Ти си това, което четеш

Скъсан кабел наложи временна реорганизация на работата в столичната здравна каса

18:14 | 28 декември 2017 | 0 коментара

Повреда, довела до прекъсване на достъпа да информационните ресурси на централното управление на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) и  столичното й звено, наложи реорганизация на работата в Софийската здравна каса, за да не останат пациенти без заверени рецептурни книжки и необходимите им лекарства, които се поемат от бюджета.

Гражданите, които трябва да заверят протоколи за скъпоструващо лечение, могат да го направят в районната каса и в нейните офиси, независимо от техническия проблем. Столична каса е преминала на ръчна обработка на протоколите, които след отстраняване на повредата ще бъдат въведени в Персонализираната информационна система (ПИС), съобщиха от касата в четвъртък.

За да се осигури безпроблеменното получаване на лекарства, тест-ленти или стоми от страна на здравноосигурените граждани, до възстановяване на нормалното функциониране на ПИС, в Централното управление на НЗОК – ул. „Кричим“ №1, ще бъде обособено едно работно място, което да обслужва пациенти, които трябва да заверят или презаверят рецептурните си книжки.

От институцията заявиха, че продължава работата по отстраняването на повредата.

По-рано през деня стана ясно, че има повреден комуникационен кабел, като аварията е станала още миналия петък, но проблемът изниква след края на празничните дни.

От "Виваком", която е доставчик на интернет за НЗОК, обявиха, че Столичната здравна каса не е сред засегнатите клиенти, претърпели временно прекъсване на услугите заради големия пожар в района на НДК миналия петък.

Телекомът заявява, че тези повреди са отстранени и всички възникнали проблеми с предоставяни услуги и текущите технически затруднения на НЗОК се дължат на повреда извън неговата мрежата на телекома.

Компанията допълва, че при нужда може да окаже съдействие както на ИТ структурата на НЗОК, така и на външната фирма, поддържаща тяхното техническо оборудване, с цел по-бързо отстраняване на проблема и възстановяване на нормалния процес за обслужване на гражданите.

Още от България