След 24-часова блокада на българо-турската граница на КПП "Капитан Андреево" откъм турска страна, осъществена от турски превозвачи, блокадата бе вдигната. Огромната опашка от тирове, която по обед в сряда стигна 28 километра, обаче още стои, въпреки обявеното раздигане.
Към десет километра е струпването на турски камиони и на КПП "Лесово".
Протестът на турските превозвачи бе заради стриктните проверки, които българската страна предприе към шофьорите и камионите от съседната страна на влизане в България. Според турските превозвачи, проверките били тенденциозни и шофьорите ѝ били глобявани от българската автомобилна инспекция "за щяло и нещяло". Техни представители декларираха, че ще вдигнат блокадата веднага щом инспекторите на ДАИ се изнесат от граничния пункт.
Изпълнителният директор на "Автомобилна администрация" Димитър Ганев обаче обяви, че проверките няма да престанат и контрол ще се упражнява върху 100% от чуждите автомобили, както такъв се извършва и върху българските. Това са международни изисквания, които турската страна е подписала и е длъжна да се съобразява с тях, допълни той.
Зам.-председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Петко Ангелов обясни причините за възникналото напрежение на границата.
"Българските превозвачи от няколко месеци плащат неправомерни глоби (в Турция - бел. ред.) и нееднократно сме настоявали да бъдат премахвани, но никой не ни обърна внимание. Сега, когато се извършва проверка, контрол за преминаването на турски камиони, те протестират. Да не се оправдават, че с часове стоят на границата, защото опашката не е местена от 24 часа и че на границата нарушават времето. Те се прибират за два дни от Германия", отбеляза Ангелов.
По думите му турските превозвачи не спазвали никакви ограничения, докато се прибират от Западна Европа, и се оправдавали за закъсненията с опашките по границите. По този начин те стават нарушители, но не искат да бъдат санкционирани.
Той обясни още, че най-често турците са глобявани заради неспазване на работното време със задължителната почивка. Това ги прави потенциално опасни за катастрофи.
Самото напрежение между българските и турските превозвачи ескалира преди няколко месеца, когато турски транспортни синдикати обявиха, че българските, молдовските и украинските превозвачи застрашават местния пазар на транспортни услуги. Според председателя на БАСАТ Миролюб Столарски превозваческата "война" е била отворена от председателя на турската асоциация на превозвачите Четим Нихоглу, който поел личното обещание към турските превозвачи, че ще изгони българите от турския пазар, както и молдовците и украинците.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
16 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ами да стоят там, до пролетта опашката ще стигне до Цариград! Ако не друго, за книгата на Гинес могат да кандидатстват!
Турция е мощна държава наистина, но ЕС е многократно по-силен. С европейските стандарти се съобразяват даже американците, които иначе на никого не свалят шапка и когато сметнат за оправдано стрелят без предупреждение. Така че нека българите не забравят че са част от ЕС и се държат подобаващо. Много слабохарактерно ще да е ако отстъпят на бившите си поробители от Анадола, пък и на сибирските варвари също.
За какво строим магистралите? Ако мислите само с акъла на Тиквата, че те са за да си пием кафето в Солун и за 2-3 часа да се изкъпем в Бургас, дълбоко се лъжете. Нямали сме магистрала от граница до граница. Е те ще я имате само да стане "Марица". Ще видите цялото турско автомобилно воинство ко праи - първата лента само тирове като в Германия,втората (изпреварващата уж)леки средна ръка и бусове, автоджигитите - ядец!
Никой не пише за какво е причината за блокадата.Турците издават разрешителни за превоз в Европа.Наши фирми са ги взели,копирали и с тях правят курсове във Европа.Турците ги хващат и издават над 30 акта по 3000 евро или долара-незнам.Тъй като нашите превозвачи имат достатъчно влияние,се задействаха органите на ДАИ и подгониха турците.Ето това е действителната картинак,другото е ала -бала.
Бе кфа граница, да спират и вътре. Де що видят. Да разбутат опашката, да вземат глоби за разхода по преместването. Да не се обясняват. И проверка на съдържанието ако се обясняват. Стана като с английските туристи- ние го отнасяме от куките, а транзитаджиите си правят пас. Я слизай от камионаааа...
Да почнат да ги проверяват и за зимни гуми, че все с галоши карат и ни затварят пътищата зимно време. Колкото и да ги глобяват - малко е. Рядко аргантна пасмина са това турските тираджии.
... лично съм карал зад колона от турски тирове, това което видях е ужас. Не спазват дистанцията межу автомобилите, карат с висока скорост, изпреварват където им падне. Стана така, че румънските тираджии са по - отговорни отколкото турските. И народа го казъл - Зъб за зъб! Малко от хората в Бг знаят за проблемите в този бранш. но само ще ви кажа, че Турската държава може много повече да загуби, ако се държи неадекватно с БГ. БГ транспорт съствалява едва няколко процента, а за Турската държава, износа …
на стоки към европейския пазар, задължително минава през БГ. Ако не, трябва да обикалатя по дръг път с който стоките ще се оскъпят няколко пъти и няма да е рентабилно.
България като страна членак на ЕС и като разположение на картата е в много по - изгодно положение да диктува правилата за транспортната политика, а Туркста държава ще е много по - зависими от тези наши правила. Но аз вярвам, че в БГ всяка хубост ще е за 3дни и след това българите ще си продадат "душата" и пак всичко ще е в ущърб на бг транспортните фирми.