Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Без хайки от контрольори и с повече хаос в първия ден на скъпите билети в София

Борисов: "От вчера слушам за тази цена на билетчето. А искате ли старите "Икарус"-и?

7 коментара
Сн. БГНЕС

Без забележимо засилено присъствие на контрольори и с известен хаос в закупуването на новите билети започна първият ден на по-скъпото пътуване в градския транспорт в София.

От полунощ влезе в сила новата цена на билетите от 1 лев и 60 стотинки, след като въпреки протестите, решението на Столичния общински съвет не беше отменено. По-скъп е и талонът от 10 билета - 12 лева, вместо досегашните 8 лева.

Абонаментните карти запазват досегашните си цени, като единствено цената на годишната карта се намалява на 365 лева (от 500).

Въвеждат се и три нови карти - "Метро +" - месечна за метрото плюс една наземна линия, която струва 43 лева, тридневна за всички линии с цена 10 лева и карта "София", която обаче ще бъде активна от есента.

Тези, които са купили билети или талони за многократно пътуване на старата цена, ще могат да ги сменят с нови до края на септември, като доплатят разликата. Замяната ще става във всички пунктове за продажба на превозни документи.

Нередовните пътници в градския транспорт ще бъдат санкционирани по новите правила - 40 лева глоба на място и при отказ тя да бъде платена - 200 лева акт.

Без хайки за гратисчии

Очакванията бяха, че с влизането в сила но новите цени ще бъде засилен и контролът срещу гратисчиите. През първия ден обаче това не се забелязва.

"Не се подготвят хайки на контрольори заради увеличаването на цената на билета, увери сутринта пред бТВ председателят на Столичния общински съвет (СОС) Елен Герджиков. По думите му Центърът за градска мобилност ще направи до месец нов график за засилен и постоянен контрол единствено по смятаните за рискови линии – главно в ромските квартали, защото има оплаквания от граждани, че там масово се пътува гратис, а проверки от контрольори не се правят.

"Служителите са инструктирани да работят както и досега", потвърди Румяна Милова от Центъра за градска мобилност. Според нея случаят, при който контрольори бяха нападнати от нередовен пътник с лютив спрей преди два дни, не е свързан с новата цена на билета. "Винаги е имало такива случаи, агресията не е свързана с цена", каза Милова.

Хаос с билетите

Същевременно на много места в сряда имаше очевиден хаос с покупко-продажбата на билети, дължащ се може би на липсата на достатъчно подготовка.

Граждани се обадиха в редакцията на Mediapool, за да кажат, че автоматите за билети в превозните средства не връщат ресто. От градския транспорт обясниха, че това не е възможно при наличните апарати, поради което в тях трябва да се пуска само точната сума от 1,60 лева.

От Столичния автотранспорт пък обещаха да направят проверка на шофьора, който тази сутрин не е върнал ресто на пътник, закупил билет на новата цена от 1.60 лв. в автобус 111 движещ се от ж.к. "Люлин 1" до жк.к. "Младост 1", предаде "Фокус".

Същевременно някои от т.н. пунктове за продажба на превозни документи в сряда сутринта бяха затворени, като например на Централна гара на спирката на трамвай номер 12.

В пункта на площад "Славейков" пък още преди обяд свършиха новоотпечатаните талони с по 10 билета, което предизвика скандал между клиентите и продавачката.

Във вторник вечер на много места можеха да бъдат видяни опашки за издаване на нови карти за пътуване. Според Центъра за градска мобилност през последните два дни на май са издадени ад 4 хиляди карти. 496 от тях са годишни.

Вчера са продадени 2486 карти, което е със 62% повече спрямо предния ден.

Общината купува за 3 години още 190 нови автобуси

До 2019 г. Столичната община ще купи още 190 нови автобуса, припомни Елен Герджиков записаното в приетата тригодишна програма за развитието на градския транспорт в София.

За целта са предвидени 81.5 милиона евро, от които 21.5 млн. евро – заем от Европейската инвестиционна банка, а 60 милиона - собствени средства на общинския превозвач по лизингова схема.

