Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Тежка катастрофа край Вакарел с 6 жертви и 21 ранени

Движението по "Тракия" беше блокирано цял ден, очаква се да бъде отпушено вечерта

22 коментара
сн: БГНЕС
  • Автобус се обърна на магистрала "Тракия". При катастрофата загинаха хора, има и ранени.
  • Автобусът на фирмата "Юнион-Ивкони" се е обърнал след сблъсък с лека кола.
  • Колата, която се е ударила странично с автобуса.
  • На мястото бяха изпратени линейки и пожарни.
  • Движението по магистралата в посока София е спряно. В посока Пловдив е затруднено в района на катастрофата - край Вакарел.
  • Големият брой жертви и ранени се дължи на това, че част от хората са били затиснати от обърналия се автобус.
  • Част от ранените са приети в тежко състояние в болници в София.
  • Специализирана техника беше изпратена, за да вдигне автобуса.
  • Заради ограниченията в движението в посока Бургас станаха леки катастрофи и в другото платно на магистралата.
  • Властите започнаха проверка на фирмата, собственик на автобуса, който е пътувал от Бургас за София.

Шест жертви и 21 ранени, сред които и едно дете – това е равносметката от тежката катастрофа край Вакарел на магистрала "Тракия", която стана около 11:20 часа в петък, след като автобус падна в канавка. Това съобщи министърът на здравеопазването Кирил Ананиев.

По първоначални данни най-вероятната причина за тежката катастрофа е удар между лек автомобил и автобуса. Пътната настилка не е причина за катастрофата, каза министърът на регионалното развитие Николай Нанков. По разпореждане на транспортния министър Ивайло Московски веднага е направена проверка на фирмата превозвач, от която става ясно, че документите за превоз са изрядни. Автобусът е нов с първа регистрация от 2017 г., технически изправен.

Поради трагедията в събота е обявен ден на национален траур.

Телефоните, на които близките на загиналите и пострадалите могат да получат информация, са 02 982 51 54 и 088 99 442 60, съобщи вътрешният министър Валентин Радев. Самоличността на жертвите предстои да бъде установена.

Докато спасителните екипи транспортираха пострадалите, на отсрещното платно станаха няколко по-леки пътни инцидента без ранени.

Катастрофите блокираха движението по магистрала "Тракия" и в двете посоки през целия ден в петък. Това доведе до образуване на километрични задръствания. Едва във вечерните часове се очаква движението по магистралата да бъде отпушено. Затова МВР призова шофьорите да използват обходни маршрути.

Ударът - фатално стечение на обстоятелства

Преобърналият се автобус, който е на превозвача "Юнион Ивкони", е изпълнявал редовен курс по линията Бургас към София. От Бургас до Сливен кара един шофьор. В Сливен го заменя негов колега, който преди това е почивал три дни, каза управителят на фирмата Георги Атанасов. Той изключи версията за преумора на водача.

По първоначална информация на 27-ия километър автобусът е засечен от лек автомобил с плевенска регистрация, управляван от жена. При изпреварване реното удря странично автобуса. По непотвърдена официално информация причината за удара бил заключване на волана на лекия автомобил, в резултат на което дамата загубила контрол върху управлението на колата.

След удара на лекия автомобил в автобуса шофьорът на рейса губи контрол над превозното средство. Така автобусът излиза от пътя и се преобръща в крайпътната канавка. Част от хората са затиснати при обръщането на рейса, а други са изхвърчали при удара, стана ясно от обясненията на представители на "Юнион Ивкони" от мястото на инцидента.

"По първоначални данни пътник се е обадил, че лека кола се е завъртяла, не знам от другото пътно платно ли е, от същото ли е, някаква жена е карала. Тя е жива и, доколкото знам, е дала показания пред полицията, че е изгубила контрол над колата, ударила се е в рейса и той се е обърнал", каза Иван Добрев, един от управителите на "Юнион Ивкони".

