Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Свободните търговски площи в моловете намаляват

0 коментара
Свободните търговски площи в моловете намаляват

Свободните площи в търговските центрове в цялата страна са намалели с 2 процентни пункта в края на годината и достигат ниво от 17% в сравнение с края на септември 2016 г. Това показва проучване на пазара на консултантската компания за бизнес имоти MBL|CBRE за последното тримесечие на 2016 г.

По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където свободните търговски площи в моловете намаляват от 20% на 16% към края на 2016 г. Основен принос към този резултат има откриването на магазин "Джъмбо" в "Парк Мол Стара Загора" на площ от 11 700 кв. м.

В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.

С узряването на местния пазар при търговските центрове се наблюдава насочване на мениджърските усилия към поддържане на по-добър микс от наематели, търсещ постигането на висока удовлетвореност у клиента, коментира Ралица Йорданова, ръководител "Търговски площи" в MBL|CBRE.

Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на квадратен метър отдаваема площ.

Запазва се тенденцията заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите постепенно да изместват модните брандове от търговските улици.

Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40-45 евро на кв.м, сочи проучването на MBL|CBRE.

През последните три месеца на миналата година беше открит един нов търговски център - "Мол Марково тепе". Така за първи път на пазара в Пловдив влязоха полският бранд CCC, Original Marines, Timeout, Texas Chicken и Capella Play.

"Била" продължава да бъде най-активният участник на пазара сред веригите супермаркети със 110 локации в цялата страна.

"Лидл" отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а "Кауфланд" обяви предстоящ строеж на първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата.

Международните супермаркети очертават като тенденция внедряването на новите си глобални концепции, отбелязва в пазарното си проучване MBL|CBRE.

Представени извън страната, модерните визии на търговските вериги навлизат постепенно и на нашия пазар, с оглед предоставяне на по-високо качество за своите клиенти. От една страна това се изразява както в по-висока ефективност на сградата или помещението, автоматично регулиране на осветление, температура и др., така и в допълнителни удобства за посетителите - повече простор и по-функционално разпределение на търговските помещенията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.