Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Сладко от люти чушки и 300-годишна пушена кълбъсъ пробиват на пазара

0 коментара
Двете победителки в конкурса показват продуктите по уникални рецепти

Уникални домашно сладко от люти чушки и 300-годишна пушена кълбъсъ напускат семейните рецепти и пределите на Бургас и плевенското село Асеново, за да атакуват българския пазар пред идната пролет. Рецептите за двата продукта победиха в започналата пред септември кампания на веригата "Лидл" - "Съхрани родния вкус“, и донесоха на пазителките си награда от по 10 хил. лв.

Двата продукта бяха избрани да станат част от линията от български продукти "Родна стряха" на веригата в тежка надпревара с общо около 1500 предложения от цялата страна. Рецептите бяха оценявани от шефовете Иван Манчев и Таньо Шишков, които заедно с "Лидл" са отличили не, както бе обявено, един продукт, а два заради уникалния им вкус, обясниха двамата кулинарни майстори.

Пазител на тривековното рецепта на асеновската пушена кълбъсъ е Мария Иванова. Рецептата е част тт кухнята на банатските българи и е пренесена у нас от Австроунгарската империя. "Нашите баби и дядовци са правели кълбъсъ всяка зима. Присъствала е на трапезата като задължителен деликатес за коледните и великденски празници. От тогава до днес я пазим и я предаваме от поколение на поколение“, разказва Мария. Тя обяснява автентичният вкус на кълбъсъта с естественото ѝ опушване на три етапа.

Сладкото от люти чушки пък изненадва с мириса си на нещо солено, който после се  разгръща в сладко-лютив. "Тайната е в марината, в която се слагат лютите чушки“, обяснява Диляна Георгиева от Бургас. Тя знае рецептата от баба си, която пък я е запазила от предишни поколения. "Мисля, че е дошъл моментът повече хора да разберат за нея“, казва Диляна,. Тя препоръчва сладкото от люти чушки да се консумира с парченца сирене, прясно изпечена наденичка или просто с препечени филийки.

Кампанията "Съхрани родния вкус“ е ярко доказателство, че българинът пази богатството и автентичността на своята кухня и не просто предава родния вкус от поколение на поколение в семейството, но съхранява българската традиция като цяло, посочи при обявяването на победителите Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

"За нас ще бъде изключителна чест и отговорност да приемем тези два продукта в семейството на „Родна стряха“ и да ги направим достъпни за всички наши клиенти“, допълни тя.

"За нас това беше вълнуващо пътешествие не просто из традициите и историята на българската кухня, но и из българската народопсихология като цяло. Защото всяка кухня отразява характера на своя народ“, обобщава впечатленията си от конкурса шеф Иван Манчев.

"Оказва се, че българската кухня е област, в която много ревностно пазим своите традиции и ги предаваме на следващите поколения. Има приемственост, което е изключително ценно“, допълва шеф Таньо Шишков.

Двамата разказват, че при обиколката си за оценка на продуктите са били посрещнати навсякъде изключително топло и са се запознали с много колоритни хора – различни по професия, възраст и кулинарни предпочитания, но обединени от каузата да пазят родния вкус.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.