"Имало е съприкосновение непосредствено преди автобуса да напусне пътното платно и да влезе в канавката. Данните са, че автомобилът е влязъл в съприкосновение странично с автобуса и оттам са последвали следващите движения на автобуса към канавката, но това трябва да се потвърди с автотехническите експертизи", каза главният секретар на МВР Младен Маринов.

Вътрешният министър Валентин Радев също каза, че по първоначални данни причината за инцидента е "съприкосновение между автобуса и реното". Радев обясни, че и двата автомобила са се движили със съобразена скорост около 90 – 95 км/час, но това предстои да се установи с точност след експертизите. Вътрешният министър дойде на мястото на инцидента около 16 часа, след като прекъсна развеждането на холандски депутат по граничната бразда по нареждане на премиера Бойко Борисов, съобщи МВР.

Взетите проби на място за алкохол от двамата шофьори са отрицателни, казаха от МВР.

Жертви и пострадали

Министърът на здравеопазване Кирил Ананиев съобщи, че жертвите на пътния инцидент са 6 - пет жени и един мъж. Други 21 пострадали са настанени в лечебни заведения в София с различни наранявания. Сред пострадалите има и едно дете.

Сигналът в Спешна помощ е бил получен в 11:20 часа и първата линейка е тръгнала към мястото на инцидента на първата минута, каза Георги Гелев, директорът на Спешната помощ. Общо 14 линейки са били изпратени на местопроизшествието.

МВР осигури трасета към болниците в София за превозване на пострадалите.

Най-много – 10 пострадали, са приети в бившата окръжна болница "Света Анна", съобщиха от лечебното заведение. Става въпрос за трима мъже и седем жени на възраст между 25 и 60 години. От тях четирима са с политравма, като двама са най-тежко пострадали. На двама от ранените се правят операции по спешност. Те са коремни и ортопедични, казаха от лечебното заведение.

В "Пирогов" са докарани четирима пострадали – дете на 13 години, две жени и един мъж. Детето е в задоволително общо състояние и предстои да му бъде направен дренаж на бял дроб, каза проф. Асен Балтов, директор на "Пирогов" около 13 часа в петък.

Момчето е преминало през детска противошокова зала на "Пирогов". Качено е по спешност в детския хирургичен операционен блок, където му е поставен дрен, за да се възстанови достъпът на кислород до организма. Майката на момчето също остава в болницата, но в травматологията на "Пирогов".

На другата пострадала жена се е наложило да бъдат направени и високоспециализирани изследвания, които са показали наранявания, налагащи тя да остане в хирургията в "Пирогов".

40-годишният мъж е бил прегледан и изследван в Спешното отделение. Той е с контузия на главата и след обработване е бил освободен от болницата.

В Спешното отделение на болница "Софиямед" са закарани шофьорът на автобуса и жена. Те са без опасност за живота. Водачът на автобуса е с контузия на гръден кош. В болницата е приета и пострадала жена, която е била в кола зад автобуса. Получила е натъртвания в резултат на удар с друга кола, но е в стабилно състояние, казаха от лечебното заведение.

Във Военномедицинска академия са приети три жени, пострадали при пътния инцидент. Те са в стабилно състояние, без опасност за живота.

Четирима пострадали без опасност за живота са постъпили в спешното приемно отделение на болница "Токуда". Те са с фрактури на краката и им предстоят операции в Клиниката по ортопедия и травматология.

В ИСУЛ са транспортирани трима пострадали, като от тях в болницата е останало само 19-годишно момиче с комоцио. Другите две жени са освободени след оказаната им медицинска помощ.

От Националният център по трансфузионна хематология съобщиха, че разполагат с достатъчни количества кръв за осигуряване нуждите на лечебните заведения, в които са настанени пострадалите.

Оттам са направили нужната организация и разполагат с подсилени екипи за кръводаряване, които са в готовност да поемат всички желаещи да дарят кръв.

Автобусът е технически изправен

Автобусът на "Юнион Ивкони" е изпълнявал курс по редовна линия Бургас – София.

Превозното средство е ново. Първата му регистрация е от 14 август 2017 г., казаха от Министерството на транспорта. От там твърдят, че всички проверени до момента документи са били изрядни.

