Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Владая и Мърчаево на протест срещу лошия градски транспорт

В неделя за кратко ще бъде затворен главния път Е79

6 коментара
Владая и Мърчаево на протест срещу лошия градски транспорт

Жителите на столичния квартал "Княжево" и на селата Владая и Мърчаево излизат на мирен протест в неделя. Така те ще изразят недоволството си от лошото транспортно обслужване – липсата на автобуси, а тези, които се движат са като "душегубки". Това става ясно от съобщение на Инициативния комитет, който се бори за подобряване на градския транспорт до трите населени места, които са част от Столична община.

Протестът е насрочен за 23 октомври – неделя от 16:30 часа до 21:30 часа на главен път Е79 в района на караулката преди отбивката за Владая.

По това време трафикът е много натоварен и се образуват колони от автомобили, защото се прибират в София пътувалите към Перник, Благоевград, Дупница и Кюстендил.

От Инициативния комитет декларират, че зад протеста им не стои нито една политическа партия и че в него не трябва да се търси връзка с предстоящите избори.

Липса на чуваемост

Жителите на Княжево, Владая и Мърчево се решили да протестират заради "пълната липса на чуваемост" от страна на отговорните институции.

Те припомнят, че на 14 септември Инициативният комитет и кметът на Владая са внесли събраните над 2300 подписа, заедно с мотивационни и подкрепящи инициативата писма в деловодството на Столична Община, но до този момент не е направено нищо.

"Това е първата демонстрация на несъгласие с безпрецедентната незаинтересованост, арогантност и нехайство" на отговорните лица и организации, но в никакъв случай не и последната, се казва в съобщението до медиите на Инициативния комитет.

За отговорни са посочени ръководството на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), Столичния общински съвет, кметът Йорданка Фандъкова, заместникът ѝ по транспорта Евгени Крусев и двама администратори в ЦГМ – Антон Деспотов и Али Заимов.

Планираме протестът да е мирен и нямаме намерение да спираме движението, но е възможно да има краткотрайни прекъсвания, ако не може да удържим хората, защото им е накипяло, каза Васил Николов, председател на Инициативния комитет пред Mediapool. Той допълни, че нищо от обещаното от Столична община за подобряване на градския транспорт не е изпълнено досега.

В края на август Столична община пусна първите 70 нови китайски автобуса по няколко от линиите на градския транспорт, но сред тях не са тези към Владая. По този договор предстои да бъдат доставени нови 40 автобуса, но все още не е обявено по кои линии ще се движат те.

Обещано - неизпълнено

Недоволните настояват за незабавна смяна на автобусите, обслужващи жителите на село Владая и кв. "Княжево", с по-ефективни и съобразени с европейските стандарти и норми. Настояват рейсовете да имат и велобагажници и да идват по-често.

"Ще възложа на ЦГМ да направи постоянно наблюдение по линията и ако се налага увеличение с още коли да се направи такова допълнително. Паралелно с идването на новите автобуси за градския транспорт в столицата колите, които обслужват 59-та линия също ще бъдат подменени с изцяло ниско подови автобуси", обеща зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев през август.

Инициативният комитет твърди, че по тяхната линия са прехвърлени "старите автобуси", които общината няма какво да прави, след като пусна нови автобуси по други линии на градски транспорт. Графикът на автобусите също почти не е променен. "Получихме посредствено замерване на пътникопотока, извършвано без ясна методология и в произволни дни и часове от деня с обяснението, че това било извадкова методика", се казва в съобщението на Инициативния комитет, който не приема тези замервания за коректни и като доказателство прави видеоклип как се бутат хората сутрин като сардели.

Протестиращите настояваха автобусна линия А58 да бъде възстановена и да се удължат линиите на А58 и А59 по ул. "Княжевска" до бъдещата метростанция "Горна Баня" до пускането ѝ в експлоатация през 2019 г.

Автобусна линия А59 вече изпълнява курсове до жп гарата на Владая, като курсовете са синхронизирани с разписанието на влаковете, се казва в позицията на Столична община до недоволните.

"Това спокойно може да бъде интерпретирано като: Автобусна линия А58 няма да я възстановим, защото дублира А59. Нищо че от Владая до Мърчаево в автобуса се возят 4-5 човека и натоварването е съсредоточено основно в района на Владая и Княжево, и че други райони на София, като Бистрица и Железница се обслужват от три линии", се казва в позицията на Инициативния комитет.

