Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жалби бавят жп търгове за 1.6 млрд. лева

2 коментара
Жалби бавят жп търгове за 1.6 млрд. лева

Жалби бавят двете най-големи обществени поръчки в железопътния сектор за около 1.6 млрд. лв. с ДДС.

Така се проваля отваряне на оферти на търга за над 1 млрд. лева без ДДС за жп линията Елин Пелин – Костенец, което беше насрочено за 6 октомври, съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) в отговор на запитване на Mediapool.

Най-голямата обществената поръчка в железопътния сектор беше обявена в началото на юли.

Месец по-късно срещу нея е подадена жалба от "Инженеринг Груп 04", с която се иска спиране на поръчката. Според компанията срокът за подаването на офертите е твърде кратък и има завишени изисквания към кандидатите. Посочено е, че през последните 25-30 години в България не са се строили тунели с дължина 5000 м, каквото изискване е поставено от възложителя – Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Причината за завишеното изискване е, че в този участък трябва да се изгради 14-километров тунел, който ще е най-дългият у нас.

Комисията за защита на конкуренцията е отхвърлила жалбата на "Инженеринг Груп 04" за спиране на процедурата, но сега се чака решението на Върховния административен съд.

Собственик на компанията е Пламен Петров Тенев, а седалището ѝ е в блок в столичния квартал "Люлин", 8-ма част. "Инженеринг Груп 04" е била част от консорциума, участвал в строителството на метрото с водещ партньор "Джи Пи Груп", за което има "витаещи съмнения" по думите на премиера Бойко Борисов, че е собственост на шефа на "Лукойл България" Валентин Златев.

Другият голям железопътен търг за реконструкцията на линията Костенец – Септември за 361 млн. лева също се обжалва от "Интерпром", която индиректно също е свързана с Валентин Златев.

Компанията, която участва в строителството на столичното метро, обжалва търга заради дискриминационни и ограничителни условия и иска спиране на процедурата. Жалбата ѝ е отхвърлена от Комисията за защита на конкуренцията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Димитър Мавров
    #2

    Ж.п. линията между Ихтиман и Костенец от сила не е по-дълга от 25 км и излиза,че ще струва по 40 млн лв за км.От злато или от платина ще я правят,а може би ще подлагат марсиански чакъл?Явно има за крадене не по мал;ко от300 млн лв.

  2. brambar
    #1

    Тъй като има резолюция от Москва жп проектите да се бавят колкото се може повече, е обяснимо защо най-заинтересованата страна, търговците на горива, се опитва да саботира подобни проекти. В случай, че направлението София - Пловдив - Бургас се реализира, това ще бъде голям удар срещу петролния бизнес и лично върху джоба на Златев. България е зависима на 100% от горивата, което я прави лесна плячка в ръцете на хора, като Борисов, Златев, Пеевски и Доган, за които е публична тайна, че обслужат с охота интересите на Москва и Анкара.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.