Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Централен софтуер ще прави техническите прегледи на колите

11 коментара
Централен софтуер ще прави техническите прегледи на колите

Онлайн платформа ще решава дали автомобилът е преминал годишния технически преглед, а не сервизът, в който превозното средство е постъпило за проверка. Това стана ясно по време на дебат за пътната безопасност, организиран от в. "24 часа" в понеделник.

Министерството на транспорта работи върху софтуер, който ще подобри контрола при провеждането на техническите прегледи на автомобилите. Чрез него се предвижда данните от уредите на проверяваното превозно средство да се регистрират онлайн в централната система на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и на база на получената информация безпристрастно да се определя валидността на прегледа.

Това съобщи служебният заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, според когото това ще ограничи възможността за манипулиране на показанията от техническите прегледи.

В момента данните от измерванията на спирачните стендове, газ анализаторите и димомерите се съхраняват в техническите пунктове, което позволява промяна на стойностите им или въвеждане на фиктивни прегледи, посочи заместник-министърът.

Не стана ясно обаче кога се предвижда въвеждането на тази система за технически прегледи на автомобилите.

Тодоров обяви, че повод за промените са зачестилите случаи на нарушения при техническите прегледи. За една година са съставени над 550 акта. От тях 134 са за издавани документи за техническа изправност на автомобили, които не отговарят на изискванията или не са били представени за преглед. При 15 от случаите е констатирано извършването на преглед със съоръжения и средствата за измерване, които не отговарят на изискванията. Открити са и 15 административни производства за отнемане на разрешения на пунктове или заличаване технически специалисти от регистъра на автомобилна администрация, каза още той.

Зам.-министърът изнесе данни, според които за една година са анулирани над 280 изпита на кандидати за водачи. Извършени са над 3600 проверки на учебни центрове, като за констатирани нарушения са наложени над 90 санкции, допълни той.

Тодоров съобщи, че се очаква от началото на март да заработи новата електронна система за контрол на всички теоретични изпити, която ще гарантира прекратяването на порочните практики. Според приетите законови промени тестовете ще се правят в специално оборудвани изпитни центрове в областните отдели на "Автомобилна администрация“, където кандидат-шофьорите полагат изпита на изолирани работни места, без възможност за подсказване или преписване. Преди и по време на изпита, всички кандидати ще бъдат проверявани със скенери и специална техника за наличието на устройства за подсказване и преписване, припомни зам.-министърът

Той обясни, че преди изпита личните карти на кандидатите ще бъдат сканирани от системата. При стартирането на изпита ще се правят автоматични снимки и чрез лицево разпознаване, ще се сравнява снимката от личната карта със снимките от работното място. Това ще пресече възможността кандидатите да си разменят работните места, което няма да позволява някой да решава теста вместо друг.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. detmoroz
    #11

    И какъв ще е резултатът .Ще започнат да карат автомобилите и без ГТП.Глоби-ха ха много важно.То и тях някой трябва да ги плаща.

  2. trezwomislesht
    #10

    Докато има човешки фактор никой софтуер не е в състояние да даде обективна оценка. Не ви ли се е случвало проверяващия да извади датчика за димни газове по време на преглед?

  3. Ян Иван
    #9

    Време е всяка партия предизборно, подобно на санирането на панелките да обещае, че ще закупи и подари на всяко българско семейство с личен автомобил над 5 години-електроавтомобил. Така ще подобрим вредните емисии в световен мащаб и ще сме № 1 в света! Да му е честит на всеки българин новия електроавтомобил.

  4. olele
    #8

    няма шанс докато прегледа не стане безплатен, а не капанче за пари!!! КТП-то трябва да изкарва пари от обслужаването на автомобилите!!!

  5. Сократ
    #7

    Контролът на техническата изправност на автомобилите трябва да бъде сериозен и това е начинът. Всички съвременни автомобили имат куплунг за комуникация с компютъра им. Информация от всички датчици, включително ламбда сензорите за изгорели газове, се подава в реално време (докато автомобилът работи на сервизния стенд и е под видео наблюдение) и се изпраща през криптирана интернет връзка към централната система, наред със серийния номер на колата. Технически този въпрос е решен отдавна в други юрисдикции и няма място за съмнение, че работи. Друг е въпросът как такава система ще бъде приложена в България ...

  6. Вътъф
    #6
  7. gadev41
    #5

    Ами пръстови отпечатъци???

  8. Горскио
    #4

    Мисълта ми е - смисълът от техническите прегледи е нулев (или по-скоро отрицателен) - бърка в джоба на честните притежатели на коли.

  9. Горскио
    #3

    Живял съм много години в Ню Йорк, щат където годишните технически прегледи са задължителни. Положението е същото като в България - повсеместни измами, колите на неграците пушат като запалени, спирачки скърцат, единственият резултат, че всяка година сертифицираните техници ти бъркат в джоба с 30-ина долара. За разлика от либералната кочина НЙ, в щатите от Средния Запад, където няма задължителни прегледи (обаче с предимно бяло население) колите са поддържани в добро техническо състояние. По-богатите си плащат за сервиз, а по-бедните американци (наричани от либералите презрително white trash) си поддържат колите сами и при това доста добре.

  10. Горскио
    #2

    Глупости на търкалета. Софтуерът може да каже да или не само въз основа на подадените данни, а няма начин да се предотврати подаването на неверни данни. Например - ръчната спирачка не държи. Нормално сегашният неонлайн софтуер няма да сработи, обаче техническото лице казва на шофьора да подпомага ръчната с натискане и на крачната спирачка. Как ще се предотврати тази измама от какъвто и да е софтуер?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.