"Възстановяването на линия А58 е абсолютно необходимо и задължително и гражданите на засегнатия район няма да приемат друго решение, защото това е единственото логично", заявяват недоволните. Проверката, направена от Инициативния комитет, показва, че "синхронизирането" с разписанието на влаковете е в рамките на 30 до 56 минути.

Недоволните искат още да бъде изградена велоалея от бул. "Петко Напетов" (ст. "Горнобански път") до село Владая. На това тяхно искане до момента нямат отговор от Столична община.

Жителите на Владая и Княжево настояват и за възстановяване на маршрутна линия №22 или откриване на нова. Отново "пълна тишина" от страна на Столична община.

Те искат още и удължаване на трамвайната линия на номер 5 от "Княжево" до Владая, но отново нямат отговор. Вместо това Столична община подготвя търг за реконструкция на съществуващото трамвайното трасе, което видимо е в отлично състояние и всяка година текущо се ремонтира, като оставя живеещите по протежението на трамвая поне за около месец без градски транспорт, ако не броим "душегубките" автобуси, които се пускат докато текат "текущите" ремонти.

Пълен провал на разговорите с ЦГМ, СОС не работи

"Колкото и да не ни е приятно, бихме искали да ви съобщим, че опитите ни за разбирателство с представителите на ЦГМ претърпяха провал. След като до момента опитахме да установим диалог с всякакви законови средства, се налага да прибегнем към протестни действия", се казва в позицията на Инициативния комитет.

Ръководството на ЦГМ и заместник-кметът по транспорта Любомир Христов бяха сменени през лятото след "разкрития" за некачествен ремонт на 60 спирки на градския транспорт.

Така начело на ЦГМ застана премиерският съветник Христиан Петров, а за зам.-кмет беше избран 27-годишният Евгени Крусев.

От септември рязко се влоши и транспортното обслужване на трамвайна линия номер 5. Около 8 часа сутринта е невъзможно да се качиш на трамвая от пазара Красно село в посока центъра. Ако преди мотрисите идваха през 2 минути и така се решаваше проблема с натовареността на линията, то след смяната на ръководството трамвайните идват в най-добрия случай през 5 – 6 минути, показват наблюденията на ползващи линията. Не е ясно на какво се дължи разреждането на мотрисите.

Инициативният комитет на жителите на Княжево, Владая и Мърчаево припомнят, че Столичният общински съвет (СОС) не е взел решение в законовия срок по внесените от тях предложения, което е в нарушение на Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление. В него е посочено, че Общинският съвет, кметът или органите на изпълнителната власт, до които е отправена местната гражданска инициатива, са длъжни да разгледат направените предложения и в едномесечен срок от връчването на подписката да обявят своето решение и предприетите мерки в интернет страницата на общината и в един регионален вестник. Това досега не се е случило, въпреки че е минало повече от месец.

Столичният общински съвет не провежда заседания заради президентските избори. Работят само комисиите към СОС.

За разлика от парламента, където премиерът Бойко Борисов нареди на депутатите от ГЕРБ да се върнат на работа и да заседават, такава заръка няма към столичните съветници и не е ясно кога ще бъде следващото заседание.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Vladislav Peichev
    #6

    Трасето по Цар Борис III е в критично състояние - на места почти не се вижда насипа от кал и трева съответно се нуждае от основен ремонт за да се повиши сериозно средната скорост на трамваите. Владая не създава пътникопоток за трамвай - населението е прекалено малко, влаковете са сравнително редовни. Крайно време е да се асфалтира Цар Борис III - калдъръмът не е адекватно решение за такъв натоварен булевард.

  2. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  3. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #4
  4. someone
    #3

    Aлооо, на вниманието на протестиращите от Владая, ул."Княжевска" да не ви е някаква магистрала на вашия автобус по нея до Г. Баня? Ако СО по някаква неведома причина уважи нахалното ви искане, лично ще изкарам живущите на Княжевска на протест срещу автобус 59 по нея! То не стига, че овчакупелци и горнобанци я ползват като вътрешноквартална магистрала, ми сега още едни искат да минават на парад 2х на ден през квартала. Айде нема нужда!

  5. Калико Джо
    #2

    Кой го интересува Мърчаево или Владая, единственото село което заслужава хубав транспорт е Банкя!

  6. Kalina
    #1

    Предлагам на г-жа кметицата на София да се повози на автобус 260 - единствения, който обслужва Горна баня. Когато я заболят бъбреците, изпадат пломбите и си омърля дрешката, след като е чакала на спирката доста повече от разписанието, може би ще намери начин да подобри превоза на горнобанци и другите софиянци, дошли да си налеят хубава безплатна водичка. Май трябва насила да качваме управниците в градския транспорт!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.