Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичните булеварди "Дондуков" и "Цар Освободител" стават еднопосочни

Това е една от мерките срещу замърсяването на въздуха в центъра

13 коментара
Схема на еднпосочния бул."Дондуков"

Столичните булеварди "Дондуков" и "Цар Освободител" се предвижда да станат еднопосочни. Идеята ще бъде представена в петък от зам.-кмета на транспорта Евгени Крусев.

Независимият съветник Симеон Славчев, който доскоро беше зам.-председател на "Движение 21", публикува снимки със схеми как ще изглежда трафикът по двете основни артерии в центъра на София.

"Идеята е бул. "Дондуков" да стане еднопосочен в посока Министерски съвет и Президентсвото, както и бул. "Цар Освободител" да стане еднопосочен от Президентсвото в посока на Народно събрание и Софийския университет", пише Славчев.

Според него това ще облекчи значително трафика в центъра на София. Освен това по бул. "Дондуков" ще се обособят самостоятелна двупосочна велоалея , а също така и трамвайно трасе.

Предложението е и част от мерките на Столична община за решаване на проблема с мръсния въздух в столицата. След като булевардите станат еднопосочни, автомобилите по-малко време ще стоят на светофарите и ще има по-малко задръствания, показал симулационният модел.

Предстои предложението на Крусев да бъде обсъдено в комисиите на Столичния общински съвет и с гражданите, след което да бъде взето окончателно решение от съветниците.

За тази година отново е планиран ремонтът на бул. "Дондуков" в участъка между Младежкия театър и ул. "Кракра". Той е в ремонтната програма на общината от 2012 г. и предвижда реконструкция на трамвайния релсов път, пътните платна и контактно-кабелната мрежи.

Няколко години обаче не може да се вземе решение дали паважната настилка да остане или да бъде заменена с асфалт. В заложения проект е предвидено бул."Дондуков" да бъде асфалтиран, но срещу това се обявиха неправителствени организации и граждани.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kruger
    #13

    Проблемът на БГ е че няма система която да гарантира спазването на правилата и законите. Всичко друго е следствие и няма смисъл при това положение. Ето какво ще стане. Пропускателната способност на двата булеварда общо ще намалее, защото от двете страни ще има спрели "за малко" автомобили, на аварийки или не. И за движение ще останат пак две ленти, само че само в едната посока. Това е положението примерно с еднопосочните булеварди П. Евтимий и В. Левски (преди строежа на метрото). Общината всъщност ще направи паркинг и ще увеличи задръстванията. Което не виждам как ще помогне за чистия въздух, даже напротив.

  2. join_alex
    #12

    А цялостна страгегия за развитие на центъра има ли, защото само с обръщането на движението на два булеварда няма да стане

  3. Гарабед Занасян
    #11

    Дондуков безусловно с асфалт защото с павета както е в момента, запрашеността и шумът са непоносими.

  4. Nikola Nikolov
    #10
  5. Анонимент
    #9

    И постъпващият към центъра поток от коли от Цариграско шосе ще се излее надясно към Музикарния театър до Дондуков през Паметника Левски, който в случая ще понесе щетите от трафика, а колите ще обикалят половин километър повече. Колите от Ларгото към Младост също ще обикалят повече, което е просто безмислено пагубно... По-добрия вариянт е да се стимулира ползването на градския транспорт, като му намалят цените, особенво след като се хвърлиха толкова пари за метрото и т.н.

  6. Анонимент
    #8
  7. Анонимент
    #7

    И постъпващият към центъра поток от коли от Цариграско шосе ще се излее надясно към Младежкия театър до Дондуков през Паметника Левски, който в случая ще понесе щетите от трафика, а колите ще обикалят половин километър повече. Колите от Ларгото към Младост също ще обикалят повече, което е просто безмислено пагубно... По-добрия вариянт е да се стимулира ползването на градския транспорт, като му намалят цените, особенво след като се хвърлиха толкова пари за метрото и т.н.

  8. Nikola Nikolov
    #6

    Представям си на какво ще заприлича кръстовището пред Софийския Университет!Или тези при театър София и при бившата гара Подуене...

  9. СимеонT
    #5

    Как по-точно намаляване на пропусквателната способност на булевардите в центъра ще намали замърсяването? Нещо логиката куца. Ако една кола стои два пъти повече време в задръстване сигурно почва да пречиства въздуха.

  10. Индже
    #4

    При въвеждане на еднопосочно движение по бул. "Дондуков" ще се образува огромна тапа в района на Ларгото и обратно по Руски в района на Лектората. Не е ясно и как ще се промени движението на трамвая по Дондуков... Когато става дума еднопосочно движение е важно да има цялостно решение, с вътрешни и външни еднопосочни пръстени, както е в редица Европейски градове. Другото води до задълбочаване на проблемите с автомобилния трафик...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.