Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Въвеждат доброволен етикет за качество в туризма

0 коментара
Въвеждат доброволен етикет за качество в туризма

Министерството на туризма въвежда доброволен етикет за качество в бранша. Целта е да се стимулира предлагането на повече услуги в хотелите и ресторантите. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова при подписването на Меморандума за сътрудничество между Българската хотелска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и девет браншови организации на български производители на храни и напитки.

В момента се разработва системата от критерии за въвеждането на новия етикет за качество в туризма.

Елемент за неговото получаване ще бъде предлагането на традиционни български продукти, произведени по стандарт БДС и браншови стандарти за качество, каза Ангелкова.

По думите ѝ целта е до края на годината да бъдат разработени и представени всички детайли, свързани с получаването и прилагането на новия етикет за качество в туризма. Критериите ще залегнат и в промените в Закона за туризма.

"Качеството в туризма не е само добрата материална база, но и услугите, които се предлагат на място. Чрез доброволния етикет за качество ще се направят много по-видими представителите на бранша, които предлагат нещо повече на своите гости, което ще насърчи и конкурентоспособността в сектора", каза министърът на туризма.

При подготовката на знака за качество ще се взимат предвид добрите практики във водещи туристически страни и Кодексът за качество и етика на Световната организация по туризъм.

Промените няма да предизвикат допълнителни тежести за бизнеса, а ще облекчат дейността му, смята Ангелкова.

По отношение на висококачествените услуги в сектора имаше много добри резултати през 2015 г., отбеляза министърът на туризма. В местата за настаняване с 4 и 5 звезди бяха реализирани над 11 млн. нощувки, което е 4% ръст спрямо 2014 г., и е над половината от всички нощувки в страната. Във високата категория хотели са отседнали над 3 млн. души, което е ръст от 7% спрямо 2014 г., а приходите от нощувките им регистрират увеличение от близо 10%.

В новата инициатива са се включили сладкарници "Неделя", "Клуб35", пицарии "XXL", "Клуб Куба Либре", "Raffy - Bar & Gelato", "Тропс къщи", "Оливс", "Ямас", ресторанти - "Добро", "Кривото", "Бодега","Ветрило", хотел "Цветята", комплекс "Жасмин"в София, спа хотел "РИЧ" във Велинград, хотел "Даунтаун" в София.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.