Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Виваком" с понижен рейтинг заради кризата в КТБ

3 коментара

Кризата в "Корпоративна търговска банка", чиято лиценз бе отнет в петък, удари "Виваком", чиято перспектива в рейтинговата ѝ оценка бе променена на негативна от "Стандарт енд Пуърс" (S&P).

 

Основната причина е кризата около свързаната с телеком оператора Корпоративна търговска банка.

 

"Ние смятаме, че не е вероятно рефинансирането срещу дялово участие на мостови кредит от 150 млн. евро на холдинга "Виваком" и че може би групата ще го рефинансира с нов заем преди падежа му през май 2015 г.", аргументира се рейтинговата агенция. Тя допълва, че не е сигурно, че подобно рефинансиране ще бъде успешно и че "не е ясно кога би могло то да се случи, предвид настоящата макроикономическа обстановка в България".

 

Агенцията потвърждава дългосрочния корпоративен кредитен рейтинг BB-, но информира инвеститорите, че в КТБ са над 75% от кешовия баланс на "Виваком" (118 млн. лв към 31 януари 2014г.).

 

"В допълнение, макроикономическите перспективи пред България са слаби и конкуренцията (в сектора – бел.ред.) остава ожесточена, което продължава да подкопава перспективите за печалби на групата. В резултат, сега смятаме, че кредитните показатели на групата едва ли ще се подобрят – както очаквахме досега – и по-скоро ще се влошат в следващите 12 месеца", посочва S&P, цитирана от сайта Дневник.

 

Агенцията обяснява, че Цветан Василев контролира 43% от "Виваком" и поради това се е очаквало той да участва в значителна степен в планираното увеличаване на капитала на телекома, за да задържи този си дял.

 

Ако предполагаемото рефинансиране на дълга не успее, "виждаме риск "Виваком" в крайна сметка да го впише като загуба, това да оскъпи финансирането ѝ, да отслаби приходите ѝ и способността да обслужва лихвите си в сравнение с досегашните ни прогнози", допълват от S&P.

 

Доколкото ни е известно, в случай, че се стигне до невъзможност за обслужване на мостовия кредит, това ще предизвика смяна на контрола над "Виваком", казват още от рейтинговата агенция.

 

Негативната перспектива означава, че в този случай рейтингът на компанията ще бъде понижен с една стъпка в следващите 6 месеца. Същото важи и ако ръководството на "Викамо" предприеме агресивна финансова политика точно в този момент ,тъй като това ще увеличи дълговете ѝ.

 

Мудният икономически растеж на България (1.4-1.5 процента за 2014-2015 година според S&P), слабите реформи, високата безработица (трайно над 13%), ниските доходи на потребителите, продължаващата емиграция и голямата корупция на пазара допълнително влошават перспективите на компанията в средносрочен план, се казва още в текста.

 

Като отчитат добрата позиция на телекома на пазара и оперативната му ефективност, от S&P посочват "Глобул" като основния му конкурент и предупреждават, че продължава забавянето в ръста на броя на клиентите. Освен това догодина капиталовите разходи еднократно ще се увеличат от 19% на 26% от продажбите заради лицензионни плащания. Засега ликвидността на "Виваком" е адекватна според нашите критерии, казват още от S&P, и допълват, че вътрешните ѝ ресурси могат да покрият проблема с кешовия баланс.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Михаил Дончев
    #3

    Виваком имат и много сериозен проблем с гаранционната поддръжка на телефоните,който продават.На практика поне за апаратите SONY Xperia нямат никакъв сервиз протакат обслужването,не спазват сроковете и в крайна сметка се оказва,че апаратите закупени от тях са без абсолютно никаква гаранционна поддръжка!!!Друг немаловажен проблем е сключване на услуга през 123,оказва се,че отказ след известно време не може през 123 и едно малко ходене по-мъките.Впечатлението ми е много усилия за привличане на клиенти,колосални

  2. В и К
    #2
  3. Коментарът е изтрит в 21:19 на 25 май 2018 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.