Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Южната дъга на околовръстния път на София вече е окончателно готова

13 коментара

Въпреки че премиерът Бойко Борисов преряза лентата на южната дъга на околовръстното шосе на София още през лятото, проектът е изпълнен докрай днес с приключването на изграждането на бул. “Климент Охридски”. Това става ясно от съобщение на агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ).

В петък председателят на управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров и изпълнителят “Главболгарстрой – Южна дъга” са подписали акт 16, с който обектът официално е въведен в експлоатация.

Новият булевард “Климент Охридски” пресича основното трасе на софийския околовръстен път. Подходите към двете големи съоръжения на него са направени с подпорни армо-насипни стени. Технологията е нова и е избрана пред конвенционалните стомано-бетонни или бетононни подпорни стени въз основа на технически, икономически и не на последно място естетически и архитектурни предимства, е посочено в съобщението.

Реконструкцията на околовръстното шосе в участъка от Симеоновско шосе до жк ”Младост 4” се финансира по оперативна програма “Регионално развитие”.

Общата стойност на договора за строителство е 44.7 млн. лв.с ДДС. Изпълнител е консорциум “Главболгарстрой – Южна дъга”. Строителният надзор е осъществен от “Рутекс“ за 358 326 лв. с ДДС.

Новоизграденият булевард “Климент Охридски“ е с дължина 850 м. Построен е още мост-естакада по основното трасе с дължина 358 м и 14 отвора.

Общата дължина на обновения пътен участък е 3.58 километра. Отсечката е важна транспортна връзка, защото поема локалния трафик на София и транзитното движение от автомагистралите “Тракия” и “Хемус”, като прави връзката с Югозападна България и съседните държави.

С реализирането на проекта ще се намали времето за пътуване, задръстванията в града и ще се повиши безопасността и комфортът при пътуване.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #13

    Лъжите на "управляващите" ни разбойници край нямат. Защото от бул. Св. Климент Охридски до Цариградско шосе остават поне още 8 километра. А от Бъкстон до Цар Борис ІІІ - един километър и два часа чакане. Да не говорим ако искаш да стигнеш да "магистрала" Люлин. Докога ще търпим алчни, некадърни и корумпирани мафиоти да ни будалкат и "управляват"?

  2. Анонимен
    #12

    До 3:Нищо подобно,Станишев го финансира и го възложи лично на ГБС и Симеон Пешов.Хората на Доган бяха в други сектори.

  3. Анонимен
    #11

    Пак много шум за нещо малко. Това си е чиста капка вода върху горещ камък. Очакванията на хората си остават като цяло незадоволени , но "Бойко поне прави нещо" още е актуално. Само че с това темпо ще чакаме още векове за малко повечко комфорт.

  4. Анонимен
    #10

    Така наречената Южна дъга не е направена да свързва магистрали. Хвърлиха се планини от пари, но това няма да облекчи реално трафика в София. Тоя път, дето вече му викат 'Златния', го направиха да обслужва новобогаташите от Бояна, Симеоново и Драгалевци. Затова и никакви изгледи няма да се свърже скоро с магистралите Тракия или Люлин и Струма.

  5. Анонимен
    #9

    южната дъга започва от магистрала Люлин-Перник до магистрала Пловдив как и какво е завършено не разбрах

  6. Анонимен
    #8

    такова скупо строителство ниама по света.

  7. Анонимен
    #7

    Бивш депутат за Меглена Кунева, Габонската афера и ДС http://www.haskovo.net/index.php?module=news&action=details&id=82888

  8. Анонимен
    #6

    Аз пък защо ли не виждам да е завършена южната дъга на околовръстният път? От нея е построена около половината.

  9. Анонимен
    #5

    И кой трябва д аповярва на това Нещастникът който от колосалната 30км АМ Люлин попада на километричното задръстване на Горнобански път. Или несретникът, който от магистралите на Сърбия се набута на околовръстното да пълзи 2 часа за 5 км...

  10. Анонимен
    #4

    Никакъв трафик към и от "Тракия" и "Хемус" не поема! Истината е, че Южната дъга започва и свършва в едни тесни пътища, които са места на големи тапи. Просто облекчава трафика в един не особено дълъг участък от околовръстното. Стеснениято при бул."Бъкстон" от едната страна и след жк "Младост" от другата са кошмарни.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.