Ти си това, което четеш

Строителите на "Струма" ще си получат парите след одобрение от ЕК

Догодина ще се обяви търг за нови 50 км от магистрала "Хемус"
Лили Границка | 17:16 | 26 септември 2017 | 0 коментара

Строителите на участъци от магистрала "Струма" ще получат парите си, след като Европейската комисия одобри финансирането за двата строящи се участъка от Благоевград до Крупник (лот 3.1) и от Кресна до Сандански (лот 3.3). Това съобщи министърът на регионалното развитие Николай Нанков пред журналисти на форума "Строителството през 2018 г. – възможности и перспективи". По думите му към момента строителите на лот 3.3 имат да получават около 60 млн. лв. за свършената работа.

В понеделник Нанков беше на среща в Европейската комисия, където докладва напредъка по изграждането на магистрала "Струма".

По думите на министъра от Брюксел поели ангажимент до края на годината да одобрят апликационната форма за двата участъка на магистрала "Струма". В момента магистралата се строи с пари от българския бюджет.

Нанков похвали строителите на отсечката от Кресна до Сандански, които работят с изпреварващи темпове. Към момента физическото изпълнение на участъка е над 50%, а финансовото около 30 на сто, каза Нанков. Така вместо в средата на 2019 г., още в края на 2018 г. ще имаме нови 24 километра магистрала, допълни регионалният министър.

Изпълнител на участъка между Кресна и Сандански е българският консорциум "Струма Лот 3.3", в който влизат "ГБС инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой 92" АД, "Главболгарстрой“ АД и "Геострой“ АД. Цената на строежа е над 234 млн. лв. без ДДС.

Според регионалния министър 2018 г. ще е решаваща за строителството на магистрала "Струма", която трябва да бъде изцяло завършена през 2023 година.

Търгът през Кресненското дефиле ще бъде разделен на три позиции

През октомври се очаква решението по Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) за участъка през Кресненското дефиле. В средата на 2019 г. трябва да има избран строител и издадено разрешение за строеж, за да започнат строителните дейности по най-трудния и сложен участък, каза Нанков.

Ако ОВОС докаже, че т.нар. полуизточен вариант на трасе е най-подходящ, участъкът ще бъде разделен на три подучастъка с трима отделни изпълнители.

Самото строителство е изключително тежко и ще е голямо предизвикателство за бранша, каза Нанков.

Той посочи, че част от виадуктите ще са по-високи от този при село Бебреш на магистрала "Хемус" с височина над 100-120 м.

Тази част от магистрала "Струма" ще бъде зрелостен изпит за българския строителен бранш, заяви още Нанков.

За тунел "Железница" – избран изпълнител през 2018 г.

През следващата година трябва да се реализира и съществен напредък по останалата част от магистрала "Струма", която в момента се строи, каза регионалният министър.

Очакванията са през 2018 г. да има избран изпълнител на най-дългият шосеен тунел у нас "Железница", чийто търг в момента тече, стана ясно от думите на Нанков.

Търг за 50 км от магистрала "Хемус" през 2018 г.

Приоритет за правителството е и завършването на магистрала "Хемус".

През 2018 г. реално ще се строят 9.3 км от магистралата в участъка между Ябланица и Боаза.

Избран е изпълнителят и за 16.2-километровия участък между Белокопитово и Буховци. Чака се да изтече срокът за обжалване на процедурата, за да се сключи договор, каза Нанков.

В началото на 2018 г. ще бъде обявена обществена поръчка за изпълнител на други 50 км от магистрала "Хемус".

Така през 2018 г. в процес на изпълнение ще бъдат 75 км от магистралата, каза Нанков.

Още по темата
Още от Бизнес

Трябва ли правителството да разреши строителството на втора "кабинка" в Банско?