Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Спор за плагиатство в клипа на европредседателството

"Господари на ефира" показа заимствани елементи от италианско рекламно видео

2 коментара
Спор за плагиатство в клипа на европредседателството

Както се очакваше, властите отрекоха да има плагиатство при видеоклепа за българското европредседателство, който много наподобява идеята и визуалните елементи на итаиански туристически клип, правен преди нашия. Сравнението бе представено в четвъртък вечерта от "Господари на ефира". Идеята България да бъде представена през очите на двама младежи – момче и момиче, пътуващи с влак из страната, изглежда заимствана от рекламен туристически клип за Италия от 2016 г. Прилики има и в други сцени като например разходка с колело, разглеждсане на книга, опитване на местни кулинарни специалитети и напитки, любуване на морето от скални върхове и др.

"Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 категорично се разграничава от внушенията за плагиатство в един от клиповете на Българското председателство "Това е България", заявиха в отговор от ведомството на Лиляна Павлова.

"Клипът "Това е България”, изработен за Българското председателство на Съвета на ЕС, категорично не е плагиатстван. Зад него стоят имената на едни от най-добрите български сценаристи и режисьори. Нека красивият и атрактивен образ, създаден за България, не ни прави заложник на нечии интереси. Общото между двата клипа са съвпаденията между три кадъра от около 300. Но изрязани и насложени създават подвеждащо впечатление", коментира Павлова в профила си във фейсбук.

От ведомството ѝ посочиха, че "авторският колектив, разработил и реализирал идеята по представяне на страната ни, следва общо установени световни практики и тенденции при филмиране, рекламиране и представяне на природните, културните и исторически дадености на една страна". "В този смисъл да се търсят и откриват прилики с други продукти е неоснователно и некоректно. Стойността на клипа е в оригиналния поглед на неговите автори, на начина и индивидуалния им прочит, с които представят клипа, а не по отношение на изразните средства", казват от ведомството.

Обществената поръчка за видеото на стойност 243 000 лв. бе спечелена от фирмата "Ди индъстри" ООД на известния режисьор и продуцент Димитър Гочев (продуцент на сериали като "Стъклен дом", "Под прикритие" и др.). Заданието включва разработването на редица клипове, но основното видео, което е и обект на спора, е продуцирано от Димитър Гочев, режисьор е Божидар Велинов, а сценаристи са Мирон Крумов и Мариана Събева.

Фирмата е обект на атаки, откакто е спечелила обществената поръчка. През септември 2017 г. тя се налагаше да опровергава, че не е създадена няколко дни преди да спечели поръчката, както се твърдеше в определени медии, а през 2016 г.

"Фактът, че от официалното представяне на клипа – 5 януари 2018 г., досега той е гледан над 1 млн. пъти само в интернет, показва, че той е качествен и атрактивен продукт. Почти всички отзиви в медиите и социалните мрежи са изключително положителни. Доказват го резултатите – по 15 400 души на час са гледали в социалните мрежи филма за България, изготвен за ротационното ни председателство. Справката е за първите 48 часа след представянето на клипа", коментират от ведомството на Павлова.

Клипът на европредседателството представя красотата на България през четирите годишни сезона. Ролите на момчето и момичето във видеото, озаглавено "Няма как да не се влюбиш в нея от пръв поглед", се изпълняват от актьорите Бойко Кръстанов и Лорина Камбурова. Двамата персонажи се запознават във влак и започват пътешествие. Те се влюбват както един в друг, така и в България, в красотата и обичаите ѝ.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. edin.drug
    #2

    Това дали е плагиатство или половината туристически клипове се правят по този начин подлежи на проверка. Идеята не е чак толкова умонепостижима, че да не може да хрумне на поне дузина души. Нашият клип е сниман с повече размах - това е очевидно. И въобще, като ни осъдят (примерно, което ме съмнява), какво? Ще се изложим като кифладжии и обезщетението ще го платят от НАШИТЕ ДАНЪЦИ. Не стига, че сме платили 240 хил. за клипа, ами сигурно ще искат и още толкова. Кой има сметка от всичко това?

  2. Teller
    #1

    Плагиатството е повече от очевидно! То просто крещи! Самата идея, момче и момиче се запознават във влака и пътуват из страната е 100% плагиат. Отделните епизоди също поне 90% са също плагиати. Трябва да си сляп, за да не го виждаш.Или да си гьонсурат като облата министърка.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.