Шофьорът на автобуса е бил млад мъж на възраст около 30 години, почивал е три дни преди курса, така че версията преумора е изключена, каза един от собствениците на "Юнион Ивкони" Ивайло Константинов.

Потърпевш при пътния инцидент каза пред бТВ, че шофьорът е карал внимателно и няма вина за произшествието.

По разпореждане на транспортния министър Ивайло Московски екипи на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) бяха изпратени на мястото на трагичния инцидент, както и в офиса на фирмата превозвач в София.

Според предварителната информация катастрофиралият автобус притежава валиден технически преглед (№ 15440515 от 06.02.2018) и карта за допълнителен преглед.

Превозното средство е с първа регистрация от 14 август 2017 г. и фигурира в лиценза на "Юнион Ивкони", каза Московски на извънреден брифинг.

Техническото състояние на автобуса е добро, машината има удостоверение за техническа изправност, каза транспортният министър. Той уточни, че на 6 февруари 2018 г. е бил извършен технически преглед, за който има видеофайл. Конкретният автобус, извършвал превоза, е вписан в лиценза на превозвача. Шофьорът на автобуса е с валидни свидетелство за управление, удостоверение за психическа годност и дигитална карта, са установили още проверяващите екипи, съобщи Московски.

Продължава проверката по цялата документация на "Юнион Ивкони" за спазване на графиците, медицински прегледи, валидност на пътния лист и други.

Регионалният министър Николай Нанков от своя страна разпореди на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) да бъде осигурен обходен маршрут. Екипите на АПИ и пътно-поддържащата фирма оказват съдействие на МВР за организация на движението в района на инцидента.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

22 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. trezwomislesht
    #22
  2. trezwomislesht
    #21
  3. Преслав
    #20

    Оказа се, че колани е имало. То няма как да е иначе при положение, че автобуса е произведен през 2017 г.

  4. lindentown
    #19
  5. lindentown
    #18
  6. Васил Митов
    #17

    Ако това описание е вярно, вината е на шофьора на Тойотата. Той е карал с висока скорост и без да сазва необходимата дистанция.

  7. Сталин Й. В.
    #16

    Катастрофата става в следствие на изпреварване, притискане на изпреварващия отзад с мигане на фаровете и клаксон.
    Видяно е от доста очевидци.
    Автобуса се движи с около 90-100 км/час. Плевенското рено започва изпреварване, но малко вяло, с около 110 км/час. От зад идва червената тойота - пловдивска регистрация РВ2629СР с доста по-висока скорост и буквално в бронята на реното започва да притиска плевенската кола. Явно жената се е страснала или уплашила и е задрала автобуса. При това скоростта и рязко

  8. Преслав
    #15

    Не съм пътувал с автобус в САЩ, но пък във Франция и Англия доста. Има колани, но в общия случай има стикер с указания приканващи към ползването им или същото тече в надписи на монитор. Никога не съм виждал шофьор да минава да оглежда като самолетна стюардеса или пък контролни органи да се качват за проверка. Всичко е оставено на отговорността на пътниците.

  9. lindentown
    #14

    Много е възможно шофьорът да е задрямал за миг, това да е довело до рязка маневра ( след като се е сепнал), а сега той да развива някакви измислени истории за кола, която го засякла. Няма значение, че преди това е почивал и е спал, просто монотонността унася, а и има хора, повече склонни да задрямват. Затова има редица от психически и физиологически тестове, които се прилагат от време на време.Има редица изследвания за умората при водачите на МПС, за някои специфични разноводности на т.н. слипапния и т.н.

  10. lindentown
    #13

    Тука си става дума за политика и политически практики в подобни ситуации, така че отговорност веднага трябваше да поеме мушморока Московски, сложен за министър на транспорта. Това е трети тежък инцидент през последните 6-7 месеца с автобуси и жертви, и той още не е наложил на всички превозвачи основните изисквания на последните законови поправки - да има в автобуса регистриращо/записващо уствойство ( за да се знае какво точно е станало), и да се използват колани. Този уби собственото си дете заради

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.