Ти си това, което четеш

Увеличава се гледането на филми и телевизия през мобилни устройства

15:49 | 08 ноември 2016 | 0 коментара

За последните шест години времето, прекарано в гледане на телевизия и видео от мобилни устройства, на седмична база е нараснало с 85% , а гледането през "фиксирания екран“ на телевизора или десктоп компютър регистрира спад от 14% за периода 2010-2016 г. Това сочат данни от доклада за потребителските нагласи ConsumerLab TV & Media на шведската телекомуникационна компания "Ериксон" (Ericsson). В него , представящ гледната точка на 1.1 милиарда потребители, разкрива огромен ръст в гледането на видео през мобилни устройства

Докладът описва огромната и бърза промяна в поведението на потребителите, които се ориентират към гледане на телевизия и видео от мобилни устройства. Докладът разкрива още, че докато и двете услуги - гледането на видео на мобилни устройства и телевизия по заявка, рязко нараства през последните седем години, намирането на съдържание остава огромно разочарование за потребителите.

Средното време за гледане на съдържание през мобилни устройства е нараснало с над 200 часа годишно от 2012 г., увеличавайки общото време за гледане на видео и телевизия с още час и половина седмично. Скокът в гледането на видео от мобилни устройства се компенсира с намаляване на гледането през "фиксиран екран“ (телевизор или десктоп компютър) от 2.5 часа на седмица, въпреки че апетитът за телевизия и видео не отслабва.

Данните сочат още, че 40% от потребителите в световен мащаб са "силно заинтересовани" от план за мобилен пренос на данни, който включва неограничен видео стрийминг

Основен проблем, който докладът изтъква, е ниската удовлетвореност на потребителите, когато става въпрос за намиране на видео съдържание. 44% от потребителите в САЩ споделят, че не могат да открият какво да гледат по линейната телевизия на дневна база. За сметка на това, американските потребители прекарват 45% повече време, избирайки какво да гледат чрез услугите за доставка на видео (VOD), отколкото по телевизията.

Парадоксално, 63% от потребителите твърдят, че са много доволни от откриването на съдържание, когато става въпрос за VOD услугите, докато само 51% казват същото за линейната телевизия. Резултатите показват, че въпреки че намирането на съдържание по VOD отнема повече време, в сравнение с това за традиционната телевизия, потребителите го оценяват като по-малко разочароващо, тъй като по подразбиране то включва възможността да намерят нещо, което биха искали да гледат, когато искат да го гледат.

Общото време за гледане на съдържание по заявка - като излъчвани телевизионни сериали, филми и други програми - се е увеличило с 50% от 2010 г. насам.

Данните сочат, че потребителите продължават да гледат филмови маратони; 37% гледат един след друг два или повече епизода от едно шоу на седмична база, а повече от една пета казват, че правят това всеки ден

Потребителските разходи за видео услуги по заявка в САЩ са се увеличили с над 60% от 2012 г. – от 13 на 20 щатски долара на месец.

40% от анкетираните заявяват, че гледат YouTube ежедневно, а 10% от потребителите казват, че гледат YouTube повече от три часа на ден

"Въз основа на нашето обширно изследване, виждаме как потребителите все по-често и по-силно желаят безпроблемен достъп до висококачествено телевизионно и видео съдържание – при всички услуги и на всякакви устройства. За потребителите като цяло, както и за поколението на новото хилядолетие в частност, възможността да гледат съдържание на смартфона си е от ключово значение. Те не само искат споделеното, социално телевизионно изживяване, но също така очакват и гъвкавостта на предлаганите медийни услуги по заявка. Изживяването днес е многостранно и потребителите искат да създадат свой собствен свят от завладяващо, персонализирано съдържание", коментира Зейнеп Ахмет, старши съветник в "Ериксон КонсюмърЛаб".

Още от IT

Трябва ли правителството да разреши строителството на втора "кабинка" в Банско?