Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Железниците ни вървят към нивото от преди Втората световна война

Въпреки обещанието, все още няма план за оздравяване на БДЖ

1 коментар
Железниците ни вървят към нивото от преди Втората световна война

"Водим железниците към положение от 1939 г., когато обемът на превозваните товари е бил 7 млн. тона годишно". Това обяви  Стоил Фердов, бивш зам.-министър на транспорта и дългогодишен шеф на железниците преди 1989 г., по време на кръгла маса, организирана от Института за пазарна икономика.

През последните години "БДЖ  Товарни превози" губи клиенти. За 2013 г. беше отчетен спад от 9% на превозените товари спрямо предходната година. Причината беше, че редица предприятия са предпочели частни превозвачи заради по-конкурентните цени и гъвкави условия. Положението не е по-различно и през 2014 г., като намалението на превозените товари е драстично и се очертава загубата за "БДЖ-Товарни превози" от 12 млн. лв., каза неотдавна транспортният министър Ивайло Московски.

Въпреки обещанието, че до средата на февруари ще бъде представен план за оздравяване на държавните железници, такъв все още няма стана ясно по време на дискусията.

Все още се работи по плана, който трябва да стабилизира финансово целия холдинг БДЖ. По думите на шефа на холдинга Владимир Владимиров документът предстои да бъде съгласуван първо с транспортния министър, след което ще бъде обявен за обществено обсъждане.

Планът предвижда намаляване наполовина на задълженията на БДЖ от 600 млн. лв. сега на 300 млн. лв. до 2022 г.  Заложено е и обновяване на подвижен състав с инвестиция от 200 млн. лева през следващите седем години. Ако това се случи БДЖ може и да излезе на печалба, отбеляза Владимиров.

Стратегията вече трябваше да е внесена в парламента за обсъждане, настоятелно напомни на ръководството на БДЖ шефът на парламентарната транспортна комисия Гроздан Караджов.

Според него от години железниците страдат има лош мениджмънт, липсва маркетинг в товарните превози и това е причина за затъването и на товарните превози.

В отговор на мнението на икономистите, изказано на дискусията "за" приватизация, депутатът призова ръководството да помисли за приходите и припомни, че приватизацията е политика, а не процес. "Нямаме сметка да продаваме дружеството, за да го фалира някой друг", добави Караджов.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ivankristov
    #1

    Само толкова ли може великият меринджей изпълнителният директор на бдж владимир владимирович комсомолският секретар по времето на виденов с образование на детска учителка, защо не привлича товари, а само дава пресконференции на които ни убеждава колко лошо е бдж-то въпреки, че го управлява от 2009г. и прави "реформи"-изразяващи се в съсипване на бизнеса на бдж за да се фалира и подари за без пари.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам