Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ученици с пропуски ще наваксват знания с проекта “Твоят час“

2 коментара
Ученици с пропуски ще наваксват знания с проекта “Твоят час“

Допълнителни часове за компенсиране на пропуските на деца със затруднения в усвояването на учебния материал ще бъдат финансирани със 140 млн. лева по проекта “Твоят час“ по оперативна програма “Наука и образование за интелигентен растеж”, който стартира официално на 31 август.

Дейностите по "Твоят час“ ще достигнат до най-малко 320 000 деца от I до XII клас във всичките близо 2500 училища в страната, съобщиха от Министерството на образованието.

Проектът ще продължи 29 месеца. На година в училищата ще се влеят 58 млн. лева, като 46 млн. от тях ще отидат за възнаграждения. Очакванията са 40 млн. лева да са за учителите в самите училища.

Следващата седмица ще заработи електронна платформа, в която в рамките на един месец ще се регистрират както училищата, така и всички физически и юридически лица, които искат да предлагат образователни услуги – треньори по различни спортове, инструктори по танци, преподаватели по музикални инструменти, школи по езици, читалища и т.н.

До края на септември учениците трябва да посочат в платформата своите интереси, а всяко училище да изготви „карта“ на учениците, които имат нужда от допълнителна подкрепа и извънкласни занимания, които да компенсират затрудненията им. До края на октомври трябва да бъдат изготвени училищните програми и да започнат извънкласните дейности.

Критериите за определяне на затрудненията на учениците са повтаряне на класа, ниските образователни резултати и слаби оценки, социалните фактори, преустановеното изплащане на месечни помощи за дете, слабите резултати на външното оценяване и големият брой неизвинени отсъствия. Целта на проекта е тези деца да бъдат идентифицирани и да се отговори на нуждите им извън учебното време, така че те да бъдат стимулирани да участват в учебния процес.

Целевата група са не само децата, чийто език не е майчин, но и всички деца в риск от ранно отпадане от училище. Акцент ще бъдат допълнителните дейности по български език и математика. Всеки ученик със затруднения ще може да участва в две дейности за компенсиране на затрудненията и в още една по интереси.

Финансирането на училищата ще бъде целенасочено, като тези, където има най-голям брой деца със затруднения ще бъдат с приоритет и ще получават най-много средства. Групите за деца с обучителни затруднения ще са до 10 деца, а тези по интереси – до 25.

Дейностите по интереси ще са в областите Наука, техника и технологии; Здравно образование и здравословен начин на живот; Гражданско образование; Предприемачество; Програмиране, дигитални умения, креативност и иновативно мислене и Изкуства, култура и спорт.

Една от целите на проекта е да бъдат въвлечени по-активно родителите и да бъдат създавани общности около училищата, затова и проектът предвижда годишно да има до 5 часа възможност за включване на родителите, които да представят на учениците професията си или някакви специални умения.

“Идеята е да направим училището по-атрактивно, децата да ходят на училище с желание. Ако постигнем това, ще имаме и по-добри образователни резултати, коментира зам.-министърът на образованието и науката Красимир Киряков.

По думите на един от създателите на проекта Наталия Михалевска той е консултиран обстойно с учители, родители и представители на неправителствения сектор.

Общото мнение е, че докато учениците, които постоянно търсят себе си, попадат в училище на чисто формален принцип и системата е преподаване-изпитване, то именно през извънкласните дейности те могат да развият потенциала си.

При сдружаването с приятели и участие в незадължителни дейности, учениците всъщност започват да чувстват училището като своя общност, каза още тя. Тя даде пример с учениците в София, които нямат време за спорт и посочи, че проектът е възможност те да тренират в рамките на училището, както и с учениците от средищните училища в граничните региони, които през проекта могат да наваксат със знанията си по български.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Къде са резултатите от външното оценяване, за да бъдат критерий за определяне на затруднения? Сега учениците не повтарят класа. За да се знаят социалните фактори, учителите трябва да бъдат в тесен контакт със социални работници. Къде се случва това?

  2. L. Georgieva
    #1

    Сега ще изпитам огромна благодарност, ако може някой да ме светне защо със 140 милиона лв. европейски пари ще се правят неща, които принципно трябва да се правят в училищата? Щото нещо вече съвсем се обърках в целите, за които се изразходват тези т.нар. европейски средства.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.