Ти си това, което четеш

София ще се рекламира с Бистришките баби, графити и ротондата "Св. Георги"

Табелите на градския транспорт стават разбираеми и за чужденци
Зорница Латева | 17:22 | 14 декември 2017 | 3 коментара

Столичната община ще се опита да използва предстоящото председателство на България на Съвета на ЕС, за да популяризира София като туристическа дестинация.

Най-накрая местната власт ще се опита да улесни гостите на града да се ориентират къде се намират основните забележителности и как се стига до тях. Ще бъдат подменени и табелите по спирките на градския транспорт, които да дават по-ясна информация за маршрута на трамваите, тролеите и автобусите. Освен на български, както в момента, надписите по тях ще са и на латиница, за да могат да бъдат разбрани и от чужденците.

Всичко това е част от кампанията на общината "София общува", която има три основни елемента - система за пешеходна ориентация, за ориентация в градския транспорт и за изграждане на имидж на столицата.


София е So...

Логото на София е изградено върху превода от английски на първите две букви от името на града, изписано на латиница - So (толкова). Ще бъдат изработени билбордове с шест основни послания - So green Sofia (толкова зелена), So welcoming Sofia (толкова гостоприемна), So united Sofia (толкова обединена), So innovative Sofia (толкова иновативна), So creative Sofia (толкова творческа) и So ancient Sofia (толкова древна).

Посланията са в нюансирани цветове на герба на София и ще бъдат поставени на билбордове на летището, в центъра, на входовете на града, на метростанции и др. Поставянето им започва от другата седмица.

Посланието So ancient Sofia (толкова древна) например е изписано на фона на ротондата "Св. Георги". Бистришките баби с баница в ръце са на плаката So welcoming Sofia (толкова гостоприемна). Гостоприемството е сред акцентите и в рекламната кампания на българското председателство в Туитър, която се прави от министерството на председателството. Символ на иновативността е изобретателят на т. нар. халфбайк (нещо средно между тротинетка и колело). Обединена София е представена чрез логото на фона на знамето на ЕС. Посланието So creative Sofia (толкова творческа) е поставено на фона на графит, изрисуван на сграда в София.


По-лесна ориентация

За да могат туристите в столицата да се ориентират по-добре, от средата на януари започва и поставянето на специални табели на около 40 места в центъра. Те ще са по основните пешеходни маршрути.

Анкета сред туристи в града показала, че повечето от тях търсят "кафявите знаци" и идват тук подготвени за забележителностите и искат само да знаят как да стигнат до тях. За това туристическите табели ще са в кафяво. На тях ще има информация кое е точно мястото, на което се намират, както и в каква посока са основните забележителности в радиус 600 метра от него.

Табелите ще са със светлоотразително фолио и жълти елементи, за да се виждат отдалече. За изписването на информацията в тях е използван специално създаден шрифт, кръстен SofiaSans.


Градски транспорт за чужденци

Най-накрая Столичната община ще направи информацията за маршрутите на градския транспорт разбираема и за чужденците. От средата на януари започва поетапната подмяна на всички табели по спирките на трамваи, тролеи и автобуси. На тях вече освен информация за спирките и маршрута на български ще има и такава на латиница. Ще бъде показано и в коя посока се движи транспортното средство, тъй като това също често обърква гостите на града.

На табелите ще има информация и на кои спирки може да се направи връзка с метрото.

Всъщност табелите по спирките няма да бъдат сменени, а само върху съществуващите елементи ще бъде залепено фолио с по-разбираемата информация. Тъй като броят на тези табели е много голям, актуализирането на информацията по тях ще отнеме най-много време. За това ще се започне първо с линиите, които най-често се ползват от туристите.

Още от България