Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Установена е причината за самолетната катастрофа в руския град Казан

10 коментара
Установена е причината за самолетната катастрофа в руския град Казан

Установена е причината за самолетната катастрофа в руския град Казан, съобщава руският вестник "Комерсант".

Летецът, управлявал Боинга, който се разби там в неделя, е изключил автопилота и сам е пикирал към летището, където самолетът експлодира и загинаха 50 души. Според експерти само психолози биха могли да обяснят действията на пилота, пише "Комерсант".

Вестникът цитира шокиращи изводи на Междудържавния авиационен комитет (МАК), разследващ трагедията със самолета на авиокомпания "Татарстан". Цели 20 секунди двигателите с максимална тяга тласкали машината към земята и тя буквално се врязала в пистата със скорост над 450 километра в час. Удар с такава сила не могли да издържат дори бордовите самописци, запечатани в бронирани и негорими контейнери.

За тези 20 секунди самолетът е можело да бъде спасен, но пилотите не са направили необходимото - "мисля, че просто са нямали достатъчно опит", коментира за "Комсомолская правда" руският летец-изпитател Анатолий Книшов.

Едната "черна кутия", записваща разговорите в кабината на екипажа, още не е намерена - открити са само парчета от кутията с магнетофона. Петдесетте души в самолета изобщо не са имали шансове да оцелеят, добавя "Комерсант".

На бял свят излизат нови факти за разбилия се самолет. Първите данни на МАК от оцелелите "черни кутии" сочат поява на технически повреди в самолета преди опита да кацне в Казан, пише "Новие известия".

Освен това стана ясно, че Боингът е изпълнявал четвърти полет за деня, преди това е летял включително в чужбина, добавя вестникът.

В република Татарстан започна геномен анализ на останките на загиналите. Местното здравно министерство съобщи, че до вчера сутринта са били разпознати десет фрагмента от тела, без да уточни дали това е станало с оглед или съпоставка на проби от ДНК, посочва изданието.

Преди катастрофата командирът на Боинга е изпълнявал повторен заход за кацане само на тренажор, но не и в реален полет, заявил шефът на авиокомпания "Татарстан" Аксан Гиниятулин, цитиран в "Московский комсомолец". Той изтъкнал, че при все това екипажът е бил опитен.

Експерти на всекидневника обаче твърдят обратното. Днес в Русия "се плюе на стандартите, на авиационните правила, писани с кръв", тъй че катастрофата в Казан "за жалост не е последната трагедия", предупреждава летец-изпитател.

За предотвратяване на подобни катастрофи занапред Русия може да ограничи вноса на самолети втора употреба от чужбина. И същевременно да разработи мерки за финансово подпомагане на компаниите, използващи руски машини, посочва в интервю за "Известия" Владимир Гутеньов от комисията по промишлеността в Държавната дума - вицепрезидент на руския Съюз на машиностроителите и лидер на Лигата за съдействие на отбранителните предприятия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    На теб какво ти пречат костовистите?Ако ходиш в Казан,фани влака от Москва и толкова.Не е кой знае колко голямо разтоянието.Ако пък ти се лети,АирБалтик(Рига-Казан) ходи там.Не вярвам да са й по-нови Боингите.Но вероятно спазват летателните инструкции,валидни за уредените страни. А какво ли да правиш в Казан,ако си турист на разглеждане?Там нема нища,или монотонността на всеки бивш съветски град е на лице(без ония градове де-Москау,Петроград и некои други).

  2. Анонимен
    #9

    Това костовистите и руснаците на турски ви приляга таман метафората "бон бо.к". Сега е виновен пилотът, самолетът е безупречно построен. А какво означават 20-годишна възраст за един свястно конструиран и поддържан самолет? Ако самолетът беше руски, пилотът нямаше да е виновен, нали демократични на масали чугуни-бивши комунисти, костовисти ?

  3. Анонимен
    #8

    Едва ли някой ще повярва на тази толкова бързо скалъпена версия .

  4. Анонимен
    #7

    Kirsner и със стюардесите по-добре да си нямаш работа.

  5. Анонимен
    #6

    Kirsner: Спомням си и самолетната катастрофа с новия "Сухой Суперджет" преди време в Индонезия по време на демонстрационен полет. Липса на дисциплина и самонадеяност на пилотите причиниха катастрофата, а това попари и руските надежди за налагане на този нов самолет на пазара. Мужиците-пилоти за нула време е.аха майката на дългогодишните усилия на дизайнери, разработчици, тестери и пр. Въобще аз лично ще се чувствам некомфортно, ако трябва да пътувам с руски екипаж. Виж стюардесите нямам нищо против да са рускини.

  6. Анонимен
    #5

    Kirsner: "Летецът, управлявал Боинга, който се разби там в неделя, е изключил автопилота и сам е пикирал към летището, където самолетът експлодира и загинаха 50 души. Според експерти само психолози биха могли да обяснят действията на пилота, пише "Комерсант"." Не психолози, а по-скоро токсиколози може би ще обяснят действията на пилота. Мужикът нищо чудно да е бил пиян, и поради това - доста самоуверен.

  7. Анонимен
    #4

    Личен спомен от първото ми кацане в Москва, беше още старото Шереметиево : студен зимен ден, чакаме граничарите да ни изведат от самолета. През илюминатора наблюдавам служител от летището, зареждащ самолета с гориво. В едната ръка държи шланга за керосин, а в другата - папироса ( евтина цигара с голяма картонена гилза, за да се пуши с ръкавица)... По-далече от там !

  8. Анонимен
    #3

    Савата - Съгласен съм с 1 едно към едно.

  9. Анонимен
    #2

    Савата - Не им е за първи път на братята и всичките им присъдружени насила народи да се опитват да приземяват самолети в режим пикиране или при тестване на приземяване без видимост при налична достатъчна такава. Цяла атомна централа взривиха в тестов режим, та един самолет ли? А ако забранят вноса на самолети втора употреба, щом те са им виновни, а не пилотите, ще трябва да си съкратят почти всички частни авиокомпании и да възстановят монополиста Аерофлот. Неговите постижения са изключителни - през 80-те имат постижение от четири разбити самолета с жертви само за един ден. А всички бяха руски и не втора употреба.

  10. Анонимен
    #1

    Пилотите били опитни, но никога не били изпълнявали минаване на втори заход?! И какво като ограничите вноса на самолети втора употреба - нали преди години сина на пилота погуби чисто нов Еърбъс на Аерофлот?! Дисциплината ви е проблема, ЧЕ Е ИЗЧЕЗНАЛА след един век комунизъм!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.