Ти си това, което четеш

Свързвани с Пеевски фирми не взеха нито един пътен ремонт с европари

Един от спонсорите на ЦСКА - "ИСА 2000", спечели двете най-големи поръчки
Лили Границка | 08:00 | 11 януари 2017 | 6 коментара

Свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски фирми не успяха да спечелят нито един ремонт на пътища с европейски пари, но пък една от тях финишира първа за 10-километрова отсечка от магистрала "Хемус" за близо 60 млн. лв. без ДДС, финансирана с държавни средства.

Победител в двете най-скъпи поръчки е "ИСА 2000", чийто собственик Юлиян Инджов финансово подпомага футболния гранд ЦСКА. Компанията ще направи пътя между Асеновград и Пловдив с магистрални габарити срещу 19 млн. лв. без ДДС и ще ремонтира пътя Стара Загора – Раднево за близо 17 млн. лв.

Общо 248 километра втори и трети клас пътища с прогнозна стойност от 152 млн. лв. бяха разиграни през изминалата година в един търг, разделен на 15 обособени позиции. Първите 7 победители бяха ясни на 9 ноември, а останалите 8 са определени на 29 декември 2016 г., става ясно от публикуваните документи в профила на купувача на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Финансирането на обектите е от оперативна програма "Региони в растеж" 2014 – 2020 г. Плановете на пътната агенция бяха пътните ремонти да започнат напролет, но това е малко вероятно да се случи, заради обжалване на част от процедурите. Това правят големи строителни компании, които бяха сред печелившите по време на първия мандат на Бойко Борисов, но този път не успяха да вземат нито един лот. Освен фирмите, свързвани с Пеевски, такива са още "Трейс Груп Холд" и "ГБС Инфраструктурно строителство".

Интересът към търга беше голям. За 15-те обособени позиции бяха подадени общо 73 оферти от 45 кандидати – фирми и обединения. Наред с всички големи в пътния бранш, в търга участваха и регионални фирми.

За цвят се включиха и няколко чужди компании, сред които австрийската "Щрабаг", македонската "СД Гранит", португалската "Лена" и испанската "Конструкционес Вера". От тях единствено "Щрабаг" успя да спечели един участък от близо 9 км в района на Раднево (лот 1б) с най-високата цена от 5.5 млн. лв. благодарение на факта, че всички останали участници за тази позиция имат проблеми с документацията.

За разлика от подобни търгове в миналия програмен период, този път няма концентрация на поръчките в няколко фирми, а те са разпределени на принципа за всекиго по нещо.

Търг за избор на ремонт на пътища по ОПРР
позиция обект избран изпълнител км прогнозна цена в млн. лв. цена в млн. лв.
1 Стара Загора – Раднево ДЗЗД "Пътна поддържане 2000" Сливен с участници "ИСА 2000", "Пътно поддържане Сливен" ЕООД 30 17.5 16.89
2 Раднево – път ІІ-55 Консорциум "Страбак Региони" 8.6 5.5 5.48
3 Костинброд – Бучин дол обединение "Пътища 2016 – І етап" с участници "Геострой" АД, "Пътстрой 92" АД, "Пътища и съоръжения" ЕАД, "Димас" АД 22 11.6 8.99
4 Бучин проход – Берковица обединение "Интер Пътища 99" с участници "Интерпром" ЕООД и "Автомагистрали Хемус" АД 20.8 10 10
5 Варна – Добрич консорциум "ПХ Добрич" – "Пътстрой Бургас" и "Хидрострой" 15.5 7.1 7.11
6 Добрич – Кардам "Инжстройинженеринг" ЕООД 14 11.5 11.5
7 Пловдив – Асеновград "ИСА 2000" 10 20.2 19.2
8 Плевен – Ловеч "Автомагистрали Хемус" 11.7 6 5.3
9 Старо Оряхово – Гроздьово ДЗЗД "Обединение Пътища" с участници "БАРС" АД, "Пътища и мостове" ЕООД, "Пътно строителство" АД, "Пътстроймонтаж" ООД 17.3 8.6 8.1
10 Гроздьово – Провадия "Инжстройинженеринг" ЕООД 12 6 6
11 Враца – пещерата Леденика ДЗЗД "Пътища Северозапад 2016" с участници "Галчев Инженеринг" ЕООД и "Фармвил" ЕАД". 17 11.4 11.3
12 Севлиево – Драгановци ДЗЗД "Росица лот 11" с участници "Пътни строежи" Велико Търново и "Пътинженеринг" АД 14.6 10.5 10.4
13 Драгановци – Габрово "Пътстрой Габрово" АД 12.6 9.1 8.8
14 Търговище – Разград "Пътинженерингстрой Т" Търговище 20 12.3 12.2
15 Кубрат – Тутракан "Пътперфект Т" Силистра 9 4.1 4
Източник: АПИ

Три фирми печелят по два ремонта

Само три фирми, самостоятелно или в обединения, са успели да спечелят по два лота.