Преди две години бяха доставени 126 нови автобуса. Предстои през септември доставката на други 110 за линиите с номера 60, 64, 77, 82, 309, 604 и 72. Сега средната възраст на превозните средства е 14.5 години, като през 2018 г. тя трябва да падне на 7 години.

Герджиков изрази увереност, че пътниците скоро ще се убедят, че с абонаментни карти плащат дори по-малко от 50 стотинки за едно пътуване. "Целта е да се доближим до градовете, към които се стремим - там 90% от пътниците ползват абонаментни карти", обясни той.

Той припомни още, че до края на тази година ще бъде избран изпълнител на електронната система за таксуване, която трябва да бъде въведена до края на 2017 г. По думите му тя ще разпредели справедливо таксуването според изминатото разстояние.

Борисов: А искате ли старите "Икарус"-и

"Ако има референдум да се вдигне ли цената на билетчето, аз знам изходът какъв ще бъде. Но ако има и референдум "Искате ли старите "Икарус”-и”… Защото не беше толкова далече времето като станах кмет, най-младият "Икарус” в София и тролей ми бяха набори – 47-48-годишни. А сега като гледате – всичко е ново”, коментира премиерът Бойко Борисов по време на правителственото заседание.

Той допълва, че дотацията на държавата към София и на София към билетчетата е 90 милиона лв. на година. "С по 90 милиона на година за градския транспорт знаете ли колко булеварди, мостове и естакади в София ще се построят”, пита той.

"Лесно е да се подведем и ние по тази тема, но резултатът е стар "Икарус” на 50 години, зимата – студено, а лятото – топло. Сега сядат хората – климатик, отопление, интернет и като намерят автобус със счупена седалка, веднага това е новина. Това е новина вече! Знам колко е непопулярно, но тук кметът на София има цялата ни подкрепа за действията”, подчертава премиерът, цитиран от стенограмата, разпространена от МС.

"От вчера слушам за тази цена на билетчето – 80 цента. Видяхте колко е в Гърция, 2 евро в Брюксел. Ще кажат: "Има разлика в заплатите". Ами тук в пъти е разликата в цената на билета! Автобусите и тролейбусите са едни същи. Метрото ни е по-ново, по-хубаво и по- във всяко едно отношение. Едва ли не, ако има гратисчия да го дадем и да кажем, че това всъщност е…С цялото ми неудобство, не ме карайте да реагирам аз. Всеки да си следи темата и да обяснява", настоява премиерът пред министрите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Милостипросим
    #7

    Когато Боко го видя да се вози с градския транспорт, тогава ще му повервам. Но точно вчера около 16 часа го видях зад волана на джипа му, пердашеше в посока Бояна. Не гледаше напред, а се хилеше като тиква на седящия до него. Защо да гледа в пътя, когато пред него препускат 4 коли със сирени! (Зад него -- още три.) Уплаших се, надебелял е грозно, немислимо. Ако се пръсне, ще стане страшно.

  2. someone
    #6

    Ма как може такава Тиква да ни е министър председател? То бива, бива демагог, ама като тоя трудно да се намери. Най-старите Икаруси разбирате ли били на 47 години. Смех на парцали, а журналята понеже са послушковци, не смеят да му опонират с факти. Най-старите Икаруси бяха от 80-те и да са били на макс 36 години към ден днешен. Малоумник, обаче премиер. И дере кожи от простолюдието, а то понеже наистина е просто си трае и не протестира. Що не ходи да види как в Милано билетът е по-евтин, но транспортът

  3. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #5
  4. Калико Джо
    #4
  5. filt
    #3

    Всеки софиянец може да си купи карта и повишението няма да го засегне. Градският транспорт е значително подобрен и разширен. За малко пари, малко музика. Нищо не пада от небето.

  6. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #2
  7. Мони_deactivated_1480055728
    #1

    Столична община харчи милиони за кич - възкресяват величия от соца Проектът ще струва около 10 млн. лева, предстои да бъде обявен конкурса Тодор Живков, Леонид Брежнев, Георги Димитров и още куп величия от времето на соца заедно с техните волги и чайки може да се настанят в площада пред Централна гара в София. Фактор

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.