Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Троен ръст на европейците, плащащи през мобилни устройства

Страхът от измами е основната пречка за по-широкото им използване

1 коментар
Троен ръст на европейците, плащащи през мобилни устройства

Броят на европейските граждани, които използват редовно мобилните си устройства за разплащания, се е увеличил тройно през последната година от 18%  на 54%. Основните причини за това са удобството да не носиш пари в брой. Това показва проучване на картовия оператор "Виза" (Visa).

"Съществува ясна връзка между настоящата употреба на безконтактни карти и интереса към мобилните разплащания в бъдеще", коментира Красимира Райчева, мениджър на "Виза" за България.

Само преди една година 38% от анкетираните европейски граждани са казали, че никога не са използвали мобилно устройство за разплащане, докато през настоящата година този дял пада на едва 12%, показва проучването.

Отношението към мобилните разплащания се е променило през последната година, тъй като потребителите все повече приемат използването на мобилни устройства.

Данните показват, че 35% от анкетираните европейци се разплащат през своите смартфони, 32% с мобилни аксесоари (wearables), а 28% - през таблети.

Удобството е основната причина за 64% от потребителите на мобилни разплащания да избират мобилен портфейл, уеб базиран портфейл и плащане с карта на сайтове, които запомнят данните ѝ, а 55% споделят, че са доволни, защото могат да носят в себе си по-малко пари в брой.

Средно 54% от населението на 19 държави, участвали в проучването през тази година, ползват мобилни разплащания.

Страните, в които се наблюдава най-голяма употреба, са Турция (74%), Норвегия (71%), Дания (71%), Словения (38%) и Германия (33%).

Младежите на възраст между 18 и 24 г. са най-склонни да се разплащат дигитално през мобилните си устройства. От тази възрастова група 87% са плащали през мобилно устройство или са използвали мобилно банкиране, а съотношението мъже – жени е равно.

Най-често купуваните през мобилни устройства стоки и услуги включват погасяване на задължения за домакинството (53%), закупуване на билети за автобус и влак (47%), стоки на висока стойност като почивки, мебели и др. (44%), храна за вкъщи (40%), музика, телевизионни предавания и филми (36%).

Проучването разкрива още, че 59% от европейските граждани превеждат пари на приятели и роднини чрез мобилни устройства.

Потребителите най-често разглеждат изложените стоки в магазина, тъй като предпочитат да ги видят с очите си, преди да ги купят онлайн (75%), а посещението на магазина е важно за всички възрастови групи независимо дали ще купят продукта оттам, или онлайн, сочат данните от проучването на "Виза".

Резултатите показват, че 71% от потребителите на мобилни разплащания използват поне един вид дигитален портфейл, а 47% от потребителите на уеб базираните портфейли избират като основен начин на плащане своята дебитна карта.

Две трети от европейците плащат през уебсайт (67%), през приложения (63%) и на място в магазина (47%).

Мобилните разплащания позволяват на потребителите да проследяват личните си финанси и насърчават добрите отношения между потребителите и техните банки. Потребителите, особено тези, които използват мобилни разплащания, имат по-преки взаимоотношения с банките си благодарение на подобрените възможности на смартфоните и таблетите, показва проучването.

Над 40% от анкетираните редовно проверяват баланса по сметките си онлайн или чрез приложение на банката. Това число се повишава до 53% за потребителите на мобилни разплащания. За да преведат пари на приятели и роднини, 45% от всички респонденти са използвали мобилното си устройство, а процентът се повишава до 59% за потребителите на мобилни разплащания. Използването на мобилно банкиране нараства във всички възрастови групи, става ясно още от проучването.

Съображенията за сигурност и страх от измами все още са основните пречки пред по-широкото използване на мобилни разплащания. Близо две трети от анкетираните (65%) са го посочили като аргумент, показва проучването. Повече от половината (55%) не виждат основателна причина да променят начина на разплащане.

Липсата на информираност продължава да бъде причина да не се използват мобилните методи на разплащане. Една четвърт от анкетираните (24%), които не са потребители на мобилни разплащания, посочват, че недостатъчното разбиране на технологията е било основната пречка да преминат към този тип разплащане.

Тридесет и седем процента от потребителите на мобилни устройства отчитат като предимство възможността да проследяват разходите си и смятат, че сигурността и безопасността са предимствата на услугите, свързани с дигиталния портфейл.

"Съществува ясна връзка между настоящата употреба на безконтактни карти и интереса към мобилните разплащания в бъдеще", коментира Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

От въвеждането ѝ в Европа през 2007 г. безконтактната технология е все по-припознавана от потребителите като бързо, удобно и сигурно средство за разплащане, което се превърна в новата норма на разплащанията в цяла Европа.

"Сега започва преходът към мобилните разплащания, които имат има същите характеристики като останалите разплащателни услуги на "Виза". Те са точно толкова безопасни, колкото разплащанията с обикновена или безконтактна карта и несъмнено са по-сигурни от плащанията в брой", казва Красимира Райчева.

Изследването "Дигитални разплащания"е проведено сред 36 843 души в 19 държави, сред които не е България. Средно са анкетирани по около 2000 души във всяка държава.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Увеличеният ръст на мобилни плащания най-вероятно се дължи на сигурността. Този финансов инструмент е преминал през борба на фирмите и банките и вече има стабилни играчи, които дават на потребителите в голяма степен спокойствие и предвидимост.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.