Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ваньо Танов пое митницата "Капитан Андреево" на ръчно управление

Трети ден километричната опашка не намалява

0 коментара
Ваньо Танов с шефа си  Владислав горанов, сн. БГНЕС

Директорът на Агенция "Митници" Ваньо Танов пое управлението на митническия пункт по нареждане на финансовия министър Владислав Горанов в сряда. В същото време митничари го обвиниха, че негова заповед, с която нарежда проверка и на транзитно преминаващите тирове е причината за образувалата се километричната опашка на граничния пункт.

Кризата на българо-турската граница от тирове продължава вече трети ден. По информация на митницата в Свиленград колоната от чакащи тежкотоварни автомобили е намаляла от 10 на 6 километра днес спрямо вторник. Шофьори обаче недоволстваха и твърдят, че опашката не е помръднала. Изнервените хора се оплакват, че търпят загуби от престоя, че няма създадени нормални битови условия, липсват и тоалетни, предаде БНР.

Митничари разказаха пред Mediapool, че километричните опашки са заради заповед на Ваньо Танов от месец май, с която променя реда и условията за обработка на товарите през митниците в цялата страна.

Най-общо нареждането е на пълна проверка да подлежат и тежкотоварните автомобили, които преминават транзитно през България, дори всичко в документите им да е наред и да са пломбирани. Освен това е било наредено и инспекция на тировете, които разтоварват на вътрешна митница.

Според митничари това е причината за образуването на колоната от тирове на граничния пункт, защото на ГКПП "Капитан Андреево" трафикът е най-голям и е външна граница на ЕС. Те твърдят, че затруднения има и на други гранични пунктове, но от Агенция "Митници" отрекоха пред Mediapool.

Двойно повече време за обработка на камионите

Допълнителните проверки на транзитно преминаващи тирове със същия наличен състав е довело до двойно по-малко обработени тежкотоварни автомобили. Например, ако преди заповедта на смяна на ГКПП "Капитан Андреево" са обработвали по 300 – 400 тира в една посока, то след влизането в сила на заповедта се правят двойно по-малко – около 150 – 200 тира, твърдят митничари.

Нощната смяна на митническия пункт е обработила 736 камиона в двете посоки - към Турция и на влизане в България, като капацитетът е около 800 камиона, казаха от митница Свиленград. От там добавиха, че всички смени работят в пълен състав.

От Агенция "Митници" не съобщиха дали Ваньо Танов е издал заповед за обработка още на вход на абсолютно всички тирове, дори и на транзитно преминаващите и на разтоварващите на вътрешна митница, но обещаха по-късно да отговорят на въпросите на Mediapool.

Комплексни проблеми

Във вторник финансовият министър Владислав Горанов посочи, че проблемите, довели до тежките затруднения в трафика на митническите пунктове на българо-турската граница "Капитан Андреево" и "Лесово" са комплексни.

По думите на Горанов те се свеждат до организацията на работата на пункта, избора на икономическите оператори на режим за митническо оформяне и мотивацията на митническите служители. Отражение дава и точещият се пета година ремонт на ГКПП "Капитан Андреево", за който обаче е отговорно именно Министерството на финансите, още когато Горанов беше заместник на Симеон Дянков. 

От сряда на ГКПП "Капитан Андреево" са командировани и допълнителни екипи, за да отпадне съмнението за недостиг на хора там.

Все още няма официална информация дали е сменен началникът на митница "Свиленград" Стефан Марашев, както вчера се зарече финансовият министър. Според Горанов именно Марашев е виновен за създалата се ситуация, защото не е могъл да предложи по-добра организация на работата на пункта "Капитан Андреево".

Шефът на Агенция "Митници" Ваньо Танов пък обяви, че огромна част от проблема с натрупването на тежкотоварни превозни средства е предизвикан от практиката задействани на турска територия транзитни операции да се завършват на ГКПП "Капъкуле" – митническия пункт от турска страна.

Това налага на пункта "Капитан Андреево" товарът да премине рентгенова и физическа проверка за сигурност и безопасност, да се постави отново под режим транзит и така да продължи движението му до крайна точка в България или друга страна в ЕС.

Директорът на Агенция "Митници" заяви, че това е ангажимент и отговорност на българската държава като член на Европейския съюз. По тази причина министърът на финансите призова икономическите оператори коректно да избират определени митнически режими и процедури. "Митническият пункт не трябва да бъде за митническо оформяне, а само за контрол", призова Владислав Горанов във вторник.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.