Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Оптимизмът за край на жп стачката не се оправда

Преговорите за орязване на плащанията на железничарите продължават

10 коментара
Оптимизмът за край на жп стачката не се оправда

Изразеният в сряда сутринта оптимизъм на транспортния министър, че преговорите между стачкуващите железничари и ръководството на БДЖ ще приключат и протестът ще спре, не се оправда. Стачката ще продължи петнадесети ден, стана ясно след шест часа преговори. Двете страни решиха да подновят в четвъртък в 15 часа разговорите по орязването на отпуските и социалните плащания на железничарите, по които бяха сближени позициите.

 

И двете страни са съгласни да се въведе бонусна система на плащане от юни догодина. Синдикатите обаче настояват дотогава заплатите и допълнителните им плащания да се запазят на сегашните нива. Ръководството на БДЖ пък иска допълнителните плащания и отпуските в железницата да бъдат намалени до регламентираните 20 дни в Кодекса на труда. Предложенията на мениджмънта на компанията предстои да се обсъдят със синдикалните структури по места

 

"Обсъдихме доста предложения, приехме много от техните предложения; когато те трябваше да приемат нещо – те не го приеха", каза председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

 

"Бонусната система сме съгласни да я направим, като се надяваме тя да стане до 1 юни, тъй като доверието между нас е крехко. Вариантът е да подпишем и колективния трудов договор да важи до 1 юни, след това няма да има КТД, след което може да се направи", обясни синдикалистът.

 

Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров обяви, че ръководството на железницата иска да сложи обезщетенията за напускане в разумни граници - малко над Кодекса на труда. По думите му социалните плащания трябва да бъдат обвързани с финансовите резултати на трите дружества - "Холдинг БДЖ", "Пътнически превози БДЖ" и "Товарни превози БДЖ", както и да отпаднат всички синдикални привилегии.

 

"Всички плащания, свързани с полагането на труд в дружеството до периода на въвеждане на бонусната система, се запазват, а всички т. нар. непродуктивни плащания или разходи се приближават до Кодекса на труда", обясни Владимиров.

 

Загубите от двуседмичното спиране на влаковете от 8 до 16 часа са близо 2 млн. лв., каза изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Йордан Недев. По думите му ежедневните пропуснати ползи заради стачката са около 300 хил. лв., но категорично железниците не вървели към фалит, а "точно обратното - към финансово стабилизиране".

 

Недев каза още, че ако стачката не спре ще се пристъпи към спирането на още влакове извън обявените вече 138.

 

Двете страни изразиха оптимизъм за успешен изход от преговорите, какъвто сутринта пред БНТ демонстрира транспортният министър Ивайло Московски, след като при вчерашните разговори с негово участие била намерена "диалогичност". По-късно пред БНР той заяви, че "с всеки изминат ден, ако продължават за всяка една думичка, всяка една запетайка да се преговаря по пет часа, ставам все по-малък оптимист (за преговорите – бел. ред.)".

 

Според него разговорите се затруднявали и от това, че и самите синдикати имат помежду си различно виждане по много теми. "Става така, че ние сядаме да преговаряме и вместо да седнем с две различни позиции да ги уточняваме се получава една наша и примерно три или четири техни позиции, които допълнително бавят темпото на преговори", коментира Московски.

 

Той обаче отново декларира, че ръководството на БДЖ и министерството няма да отстъпят от мерките, които ще извадят дружеството от състоянието, в което се намира. Оттам нататък въпросът е чисто технически, каза министърът и уточни, че категорично е отпаднал вариантът основа на решението да бъде подписаното от предишния министър Александър Цветков през март споразумение със синдикатите, предвиждащо допълнителни 40 милиона за железниците. "Това е неизпълнимо и няма да стане", каза Московски.

 

"Базата, която се взима, е споразумението от 2009 година. По никакъв начин държавата няма да налива пари в дружеството, без да види реални реформи. В това споразумение

са над 80 точки, 44 или 45 от тях са спорни. Така че днес трябва да си ги изчетат, да се потърси начин да се срещнат интересите там. Като, пак повтарям, тук не става въпрос за допълнителни средства, които е необходимо да се дават, става въпрос за чисто административни мерки", обясни министърът на транспорта

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Владимир Владимиров беше председател на младежката организация на БСП през 90-те.

