Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София сменя старите немски автобуси с нови китайски

2 коментара
София сменя старите немски автобуси с нови китайски

Нови китайски автобуси ще заменят старите германски рейсове в София. Те ще се движат по линиите 60, 64, 72, 77, 82, 309, 604 и други в централната и крайградската част на столицата.Това съобщи Слав Монов, изпълнителен директор на общинската фирма "Столичен автотранспорт".

За покупката на 110 нови единични автобуса Столична община тегли заем.  Машините са произведени от китайската компания "Джънджоу Юйтун Бус Ко. Лимитид", избрана с обществена поръчка по критерия най-ниска цена.

Автобусите са последна дума на техниката. Те са с нисък под, климатик, рампа за инвалиди и детски колички, ергономични седалки, безжичен интернети видеонаблюдение. Двигателите им отговарят на най-високия екологичен стандарт в Европа - ЕВРО 6, а производството им е английско. Скоростната кутия е дело на немска фирма.  Единствено шасито и купето са китайско производство. Очаква се разходът на гориво да е много по-нисък от сегашните стари автобуси, каза Монов.

Първите нови китайски рейсове се очаква да тръгнат по софийските улици до края на септември. Те ще заменят автобуси,  произведени през 1978, 1988 и част от 1998 г. Плановете са след три години паркът да е напълно обновен, като ще останат да се движат само 42 автобуса, произведени през 2007 г.

Старите автобуси ще бъдат продадени или бракувани.

Новината идва на фона на повишаването на цената на билета без финансови аргументи от 1 лв. на 1.60 лв. и идеята да се сключи 8-годишен договор за около 170 млн. лв. без конкурс с фирма без лизецнз само защото съди общината за 5 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #2

    Китайска направа, дизелови мотори, уж Евро 6. Не става ясно парите по европейски програми ли са, или за сметка на билетчето от 1,60? Във Варна с евросредства се осигуриха полски автобуси с нисък под, климатизирани, със задвижване МАН, разбира се дизели ЕВРО 6, адаптирани за метан. Но тъй като идват от Полша с евросредства бакшиш за управляващите е нямало. А къде отиват старите софийски автобуси? За скрап ли?

  2. Дядо ми Петър
    #1

    Автобусите са последна сума на техниката А комисионните - ПОСЛЕДНАТА ДУМА НА КОРУПЦИЯТА. (Ако има дъно за корупцията на управляващите ни ГРОБари).

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.