Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Военната авиация пак в кадрови колапс

Много подготвени пилоти и техници напуснали авиобаза "Крумово"

19 коментара
Вертолет "Кугър", сн. БГНЕС

На връх 100–годишнината на българската авиация военновъздушни сили (ВВС) отново са заплашени от кадрови колапс. Отливът на военни летци временно бе овладян, но през последната година десетки пилоти са се разделили с армията.

 

От ВВС обявиха официално, че много подготвени пилоти и техници са напуснали авиобаза "Крумово". Заради "несигурността за бъдещето" си отиват авиатори след 20 години служба, с почти всички видове подготовка, съобщиха от базата.

 

Така се е оказало, че от 24-те летци, които са били обучени във Франция да летят с новите вертолети "Кугър", 40 % вече не работят в базата.

 

Така лятото по време на гасенето на пожарите основно летяха командирът на "Крумово" бригаден генерал Златко Златев и заместникът му Евгени Белкинов.

 

Белкинов коментира, че в такива операции "отиват най-подготвените, за да са спокойни всички – и командването на ВВС, и базата, и Щабът на отбраната, и МО, и обществото”.

 

Според наблюдатели обаче военната авиация вече разполага с ограничен брой добре подготвени кадри.

 

Подготовката е затруднена заради липсата на достатъчно средства и техника. Въпреки че бяха инвестирани над 350 млн. евро за закупуването на новите хеликоптери, много малко от тях в момента летят. От 12 машини "Кугър" в момента се използват по-малко от пет, а другите трябва да минат през редовна профилактика.

 

Основните причини за напускане на пилотите са несигурните условия за пенсиониране на военните, недостатъчният брой летателни часове и по-доброто заплащане в гражданската авиация.

 

По неофициална информация в последно време има сериозен отлив на пилоти и в авиобаза "Граф Игнатиево". Някои от най-подготвените пилоти се възползваха от правото си да излязат в пенсия. Наскоро в интервю за в. "Преса" заместник-комадирът на ВВС генерал Румен Радев обясни, че "проблемът не е, че напускат опитни пилоти, а че тяхното място трябва да заемат млади летци с недостатъчна подготовка, гарантираща безопасно изпълнение на задачите".

 

Закупуването на нови многоцелеви изтребители за военната авиация все още остава мираж.

 

В последните месеци се стигна до няколко инцидента във военновъздушните сили. В края на април изтребител МиГ-29 се запали и падна близо до пловдивското село Голям чардак. Двамата пилоти успяха да катапултират, като не пострадаха тежко.

 

Вътрешното разследване на МО установи, че причината за инцидента е пилотска грешка, а случилото се за пореден път отвори въпроса за недостатъчната подготовка на пилотите поради липса на средства.

 

Военното министерство призна, че няма финанси да осигури на военните пилоти толкова летателни часове, колкото имат колегите им в НАТО.

 

През август пък двигател на една от най-скъпите нови покупки на армията - транспортен самолет "Спартан" – отказа по време на полет. Машината е успяла да се приземи без пострадали и други повреди по самолета.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

19 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #19

    are generaliteto da qha samoleto i da otprashvat na maynata si shtoto sa nay podgotveni za tazi operacia :)

  2. Анонимен
    #18

    "От 12 машини "Кугър" в момента се използват по-малко от пет...." ами то това означава,че може вече да са и два или нула все е по-малко от пет.Колко са в крайна сметка?Нещата май са много зле вече, щом публикуват такива статии.

  3. Анонимен
    #17

    Г-н Ангелов, имате 1 млрд. лева бюджет, армия под 20 хиляди, продавате имоти и техника, къде са парите? Само за лош мениджмънт ли става въпрос?

  4. Анонимен
    #16

    Най-странното е, че има все още военни пилоти, които не са напуснали тази кочина, каквато сега представва армията на гробарите и джуджето Аню Ангелов.

  5. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #15
  6. Анонимен
    #14

    Старите хората са казали:който не храни собствена армия,рано или късно започва да храни чужда такава. О времена ,о нрави-май я докарахме до там. Задавам въпроса и не искам отговор:в коя държава полицията е повече от армията-нема такава.

  7. Анонимен
    #13

    Когато избуее тревелът на благосъстоянието и Дянковчето тогава свършва достойнството на държавата.

  8. Анонимен
    #12

    Четвърто поколение самолети изисква четвърто поколение пилоти. Ние се упраждяваме все още на леви и десни, на бедни и богати, на русофили и дяснофили. Но всичките ни филии взети заедно са едно голямо нищо пред високите технологии и изискванията да притежаваш и управляваш подобна техника. Митове и легенди и грамада от геройства и храброст ни заливат в ежедневието но напрактика си оставаме едни мечнтатели, които си подрънкват семките и бомбонките в джоба и като ни свирнат се пребираме у дома. Кириакстефчовци, Андрешковци и ритнитопки не им е съдено да имат авиация.

  9. Анонимен
    #11

    Купуването на нови изтребители не е мираж а утопия ,защото те трябва да са поне 4 поколение което с разходите по по- ддръжка е по финансовите възможности на богатите държави .

  10. Анонимен
    #10

    Преди 10-15 години един познат военен летец се оплакваше как вместо да летят, са оставени на земята да подпират бюра и да играят карти, поради липса на пари за резервни части, които стрували жълти стотинки, но никой не си правел труда да достави. След като му писна, заедно с още 10-тина негови колеги им теглиха една дълга, взеха си шапките и сега летят за гражданската авиация като поданици на други държави. Ето това сътвориха тъпите шапкари, които се издигаха с доноси и лизачество по кабинетите на МО и ГЩ. Така че не се учудвайте, че падат самолети и няма кой да хванеш да свърши качествено работа за две пари. Пълна деградация и разложение, като всичко останало в милата ни татковина.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.