Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София без нови тролейбуси през 2013 г. заради провален търг

13 коментара
София без нови тролейбуси през 2013 г. заради провален търг

София ще остане без нови тролейбуси през следващата година заради провален търг. Поръчката беше прекратена и ще се обяви нова процедура, защото единственият кандидат, допуснат до отварянето на ценовите оферти - “Шкода Електрик”, даде цена по-висока от прогнозната, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов за Mediapool.

Прогнозната цена за купуването на 50 нови тролеи беше 27.5 млн. лв.

Другият участник в търга "Транс-Алфа Електро" не беше допуснат до отваряне на ценова оферта. Причината е, че руската фирма не е представила документи за европейско типово управление на превозните средства, обясни Любомир Христов.

Съгласно предварителния план при успешна процедура доставката на тролейбуси трябваше да започне през 2013 г. и да приключи през 2014 г.

Новите тролейбуси са част от проекта за интегриран градски транспорт на София за 122 млн. лв. Той се финансира по оперативна програма “Регионално развитие” (ОПРР). До момента по него са усвоени нула лева, показва системата за управление на еврофондовете ИСУН.

Заради провалените и забавени тръжни процедури, с които беше нарушен план графикът, проектът е сред рисковите по ОПРР, каза Деница Николова, ръководител на управляващия орган на програмата пред Mediapool.

Другият провален търг е за ремонта на релсовия път по бул.”България” в участъка от бул.”Витоша” до крайното обръщателно колело. По него оферти подадоха пет компании. Две бяха отстранени по технически причини, а други две, защото при отварянето на ценовата оферта липсвал целият ценови раздел за отводняване. Така останал само един участник - “СК 13 Трансстрой”, които дали цена от 7.5 млн. лв.

Прекратихме процедурата по указание на управляващия орган, защото при оставането на само един участник не се получава конкуренция, обясни заместник-кметът.

Все още не е приключил търгът за доставка на машина за ремонт на релсите, където участниците са само двама.

Търгът за строителство на трамвайната линия до Семинарията пък изобщо не е обявяван. Плановете са процедурата да стартира в края на ноември, каза Любомир Христов.

В момента се избира консултант за интелигентна система за управление на трафика на 20 кръстовища. След това той трябва да подготви работен проект и през следващата година ще бъде пусната поръчката за купуване на техниката. Отделно е планирано монтиране на 600 електронни информационни табла на спирките на градския транспорт, които да показват времето за пристигане на следващото превозно средство.

Отделно трябва да се направи маркетингов и правен анализ за възможностите и условията за отдаване правото на монтаж, експлоатация и поддържане на навесите на спирките на градския транспорт.

Така единствената поръчка, която е пред приключване, е за надзора по строителство на релсовия път до Семинарията и за ремонта на трасето по бул. ”България”. При отварянето на ценовите оферти общинската “Софинвест” даде ценова оферта, която е над 10 пъти по-ниска от тези на другите кандидати.

За да не бъдат загубени парите, всички тези дейности трябва да приключат до август 2014 г.

Според зам.-кмета по транспорта Любомир Христов проектът не е рисков и общината ще го изпълни в срок.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. paco2916
    #13

    сигурно няма как да вземат комисиони от доставката на новите тролейбуси. лъжата на боко че усвояват напълно еврофондовете.А ако знаят пътниците в какво се возят. БОЖЕ ПАЗИ НИ.АМИН!!!!!!!!

  2. Анонимен
    #12

    До 11: Тролейбусите (единични), които закупиха преди година за близо 1 000 000 (един милион) лв. парчето и те ли са руски? Не знам защо на тях отпред пишe Skoda - сигурно гадните руснаци са се прикрили ловко. А пушещите стари автобуси, както и новите, имат знака на Мерцедес((някои и на Ман), но и това е измама - руски са.За Икаруси-те да не говорим те са правени в Толиати. А Ако говорим сериозно русофобията е болест, а в такива форми е за лечение!

  3. Анонимен
    #11

    Ами естествено, че ще отрежат чехите, дори и цената им да беше по-ниска. Поръчките в България методично се печелят от руски фирми. В метрото вървят руски влакчета с дизайн от 80-те г. на ХХв. Наскоро се возих в метрото на Лион - страхотия, нищо общо с това тук. Освен това се управляваше от компютър. И това не е в столицата, а в провинцията... Същото беше с автобусите и тролеите им - все едно че бяха от фантастичен филм: без шум, супер удобни, просторни и красиви. В другите европейски градове положението е подобно. А у нас се купуват морално остарели руски ур.оди със съмнително качество. Но нали сме верен Троянски кон...

  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #10
  5. Анонимен
    #9

    Абе много е симпатично това зам.-кметче, има вид на европейско момче, ама нещо хич не му се получават работите, едни 3 млн. за малко да хариже, търговете не вървят... защо така? Май те трябва само фасон, и акъл трябва...

  6. Анонимен
    #8

    Прости им господи, те не знаят какво правят щом отстраняват доказала се фирма за производство на тролей. Господа, обикновено евтиничкото е боклук и винаги излиза по-скъпо.

  7. Анонимен
    #7

    Пари за нови тролейбуси и автобуси нямат, а "спестени" средства, от които да си раздадат дивиденти в края на годината - имат! Ааааа.......

  8. Анонимен
    #6

    Единствената столица в Европа,в която общественият транспорт е купуван на старо и е в окаяно състояние. Срам и позор за "Столична" община и "Столичния" общински съвет !

  9. Анонимен
    #5

    А бе единицо,не се вози в руските нови метровлакове, защото е .. както си го описал!

  10. Анонимен
    #4

    Тези тролей ги обещават всички кметове , като се започне от Янчулев! Преди избори, 50-те тролея се размахват като морков пред магаре на тъпия електорат!Правят се ненужни кръстовица на две нива, а е достатъчно 1 седмица да се слуша сутрин радиото и телевизиите и да РАЗБЕРАТ КЪДЕ ИМА ЗАДРЪСТВАНИЯ В СОФИЯ и там да насочат средства и усилия! Медиите повтарят като грамофон- задръствания на бул. България и "Гоце Делчев" , на всички кръстовища на "Цар Борис III", на тунела в "Люлин".Да, но за там има сложни отчуждителни процедури, а на чиновниците и общинарите девиза е : "Най- мразим да мислим"!!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.