Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Премиерът подкрепял екоактивистите за изместване на "Струма"

Започна строежът на участък от Кресна до Сандански

6 коментара
Премиерът подкрепял екоактивистите за изместване на "Струма"

Премиерът Бойко Борисов е обявил, че подкрепя искането на еколозите за изместването на трасето на магистрала "Струма" от Кресненското дефиле. Това съобщи във вторник алпинистът Боян Петров пред бТВ. Преди ден Борисов посети в болницата Петров и еколога Андрей Ковачев, които пострадаха тежко при пътен инцидент в дефилето. Двамата са били в дефилето по проект на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за обследване на трасето.

Премиерът е казал пред Петров и Ковачев, че "подкрепя напълно идеята" за махането на пътя от Кресненското дефиле, но трябвало да "седнем и да се разберем с ресорните министри”, разказа Боян Петров.

"Кресненското дефиле е смъртоносна точка и хората са част от черната статистика. Преминавал съм дефилето над 120 пъти, познавам го отлично и никога не съм си помислял, че можем да попаднем с Андрей Ковачев в черната статистика. Все си мислехме, че опазването на животните е основата, на която градихме кампанията да махнем пътя от там", каза Боян Петров.

Сега той ще настоява за промяна на трасето заради хората.

"Животът ми до момента така се случва, че всички тези случки още повече ме амбицират да се справя с трудностите. Тази случка ще стане пресечна точка в живота ми, защото искам да дам още от себе си, искам този път да се махне от Кресна и да го направим по друг начин”, коментира алпинистът.

Според него за първи път от над 13 години еколози и политици са на едно мнение за Кресненското дефиле и пътят да бъде изнесен от там.

От регионалното министерство и пътната агенция въобще не са съгласни. Те твърдят, че пълно изместване на пътя ще струва милиарди. Последният предложен вариант за "Струма" предвижда настоящото трасе през дефилето да стане еднопосочен път с две ленти в посока Гърция. В посока София трябва да се изгради друго двулентово трасе, което да заобикаля Кресненското дефиле от изток през ниските части на Пирин.

"След като АПИ може да прекара две платна през Пирин, ще може да прекара и четири платна", казва биологът и екозащитник доц. Стоян Бешков.

"Това ще оскъпи проекта за "Струма" с 1.5 милиарда лева", отговори на екозащитниците шефът на АПИ Лазар Лазаров пред "Нова телевизия".

Регионалният министър Лиляна Павлова предупреждава, че забавянето на проекта за пътя през Кресненското дефиле може да доведе до фатално забавяне на строителството. Ако АМ "Струма" не бъде завършена изцяло до 2023 година, България ще загуби европейското финансиране от 736 милиона лева за строителство на отсечката до Кресна плюс. Плюс това ще трябва да върна на Брюксел над 500 милиона лева, изплатени за "Струма" досега – общо над 1.2 милиарда лева.

Тръгва строежът на отсечката Кресна - Сандански

Междувременно във вторник започна строителството на участъка между Кресна и Сандански от магистрала "Струма". Символичната първа копка на обекта в близост до село Микрево, където ще бъде изграден бъдещият пътен възел "Струмяни“, стана в присъствието на регионалния министър Лиляна Павлова, шефа на управата на Агенция "Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров, народни представители, кметове и др.

Отсечката от 23.6 км ще струва над 234 млн. лв. без ДДС и трябва да бъде готова през 2019 г.

Между Кресна и Сандански ще бъдат изградени пътните възли "Струмяни“ и "Сандански“, 25 големи съоръжения - мостове над реките Струма, Злинска, Градешка, Потока, Речичка, Санданска Бистрица, Лешничка, надлез над жп линията София – Кулата, 9 селскостопански подлези и надлези, 4 площадки за отдих, на които ще има и тоалетни, и т. н.

За първи път в проект за строителството на автомагистрален участък е включено инсталирането на станции за броене и управление на трафика, видео наблюдение, за измерване на теглото на превозните средства и за метеорологично наблюдение.

Изпълнител на строежа, съфинансиран от Оперативната програма "Транспорт", е Консорциум "Струма Лот 3.3“, в който участват "ГБС инфраструктурно строителство“ АД, "Пътстрой 92“ АД, "Главболгарстрой“ АД и "Геострой“ АД. Строителният надзор ще се осъществява от "Пътинвестинженеринг“ ЕООД срещу близо 3 млн. лв. без ДДС.

През изминалия програмен период със средства от програма "Транспорт" 2017-2013 г.бяха изградени общо 69 км от магистрала "Струма". Отсечките от Долна Диканя и Дупница (16.78 км) и от Дупница до Благоевград (37.48 км) бяха построени от същия консорциум, който ще строи и тази отсечка в съдружие с италианската "Импреза".

Участъкът от Сандански до Кулата (14.7 км) беше започнат от гръцката компания "Актор", но довършен от благоевградската фирма "Агромах", която сега е водещ партньор в консорциума, който ще строи отсечката между Благоевград и Крупник. Общата дължина на магистрала "Струма" - от Даскалово до границата с Гърция е 150 км. За изграждане остават около 65 км.

Общата дължина на автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия, посочват от пътната агенция

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лили Г
    #6

    Северната тангента пропада!!!!!!! Както добре знаете северната скоростна тангента е затворена тези дни! Скандалът е огромен и от АПИ се оптват да го прикрият, но става въпрос за следнот: Армонасипът е започнал да пропада на три места и фугите са поддали. Всички се молят пропадането да спре, но е правено толкова некачествено, че едва ли ще се случи. В момента са отворени фугите и всичко това е прикрито под предлог, че предстои откриване на западната дъга.

  2. Лили Г
    #5

    Такаа, ето и едно видео, което нагледно показва в какви ръцЕ отиват европейските пари. АГРОМАХ са едни от строителите на Струма, като някои твърдят, че Лазар и Лиляна са им подготвили и тунелът Железница! http://offnews.bg/news/Obshtestvo_4/Shefat-na-Agromah-Kmetat-na-Simitli-e-Bojko-Borisov-skandaln_635241.html

  3. ARROGANT
    #4

    Негодници! Асфалт паша ефенди като "велик строител на магистрали" трябваше от тук да започне, а не да асфалтира ливади и поляни в равното и да реже лентички през няколко километра.

  4. Десен бесен
    #3

    Интересно, че вече никой не говори за магистралата София - Видин, а тя е най-важната от стратегическа гледна точка, защото ще поеме трафика, който сега минава през Сърбия. Още по-интересно е, че се говори да е скоростен път, а не магистрала, апропо - както явно ще бъде и "магистрала" Струма със само две ленти в една посока и ограничение до 90 км/ч.

  5. Борис
    #2

    Разбира се, че може да се измести магистралата и трябва. Да отидат да видят как се строи магистралата между Ниш и Калотина в ждрелото на река Нишава - далеч от ждрелото в планината над него.

  6. Милостипросим
    #1

    Говори се само за пари. Аргументите на двете страни за определени трасета остават обаче неясни. Как да си съставим мнение ние тогаз? Или нашето мнение не е интересно хич никак. Предполага се, че се задоволяваме с недомлъвките на Лилето и на горките алпинисти. И с важната новина за височайшето посещение в интензивното на ВМА малко преди изписването.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам