Централната жп гара в Пловдив ще бъде управлявана в следващите 35 години от дружество на предприемачите Миролюб Столарски и Светослав Глосов, реши правителството в оставка, което на заседанието в сряда определи ДЗЗД "Железопътна гара - Пловдив" за концесионер на гаровия комплекс.
Това бе единственият кандидат в процедурата и в него влизат с 95 на сто автобусната компания на Миролюб Столарски "Карат-С", която в столицата държи на концесия няколко автолинии от градския транспорт, а останалият дял от жп концесията е на "Биад-С" на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов.
Обединението се ангажира да инвестира за периода на управлението на гарата 11.2 млн. лв. без ДДС, като през първите четири години трябва да вложи близо 9.85 млн. лв. Концесионерът ще плаща и годишни възнаграждения на държавата, които имат фиксирана и променлива част. През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След това тя се увеличава на 412 000 лв. и на всеки три години ще се индексира с инфлацията за този период според данните на националната статистика. Променливата част на концесионното възнаграждение е 16 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1 812 000 лв. Върху сумите на концесионните плащания се дължи ДДС, обясниха от пресслужбата на правителството.
Концесионерът ще е длъжен да реставрира самата сграда на жп гарата, която е паметник на културата, запазвайки облика ѝ. Ще трябва също така да благоустрои комплекса и да въведе нови технологии и услуги за пътуващите от и до Пловдив. Ангажимент на дружеството ще е да охранява и чисти зданието и да предоставя информация на пътуващите.
“Гаровият комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги“, пише в съобщението на министерския съвет. Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на жп гарата като паметник на културно-историческото наследство, допълва се в него.
С друго решение правителството в оставка е решило да прекрати откритата през 2012 г. процедура за предоставяне на концесия за услуга на пристанищен терминал Тутракан. Причината е, че никой не е подал оферта.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Двойно ни вдигна наема Столарски само и само да ни изгони.Пак още безработни на улицата! Щял да прави хотел.За кой? Гледа да си вложи парите,а че хората остават без работа...
Да не очаквахте протестиращите да вземат концесията?
Ейййй, аман от тия изме кяри ГЕРБ. Как не свършиха едно нещо свястно за 4 години.
Още една стъпка в ликвидирането на железопътния транспорт. ДПС целенасочено работи в тази посока от 19 години, като завзема автобусните превози и подбива и изтласква железопътните превози. Останалото от ЖП-то, което са товарните превози, ще бъдат дадени на руснаци или на българска подопечна на руснаците мафиотска организация. И така ще се получи най-желаната от московските ни господари ситуация: 1. Ще завземат тотално транспорта на държавата ни. 2. Ще засилят позициите на родните мафиоти, което ще се отрази на цялото обществено и политическо развитие на страната. 3. Няма да убиват буда, защото той работи за тях и по този начин ще се избегнат излични социални вълнения.
Е, НЯМА ЩО. БЛАЗЕ И НА ГАРАТА.
Изграждането на "подобекти" включва нова автогара и хотел за обслужване на автобусната компания на концесионера, макар че в непосредствена близост се намират ДВЕ автогари, "Юг" и "Родопи". Това е концесия за ремонт на сградата на гарата срещу предоставяне на терени за развитие на конкурентен вид транспорт.
Последната простотия на цингето министър на транспорта.
[8.7.12 13:42:03] Ogi: на Глосов – шефа на строителната камара – братовчеда живее в Швейцария и държи връзката с фондове за реставрация на руски паметници /Путин/
Ясно, вместо гара ще имаме още един мол. Благодарим ти Бойко.