Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

За един ден шест оферти и три жалби за тол системата

Поръчката за 200 млн. лв. отново е изправена пред предизвикателства

0 коментара
За един ден шест оферти и три жалби за тол системата

Шест оферти за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на тол такси от автомобилите над 3.5 т., са постъпили в пътната агенция въпреки изключително краткия срок за подаването им от една един ден.

В същото време обаче в Комисията за защита на конкуренцията са постъпили три жалби, което за пореден път поставя под въпрос продължаването на вече проточилата се година обществена поръчка, многократно спирана от несъстоятелни жалби през антимонополния орган и възобновявана.

В понеделник – 22 май, трябва да бъдат отворени предложенията на желаещите да получат поръчката за 200 млн. лв., срещу които за 19 месеца трябва да въведат в експлоатация тол системата за платено преминаване на тежки камиони по пътищата.

Как ще продължи процедурата не е ясно, но часове по-рано министърът на регионалното развитие Николай Нанков заяви, че  "тази безкрайна игра на обжалване струва човешки животи".

Той каза още, че ако до крайния срок – 17 часа в петък, няма оферти, другата седмица може да бъде удължен срокът със седем дни. Министърът обаче посочи, че смята дадените 24 часа за напълно достатъчни, защото повечето предложения са готови и в периода на спиране и пускане на обявената на 5 април 2016 г. поръчка вече са били подавани оферти. В крайна сметка така се и оказа.

Нанков посочи още, че въпреки лобитата и интересите срещу тол системата , тя ще подобри борбата с контрабандата, тя ще е свързана със системите на НАП и на МВР, коментира той.

Според него за година забавяне на въвеждането на тол системата бюджетът е загубил над 600 млн.лв. Това са средства за изграждане на пътища, нов участък от магистрала, за рехабилитация на над 2000 км пътни отсечки, за пътна безопасност, допълни Нанков.

По думите му  тол таксите са справедлив, солидарен модел за заплащане.

През България минават пет от 10-те паневропейски коридори и трябва по адекватен начин да бъде таксуван транзитно преминаващият товарен трафик. Към момента е само на тонаж, справедливо е да е на изминати километри,да се отчита замърсяването на въздуха, обясни регионалният министър.

Той отново повтори тезата, че с въвеждането на платено преминаване за тежкотоварните камиони и на електронни винетки ще осигури повече приходи за пътища. В момента 300 млн. лв. са приходите от винетки на годишна база към 2016 г. в АПИ. Прогнозите са с постъпленията от тол таксите още първата година те да нараснат с минимум 500 млн. лв., т.е.пътният сектор ще бъде един от устойчивите инфраструктурни сектори, които ще могат да се самоиздържат, каза Нанков.

Той коментира и оставката на заместника му Павел Тенев, който бързо напусна поста заради снимка с хитлеристки поздрав в музей на восъчни фигури. Нанков каза, че досега не е работил с Тенев и не може да каже дали е бил ценен за регионалното ведомство, но съдейки от автобиографията му е отличен професионалист. Личната му постъпка не мога да се наема да коментирам, каза министърът. Все още няма назначен човек на мястото на Тенев, макар че МРРБ има голяма нужда, заради важните ресори, допълни той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.