Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Версията на шофьорката от "Тракия" е, че изгубила контрол над автомобила

7 коментара
Версията на шофьорката от "Тракия" е, че изгубила контрол над автомобила

Четири дни след жестоката катастрофа на магистрала "Тракия" адвокатът на обвиняемата шофьорка разказа нейната версия за случилото се.

Тежкият инцидент, при който загинаха шестима, а други 23-ма получиха различни наранявания, стана на 13 април, както се твърди, след страничен сблъсък между колата на 29-годишната плевенчанка Цвета Таскова и автобус на "Юнион Ивкони".

В понеделник състав на Софийския окръжен съд остави Таскова в ареста за постоянно.

"Не очаквам хората да ме разберат. Съжалявам. Поднасям искрените си съболезнования. Надявам се да оздравеят хората, които са в болница", заяви пред магистратите плевенчанката.

Пред Нова телевизия адвокатът ѝ Георги Динев представи нейната версия за случилото се на магистралата. Той заяви, че Цвета Таскова е от добро семейство. Баща ѝ е един от известните авиатори у нас, а майка ѝ работи в института, който обучава медицински сестри в Плевен. Има висше образование, възпитана е и интелигентна, каза адвокат Динев.

Той обясни, че през зимния сезон тя работела в хотел в Пампорово като барманка. След приключване на сезона, се прибирала в дома си в Плевен, когато се случил инцидентът.

Според защитника към момента не е ясна цялата фактическа обстановка и няма изготвени експертизи.

"Още е в много начална фаза на разследването. Нейният разказ е следният: започнала е със скорост 110 км/ч да изпреварва. В началото на маневрата е усетила някаква несигурност в автомобила, който без причина се е насочвал наляво. Опитала се е да го овладее, да го върне в дясно, но не е успяла. Тогава прави страничен удар с нейната дясна част в лявата част на автобуса. Уточнявам, че тя още не се е възстановила от първоначалния шок, в момента възприятията ѝ са по-скоро общи, отколкото детайлни", заяви адвокат Динев.

"В резултат на това съприкосновение с автобуса, от този момент тя губи контрол върху управлението", допълни защитникът.

Според него шофьорът на автобуса е направил маневра наляво като ответна реакция от удара. Така двата автомобила се закачат и заедно двата автомобила се насочват към канавката, разказа адвокатът.

Той добави, че Таскова е била адекватна след удара, обадила се е на спешния телефон 112, помагала е на пострадалите, дала е телефона си. Тя и момчето до нея са помогнали на пострадалите до идването на линейките.

Обвинената за тежкия инцидент има 10 години стаж като шофьор. "За тези 10 години има едно единствено наказание. Преди две години е единственото ѝ нарушение с 0.9 промила алкохол", заяви адвокат Динев.

"Родителите ѝ са изключително притеснени и объркани. Още по-объркани излязоха от залата. По адрес на тяхната дъщеря се казаха много лъжи, което много ги притесни. Най-голямата, която казаха в залата, е, че Цвета не съжалява за жертвите на катастрофата, което не е вярно. Втората лъжа е, че тя ще се укрие от правосъдието. Родителите бяха потресени от тези изявления. Изключително добро семейство, много интелигентни хора. Много тежко изживяват трагедията", каза защитникът.

Той твърди, че обвиняемата от първия момент на тежкия инцидент съдейства на разследването.

"Ако има тя вина, ще си поеме последствията. Няма да се укрие. Тя просто не е престъпник, а нормален средностатистически гражданин, който е участвал в произшествие", каза юристът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Fireball
    #7
  2. Teller
    #6

    Водачката на леката кола безспорно е виновна, но вина има и водачът на автобуса. При тази огромна разлика в масите е невъзможно леката кола да избута или да повдигне автобуса от едната страна. Никой не коментира, че автобусът не се е движил непосредствено до канавката, а до нея е имало някъде около 3,5 метра от аварийната лента. Достатъчно е било водачът на автобуса да държи здраво кормилото и да пусне газта, но той е действал крайно неудачно и непрофесионално с кормилото и спирачките, за да успее да обърне автобуса.

  3. Teller
    #5
  4. Fireball
    #4
  5. Miau
    #3
  6. Преслав
    #2
  7. безпартийна
    #1

    Този случай се нуждае от добра техническа експертиза, както и такава за реакциите на двамата водачи. Само си представете с лек автомобил да изтласкате от пътя 20-тонен автобус. Звучи нелепо.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.