Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Скандалът с "Фолксваген" няма да навреди дългосрочно на Германия, смятат лидерите на страната

1 коментар
Скандалът с "Фолксваген" няма да навреди дългосрочно  на Германия, смятат лидерите на страната

Водещи германски политици смятат, че макар скандалът с "Фолксваген" да е нанесъл сериозен удар върху икономиката на страната, ефектът ще бъде преодолян.

Германският канцлер Ангела Меркел заяви, че скандалът около манипулирането от "Фолксваген" на данните за вредните емисии наистина е "драстичен", но вредите от него не са чак толкова големи, че да се смята, че Германия вече не е добро място за правене на бизнес, предаде Ройтерс.

"Смятам, че репутацията на германската икономика и доверието в германската икономика не са разклатени чак толкова, че вече да не ни възприемат като добро място за бизнес", каза тя в неделя пред "Дойчландфунк".

Меркел изрази надежда, че "Фолксваген" бързо ще даде пълна информация по случая и ще реши проблема.

Председателят на Европейския парламент Мартин Шулц, който е социалдемократ от Германия, заяви, че не само германската икономика, но и компанията "Фолксваген" ще се възстанови след скандала.

Той остро разкритикува поведението на германския автомобилен гигант и каза, че това е "тежък удар за германската икономика като цяло".

"Но аз вярвам, че "Фолксваген" е силна компания и има всички шансове да оцелее в кризата", каза Шулц. Той допълни, че възстановяването зависи от стъпките, които ще бъдат предприети за лекуване на ефектите от скандала.

Възстановяването на доверието и във "Фолксваген", и в Германия, зависи от това как ще се реши скандалът, каза Мартин Шулц и призова отговорните да бъдат бързо привлечени на съд.


Междувременно няколко инженери, работещи в германската автомобилна компания, са признали, че са отговорни за инсталирането на софтуера, който манипулирал данните от тестовете за вредни емисии на дизеловите автомобили на концерна, предаде Франс прес, като се позова на германския в. "Билд".


Службите, водещи вътрешно разследване на скандала, вече са получили първите признания. Няколко инженери са споделили, че са инсталирали програмата през 2008 г., посочва изданието.


Компанията призна преди две седмици, че е оборудвала 11 милиона коли с такава програма и тези разкрития предизвикаха истинско земетресение в световни мащаби и костваха президентския пост на Мартин Винтеркорн.


"Фолксваген" обеща да изясни случая. Концертът приписа отговорността за скандала на малка група хора и уволни някои служители. Според пресата 12 души са замесени, сред които шефът на научно-изследователските дейности на филиала "Ауди". Засега не е ясно кои са поръчителите на инсталирането на програмата, манипулираща данните.

В идните седмици "Фолксваген" би трябвало да изтегли милиони коли и лекотоварни превозни средства, за да ги приведе в съответствие със стандартите.

Същевременно статистически и компютърен анализ на американската агенция Асошиейтед прес показва, че в резултат на това, че "Фолксваген" е използвал софтуера за манипулиране на данните от тестовете, замърсяването е било по-голямо от допустимото и то е станало причина за смъртта на между 16 и 94 души в САЩ за седем години.

В изготвянето на анализа са участвали десет експерти по вредните емисии, инженери и здравни експерти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #1

    Повече няма да купувам стоки "Made in Germany". Те са силно надценени в Европа, и при тях съотношението "цена - качество" е най-лошо. И при колите, и при бисквитите или вината.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.