребители завеждат иск за 100 млн. лв. срещу М-Тел

34 коментара
Потребители завеждат иск за 100 млн. лв. срещу М-Тел

Асоциацията на потребителите на комуникационните и интернет услуги (АПТИУ) ще заведе колективен иск от 100 млн. лева срещу М-тел заради възникналите проблеми със сметките на абонатите през последните месеци след въвеждане на новата система за фактуриране. По думите на председателя на организацията Янаки Ганчев при тях се получават дневно по 150-200 жалби на клиенти срещу мобилния оператор.

Сред основните им оплаквания, че месеци наред не могат да си проверят сметките и оставащите минути, че операторът не издава данъчни фактури в договорения срок и не им активира част от услугите по технически причини, а ги кара да си плащат за тях. Над 60 на сто от абонатите на М-Тел твърдят, че сметките им са завишени, а други смятат, че забавянето на сметките им удвоява тарифирането на разговорите им.

Организацията настоява за обезщетение в размер на 100 млн. лв., защото такава, по думите на нейните представители, би била санкцията за телекома в една нормална държава.

Не стана ясно обаче как ако съдът присъди на организацията такова или каквото е да било обезщетение, то ще бъде разпределено между потърпевшите и по какъв критерий ще бъдат определени те. Ганчев заяви само: “Бъдете спокойни, с тези пари няма да отидем в топлите страни."

По думите му започва и информационна кампания, с която на потребителите да се разяснят стъпките по самото присъединяване към колективния иск.

Той обясни още, че със завеждането на иска срещу оператора се настоява за отнемане на лиценза му за определен период от време. Организацията настоява това да стане с решение на съда, тъй като “вече не може да се разчита на държавата."

Започваме мобилните оператори един по един, заяви Ганчев и поясни, че началото се поставя с М-Tel заради 7-месечния срив с новата клиентска платформа. По думите му провежданият от асоциацията мониторинг показва, че краят на тези проблеми не се вижда, а причината е в ретроградното мислене на ръководството на оператора, останало от времето, когато беше монополист.

Вторият в редицата за “подхващане“ е “ГлоБул“, заявиха от асоциацията. Първоначално плановете били след М-Тел да се предприемат действия срещу “Виваком“, но операторът временно се спасил, тъй като премахна автоматичното подновяване на договорите. Това ще се случи със законови промени и с останалите две компании, но “Виваком“ стори това предварително и доброволно. Подредбата за исковете зависела изцяло от поведението на операторите, обясни Ганчев.

Асоциацията организира в неделя третия си поред протест срещу мобилните оператори. Недоволните потребител ще се съберат пред Народния театър “Иван Вазов“ в столицата. Предишните два митинга бяха доста рехави.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

34 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Goshko
    #34
  2. az
    #33
  3. обикновен
    #32
  4. жана д`арк
    #31
  5. N
    #30
  6. niki
    #29
  7. жана д`арк
    #28
  8. на въпреки
    #27
  9. Жоро
    #26
  10. 101
    #25

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.