Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Строежът на кръстовището на две нива при бул.”България” и “Гешов” тръгва през есента

11 коментара
Така ще изглежда кръстовището между бул."България" и бул."Гешов" след изграждането на второто ниво

Строителството на кръстовището на две нива при бул.”България” и “Акад. Иван Гешов” ще започне през есента и трябва да е готово до пролетта или лятото на 2014 г. След пускането му в експлоатация преминаването през него ще отнема най-много две минути. Това съобщи зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. Той представи проекта заедно със Сергей Стойков, директор на дирекция "Инфраструктурно строителство" в "Балканстрой", която ще изпълни обекта.

Стойността на съоръжението е 22.48 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 230 дни. Средствата са осигурени чрез заем от Европейската инвестиционна банка.

Идейното транспортно-комуникационно решение предвижда вантова конструкция за второто ниво на кръговото съоръжение. Тя се държи на 12 въжета във вътрешния кръг, закачени на голяма колона в центъра на кръстовището и поддържана чрез други четири въжета, захванати за 4 колони на всеки от лъчите на кръстовището.

Централната колона ще е с диаметър 2.5 метра и ще стъпва в подлеза. По тази причина някои от помещенията там ще бъдат премахнати, посочи Сергей Стойков. По думите му целият подлез ще бъде използван като вестибюл за бъдещата станция на метрото от третата линия.

Движението по горното главно ниво на кръстовището ще е кръгово и в две ленти, като на долното ниво ще бъдат забранени левите завои, което ще позволи преминаването да става за две минути, каза Стойков. Двулентово ще е и движението на входовете и изходите към кръговото движение. 45 метра ще е вътрешния диаметър на кръга, външният ще е 65 метра.

Трамвайната спирка в района се запазва.

Светофарът и пешеходно преминаване при ул. "Урвич" се премахват и на тяхно място ще се направи пасарелка за преминаване. Под нея ще се намират т. нар. фиби, които ще позволяват на правото движение от бул."Цар Борис Трети" да влиза в локалите, а на идващите по ул. "Урвич" и "Георги Софийски" да се качат на рампите. Рампите започват веднага след пасарелката и отхапват 2 метра от зелените площи, където ще бъдат основите им.

Ще бъде направено всичко възможно, докато тече изграждането на съоръжението, движението през кръстовището да не бъде спирано дори за ден, обещаха от “Балканстрой”.

По време на строежа ще бъдат поставени шумоизолиращи прегради до двете жилищни сгради, които са най-близко до кръстовището за да може хората спокойно да работят и живеят докато тече строителството, обещаха изпълнителите.

Плановете са докато се подготвя работния проект и разрешителното за строеж да бъде направен ремонта на трамвай номер 7 по бул. "България", каза Любомир Христов.
Според него със завършването на кръговото движение от бул. "Възкресение" до Южния парк ще има свободно преминаване без спиране на светофари.

На въпрос, задаван от столичани не се ли пренася по този начин "тапата" по бул. "България" при кръстовището с ул. "Тодор Каблешков", Любомир Христов отговори, че този проект е включен в транспортната програма на общината за периода 2013 – 2016 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    Много недомислена глупост.

  2. Анонимен
    #10

    Това е пълна идиотия - две кръстовища едно върху друго. България трябва да е безконфликтен за де има смисъл от две нива - дано се уетят навреме.

  3. Анонимен
    #9

    Няма такава пародия Не може да се прави кръгово и пак да има светофари .. бул България да не е транзитен ... нали се сещате, че висчко ще се засили да минава отгоре и ще стане мазало .. абсолютна порнография е този проект ...

  4. Pier
    #8
  5. Анонимен
    #7

    До глупака от № 5: Относно пешеходците - не виждаш ли входовете на съществуващите и сега подлези, които се запазват.

  6. Анонимен
    #6

    Балканстрой,Главболгарстрой и Трейс са фирмите,които печелят почти всичко в България.Останалите строители са подизпълнители.Това са на Буда другарчетата.

  7. Анонимен
    #5

    Че останаха ли още ГУШКИ НА ПРИЯТЕЛЧЕТА НЕНАПЪЛНЕНИ? (За непосветените - бул. България беше построен, за да може Тато безпрепятствено да слиза от резиденция Бояна до Центъра. Сега същото го прави Рапона. И явно светофарите му вдигат кръвното.) А на "впечатляващата" (както пише № 1)картинка нека някой да ми покаже, ОТКЪДЕ ЩЕ МИНАВАТ ПЕШЕХОДЦИТЕ. Защото НЕ САМО МУТРИТЕ С ДЖИПОВЕ СА ГРАЖДАНИ НА тази нещастна държава.

  8. Анонимен
    #4

    Нещо много все да се прекалява с тези кръгови - така ли трябва да бъде. С рампи май е по-добре, но сигурно е по-сложно.

  9. Анонимен
    #3

    ИСТИНСКИЯ ПРОБЛЕМ Е КРЪСТОВИЩЕТО НА БУЛ. "ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ" И "ЦАР БОРИС " НА КРАСНО СЕЛО. НО ТОВА Е ГОРЕЩ КАРТОФ С МНОГО ОТЧУЖДЯВАНИЯ И НА НИКОЙ НЕ МУ СЕ ЗАХВАЩА С ТАЗИ ЗАДАЧА.

  10. Анонимен
    #2

    Стига с тези кръгови движения, които ще са бъдещите тапи, а и сега забавят движението. Направете читави естакади!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.