  2. Анонимен
    #9

    Ей .. на маймуни ни направихте .. Колкото повече продължават преговорите .. толкова повече продължават кражбите. Реформата е ЕДНА за тази нещастна земя. ДА СЕ СПРЕ ДА СЕ КРАДЕ .. И после всичко останало. Изчезнаха 1000 вагона колко са в затвора. В Кремиковци са Дамбовци , в Дупница Галевци .. Докато уж преговаряте и релсите ще откраднат .. ПИСНА НИ .. Хан Крум реши проблема .. Китайците също .. тука ние какви сме .. животни от зоопарка на мутрите ли .. Реформи .. дрън .. дрън .. кой се облажи от "оня гьол" в Белене .. 1 000 000 000 и НИЩО .. Сега е пак същото .. кой с черпака кой с лъжицата .. КУСАТЕ защото такова ВИ е СЪЗНАНИЕТО ..- СОЦИАЛИСТИЧЕСКО ..

  3. Анонимен
    #8

    до 3- можеш лш да ми посочиш един министър или висш управленец от сегашните управляващи,който да не е бил функционер на БКП,на КДС или да не произхожда от номенклатурата. Не само че няма,ами се сдобихме и с министър-внучка на другар от бригадата Чавдар.

  4. Анонимен
    #7

    До 6:
    Въпреки, че не виждам смисъл да се дискутира с бетонирани комунистически глави, ще отговоря още веднаж на 6.
    Създаденото БДЖ от Петко Каравелов, Стефан Стамболов и плеядата български предприемачи до 9.IX. 44 г. е коренно противоположно на днешното БДЖ, творение на социалистическата гигантомания. А това означава нерентабилност, неефективност, безстопанственост, корупция, кражби, или с други думи "куче влачи, диря няма", каквито бяха всичките социалистически "творения". Девети септември е наистина

  5. Анонимен
    #6

    към 3. Прав си, всички, които са създали БДЖ, са върли комуняги! И Петко Каравелов, внесъл в НС през 1882 г Закон за изграждането на железните пътища в България, и Стефан Стамболов, наредил през 1886 г. национализацията на ЖП линията Белово - Вакарел, която заедно с новопостроената ЖП линия Цариброд-София-Вакарел и откупената от Българската държава ЖП линия Русе - Варна слага началото на БДЖ ...

  6. Анонимен
    #5

    Като му гледам физиономията -прилича на роднините на цар Киро

  7. Анонимен
    #4

    Московски, ти май имаш Съветски корен, а и баща ти май е твърд комуняга? Егати държавата, която се управлява от бивши комунисти или тъпи дечица на стари комуняги!

  8. Анонимен
    #3

    БДЖ, както "Кремиковци", "Балкан", "Булгартабак", са творения на социалистическата гигантомания. А това означава нерентабилност, неефективност, безстопанственост, корупция, кражби, или с други думи "куче влачи, диря няма". А КНСБ, "Подкрепа", днешните "синдикати", асоциации и подобните им са комунистически отряди за саботаж и метежи срещу всякакъв опит за демократизиране на България и отстраняване на комунистите от властта. Когато настъпиш една отровна змия, тя се опитва най-яростно да те ухапе.

  9. Анонимен
    #2

    съд за всички, които са управлявали бдж и транспорта последните 20 години. едно не мога да разбера от къде се пракнаха тези с фамилни имена софиянски, московски и всякакви които не завършват на ов. какъв е произходът им? независимо от всичко много от работещите в бдж ги чакат тежки години. нужна е солидарност и подкрепа за тях а не 6 заплати и на улицата.

  10. Анонимен
    #1

    EЙ, СЛУЧАЙНИК, Я СЕ СКАТАЙ НЯКЪДЕ Н ТЪМНО! НЕ СЕ ПОКАЗВАЙ ПОНЕ, ДО КАТО СИ МИНИСТЪР, НА НИЩО НЕ ПРИЛИЧАШ, А СИ И СЛАБОУМЕН...МАРШ В КВАРТАЛА,ЗАД СТЕНАТА!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.