Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

В София заработи първата слънчева зарядна станция за електромобили

14 коментара
В София заработи първата слънчева зарядна станция за електромобили

Пред столичния ИнтерЕкспо център вече работи първата зарядна станция за електромобили, която произвежда енергия от слънчевите лъчи. Обектът е на Консорциум "Зелена енергия" и мястото е препоръчано от главния архитект на София Петър Диков, тъй като собственици на електромобили могат да ги зареждат, докато посещават проявите в центъра.

 

Станцията се зарежда с ток от собствена фотоволтаична инсталация, която затваря цикъла на екологичния и икономичен транспорт с електромобили. Тя не се нуждае от допълнителна инфраструктура и осигурява директно използване на добитата от слънчевата радиация електроенергия без загуба от пренос по разпределителната електромрежа.

 

На нея могат да се зареждат безплатно едновременно един електромобил и един скутер, а когато няма желаещи превозни средства да ползват енергията ѝ, токът ще се отдава за нощното осветление на сградата на ИнтерЕкспо център. Зарядната станция ще се ползва със специални карти, които могат да се вземат от фирмата "А1еко", разработила проекта, финансиран от Програмата за малки проекти на глобалния екологичен фонд и ПРООН..

 

Зарядната екостанция има максимална дневна производителност от 23 киловатчаса и за една година може да захрани 1440 електромобила и 3800 електрически скутера. При пробег от едно зареждане от 50 км се получава средно годишно намаляване на изхвърляния в атмосферата въглероден диоксид от 10.5 тона.

 

По данни на индустриален клъстър "Електромобили" в момента в страната има около 1500 електрически превозни средства - основно скутери и велосипеди. Автомобилите на ток са около 50, като основната част от тях са преобразувани от модели с нормален двигател в движещи се с електричество.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    Правят се стъпки, макар и малки. - димонстрация на електромобили в Стара Загора - видео и информация. - http://www.chambersz.com/news/9502-elektromobili-motopedi-vromos-kom - http://youtu.be/UdMOMEWwpNc

  2. Анонимен
    #13

    В Топ Гиър имаха едно такова пародийно пътешествие с електромобил. 150 километра за 3 дни с презареждането. За икономия не си включваха радиото. Електромобилите са толкова непрактични и неизгодни, че трябва да се свърши петрола, за да се наложат от немай къде.

  3. Анонимен
    #12

    Това е бутафория, прах в очите на туристите. Електромобилите нямат шанс пред раздрънканите, димящи, трийсет годишни таратайки, движещи се по пътищата на Родината.

  4. Анонимен
    #11

    Браво! А какъв е автомобилът на снимката?

  5. Анонимен
    #10

    За повече яснота по проекта, фирма А1 LTD от град Исперих е одобрен изпълнител от Консорциума по изграждане на зарядната колона. Проектът е разработен и защитен пред административния офис по програма за развитие на ООН за България от консорциум "Зелена Енергия", което е обединение на две юридически лица. Проектът е финансиран с безвъзмезден грант от програма за малки проекти,съфинансиран от БАКБ и собствен финансов принос. Консорциумът е член на Индустриалния клъстер на електромобилите в България, а не партньор на НИП "Електромобили" /elektromobili.bg/.

  6. Анонимен
    #9

    М.Н.
    Драги форумци, от години химичната ни номенклатура е променена. Навремето учихме, че свързването с кислород води до получаване на окис, нали процесът е окисление. Напълно в тон с логиката на нашия език. Също така се говореше за хидроокиси. След това ни наложиха западняшката номенклатура, съгласно която се казва оксид и хидроксид. Няма мърдане. Сега официално се казва въглероден диоксид, а не въглероден двуокис, както повече приляга на българския език. Ние продължаваме да наричаме процеса окисление,

  7. Анонимен
    #8

    Недей им дава акъл, че невзрачните неграмотничета ще прегърнат охотно предложението ти, само за да са "по-значими" в изказа. И като започнат масово да пишат "карбонен" вместо "въглероден" съвсем нищо няма да се разбира. А относно това, което е изучавано, то е изучавано. Преди много време. Сегашните писачи не са изучавали нищо, щото то в училищата от 20 години не се учи нищо.

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #7
  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #6
  10. Анонимен
    #5

    "...въглероден диоксид"!? ами наречете го поне "карбонен диоксид", та да замязате на западняци напълно... Kакво стана с "двуокиса" изучаван навремето по химия наред с "въглерода", един господ знае...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.