"ИСА 2000" печели най-скъпата поръчка за пътя между Асеновград и Пловдив (лот 6) самостоятелно. Заложено е да бъде направена трета лента за движение на сегашния двулентов път с дължина от 10 км. Това ще стане срещу 19.2 млн. лв. без ДДС.

Дружеството участва заедно със сливенската фирма "Пътно поддържане" и в обединението ДЗЗД" Пътно поддържане 2000", което е избрано да направи ремонта на 30 км от пътя Стара Загора – Раднево (лот 1а).

Варненската "Инжстройинженеринг" ЕООД печели два лота. Единият е за ремонта на пътя Добрич – Кардам (лот 5) с цена от 11.5 млн. лв. без ДДС и дължина от 14 км, а другият е Гроздьово – Провадия (лот 9) с цена от 6 млн. лв. без ДДС с дължина от 12 км. Компанията е собственост на фамилия Стилиянови – Пламен, Силвия и Георги. За едната отсечка фирмата беше единствената стигнала до отварянето на ценова оферта, а за другия пътен участък бяха допуснати общо двама кандидати.

Фирми на бившия пътен шеф от времето на НДСВ и ДПС Велико Желев участват в обединения, които печелят два лота.

Новият строителен гигант "Хидрострой", който през миналата година купи "Водстрой 98", заедно с "Пътстрой Бургас", също собственост на Желев печели поръчката за ремонта на 15.5 км от пътя Варна – Добрич (лот 4) с цена от 7.1 млн. лв. без ДДС. Двете фирми участват като обединение "ПХ Добрич".

Друга компания, в която Желев е мажоритарен собственик - "Пътни строежи" Велико Търново, обединена с "Пътинженеринг" АД в ДЗЗД "Росица лот 11" печелят ремонта на 14.6 км от пътя Севлиево – Драгановци (лот 11) с цена от близо 10.5 млн. лв. Това е най-високата ценова оферта от общо четири отворени ценови предложения, но обединението спечели благодарение на максималните 100 точки за техническо предложение.

За всекиго по нещо

Победителите в останалите девет обособени позиции са различни фирми и обединения.

За изпълнител на ремонта на 22 км между Костинброд и Бучин дол (лот 2) е избрано обединението "Пътища 2016 – Първи етап", в което влизат "Геострой" АД, "Пътстрой-92" АД, "Пътища и Съоръжения" ЕАД и "Димас" АД. Те печелят търга с цена от близо 9 млн. лв. без ДДС, която е най-ниска от отворените три ценови оферти.

Ремонтът на близо 21 км път между Бучин проход и Берковица (лот 3) ще бъде направен от обединение "Интер Пътища 99", в което влизат "Интерпром" ЕООД и "Автомагистрали Хемус" АД. Те печелят търга с цена от 10 млн. лв. без ДДС, която е най-високата от четирите отворени ценови оферти. Според представители на пътния бранш зад "Интерпром" се смята, че стои Валентин Златев, макар по документи той да няма нищо общо с фирмата. Компанията редовно е сред изпълнителите на метрото и на водни проекти.

За изпълнител на ремонта на 12 км от пътя между Плевен и Ловеч (лот 7) е избрана компанията "Автомагистрали Хемус" с цена от 5.3 млн. лв.

"Обединение Пътища", в което влизат "Барс" АД, "Пътища и мостове" ЕООД, "Пътно строителство" АД, "Пътстроймонтаж" ООД и "Команс 2000" АД е избрано да ремонтира пътя Старо Оряхово – Гроздьово (лот 8) с дължина от 17 км срещу 8.1 млн. лв. Обединението е съставено от местни строителни фирми. "Барс" АД е шуменска фирма собственост на Данко Добрев и Даринка Добрева, "Пътища и мостове" е варненска компания на Росен Колелиев.

За изпълнител на ремонта на пътя Враца – пещера "Леденика" (лот 10) е избрано ДЗЗД "Пътища Северозапад 2016", в което влизат "Галчев Инженеринг" ЕООД и "Фармвил" ЕАД". Те спечелиха търга с цена от 11.4 млн. лв. без ДДС за 17.5 км отсечка в ожесточена конкуренция с други осем кандидати, в чиито документи бяха открити пропуски и те бяха отстранени. Двете компании са собственост на Николай Галчев и Иван Пандев Руслин от Добринище.

Близо 13-километровата отсечка между Драгановци и Габрово (лот 12) ще бъде ремонтирана от местната фирма "Пътстрой Габрово" АД срещу 8.8 млн. лв. без ДДС. Компанията е собственост на няколко физически лица.

Търговишката компания "Пътинженерингстрой Т" на Григор Иванов е избрана за изпълнител на ремонта на 20 км от пътя Търговище – Разград (лот 13) с оферта от 12.2 млн. лв. без ДДС.

Силистренската "Пътперфект Т" ЕАД ще прави ремонта на близо 10 километра от пътя Кубрат – Тутракан (лот 14) срещу 4.1 млн. лв. без ДДС. Това е и най-евтиният ремонт на километър път.

Още от Бизнес

Искат ли БСП и ДПС да пришият Пеевски на Борисов?