Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БСП обяви пътя Русе-турска граница за нов предизборен балон

28 коментара

Скоростният път Русе – Свиленград е предизборен балон на управляващите, заяви в четвъртък Димчо Михалевски, депутат от Коалиция за България и бивш зам.-министър на регионалното развитие.

“Категорично се противопоставяме на опитите на друга държава да чертае трасетата на стратегическите пътища на България. Това е елемент на сигурност и неприкосновен национален суверенитет”, каза Михалевски. Коментарът му е по повод обявеното от регионалния министър Лиляна Павлова споразумение между България, Турция и Катар за създаване на проектна компания за строежа на скоростен път от Русе до турската граница.

 

Регионалното министерство има избран маршрут за трасето, но Турция предложи свой вариант, включващ нов граничен пункт, а на среща с представители на трите държави в сряда са обсъждани и още две други трасета.

 

Хората не трябват да се връзват на новите предизборни балони на управляващите, каза Михалевски на брифинг в парламента. Според него от този проект няма икономически ползи.

 

Единственият вариант, при който той е изпълним, е ако българската държава е поела ангажименти за гарантиране на недостига на трафик по този път, заяви Михалевски. Министър Павлова многократно обясни, че България няма да плаща нито за строителството на пътя, нито ще компенсира недостига на трафик, както е нормално за повечето концесии на пътища.

 

Михалевски обясни, че е питал икономическия министър Делян Добрев какви са ни договореностите с катарската минна компания “Катар майнинг” (Qatar mining) по този проект. Какво всъщност представлява тази инициатива – реално и осъществимо намерение на правителството в сътрудничество с Катар и Турция или нова предизборна дъвка, този път необходима за изборите през 2013 г., запита Михалевски.

 

“Най-краткото възможно трасе Русе – Свиленград е с дължина около 310 км. Вероятната индикативна обща строителна стойност се колебае между 900 милиона евро и 1 милиард евро”, посочи бившият зам.-регионален министър.

 

“Оповестеният наличен трафик по това направление е около 7000 превозни средства на ден, а според прогноза той може да се увеличи с 40%. Възникват няколко съществени въпроса: необходим ли е четирилентов скоростен път при наличния слаб трафик, въпреки прогнозата за неговото увеличение. По всички правила и общоприети практики, за такъв път се изискват минимум 20 000 превозни средства на ден, а ние сме твърде далеч от тези минимални нива”, каза Димчо Михалевски.

 

На базата на публично-частното партньорство и тол-таксите, без допълнителен ангажимент на държавата по този проект, е трудно да се постигне добра възвръщаемост на капитала за възстановяване на вложените инвестиции, отбеляза червеният депутат.

 

“По приблизителни изчисления възстановяването на инвестицията е със сигурност над 30 години, а в реален сценарий - към 40 години. Това означава годишна възвръщаемост около 3% годишно”, допълни той. Днес България има по-голяма нужда да си закърпи дупките по пътищата, а не да се втурва в проекти без икономическа полза, заключи Михалевски.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. BLM
    #28

    От кога БСП се е загрижила за "неприкосновения национален суверенитет”? От преди предложението на др. Живков да станем 17 република на СССР или след "тройния шлем" на др. Първанов? Просто трябва да се напомня на хората, че комунистите са безочливи нахални лъжци.

  2. Анонимен
    #27

    Прав е "Генерал Пиночет". Това е пътят от Близкия изток, през Цариград за Източна Европа и Русия. За западна Европа е ясно - през София и Белград. Но за Източна Европа и Русия - това е пътят. Не случайно ЕС не го финансира. Но го финансират турците и арабите. Логично е. И защо да не се натоварва. Напротив, Михалевски наясно ли е какво става на Дунав мост? Навалица от турски, полски, украински, руски тирове. От и за Турция и Близкия изток. По-скоро бесепарите се стреснаха от очевидно изгодния за България проект. Сами казват, че ги е страх да не се използва предизборно.

  3. Анонимен
    #26

    Само не мога да разбера защо "ПРЕДИЗБОРЕН"? След като "управляващите" ни некадърни и корумпирани разбойници раздуват непрекъснато балони още откакто се появиха на сцената. ЗАЩОТО ТЕ АБСОЛЮТНО ДРУГО НИТО ЗНАЯТ, НИТО МОГАТ.

  4. Анонимен
    #25

    Gen. Augusto Pinochet: Димчо , момче ограничено, болшевишко муле с капаци! Не си живял в развита капиталистическа държава, че да знаеш как се прави икономика! То не става със закърпване на две дупки по пътя между две села или две паланки, дето живеят три баби и двама дядовци. Ако не построиш път от Скадинавието, Русия и Мала Азия, където се разнасят стоки и вървят кервани от тирове, то тогава каква икономика ще правиш без търговски връзки? Аз пък от Америка ще ти кажа, че първо идва пътя, после

  5. Анонимен
    #24

    В реда на нещата е който плаща музиката, той и да я поръчва. Комунистите обаче не са свикнали така. Те най-обичат с чужда пита помен да правят.

  6. Анонимен
    #23

    Необяснимо е защо турците искат път през Русе. Като да има някаква уловка. Турците пътуват предимно до Гернамия. През Русе им е с 250км по-дълго а и трябва да минат през Румъния, където няма добри пътища. По-скоро е за да свържат населеният с турци район на Източна България с Турция.

  7. Анонимен
    #22

    пак ревнаха тия червени дърти тумори ....... то щтото от Бургас -александрополис голяма щеше да ни е ползата в услуга на Русия и гърция , а нащето черноморие усрано , ах че няма как да ви забранят със закон

  8. Анонимен
    #21

    ДИМЧО, РАЗКАЖИ ЗА СХЕМИТЕ ЗА КУПУВАНЕ НА ИЗБОРИ ОТ БСП В СЛИВЕН. НЕ НИ ЗАНИМАВАЙ С ИЗМИШЛЬОТИНИ

  9. Анонимен
    #20

    До 18: Ако беше премиер родоотстъпника /бивш украински гражданин/ Станишев можеше и да запишат, но сега това е невъзможно и вие добре знаете това, затова виете на умряло по форумите и плетете интриги! ;)

  10. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #19

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.