Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Жп стачката продължава след провал на преговорите

Синдикатите искат оставка на шефовете на БДЖ, те режат още влакове

14 коментара
Сн. БГНЕС

Около две минути са продължили в четвъртък преговорите между синдикатите и ръководството на БДЖ, когато стачката на железничарите отбеляза своя 15-ти ден. Профсъюзите са напуснали демонстративно разговорите и са заявили, че те ще бъдат подновени след оставките на изпълнителния директор на дружеството Йордан Недев и на шефа на директорския борд Владимир Владимиров.

Синдикатите са посрещнали шефовете на железницата с изявлението, че не са съгласни с нито едно от предложенията за реформи, освен с въвеждането на бонусна система от средата на 2012 г., поискали са оставките на ръководството и са прекратили срещата, каза Владимиров пред Mediapool. “Не знам какво може повече да направим”, допълни той.

 

След срещата със синдикатите ръководството на БДЖ се отправи към кабинета на транспортния министър Ивайло Московски.

 

“Готови сме да подадем оставка, ако това е в името на БДЖ”, каза Йордан Недев.

 

Прекратяването на преговорите от страна на синдикатите е заради отказа на ръководството да преподпише Колективния трудов договор от 2009 г., което според шефа на БДЖ Йордан Недев е "абсолютно неприемливо и автоматично означава, че няма база, на която да се подписва споразумение" Профсъюзите не са съгласни и с решението на БДЖ и НКЖИ да спрат от движение 166 влака в периода 14 декември – 5 януари 2012 г. "Така или иначе с тези 166 влака пътуват по три, пет до осем пътника по цялата линия и са абсолютно нерентабилни", аргументира се Недев.

 

Това са всички пътнически влакове, които се движат в часовете на стачката – от 8 до 16 ч. Според профсъюзите това е локаут, а според БДЖ – мярка за намаляване на разходите, които са от порядъка на 300 хил. лева дневно.

 

Стачката в БДЖ продължава, а преговорите засега са замразени.

 

На практика днес се връщаме на ниво отпреди два месеца - на дискусия по КТД, коментира Владимиров. Той отрече упреците на синдикатите, че не е воден диалог. "Тази стачка няма кауза и няма подкрепа", заяви отново той и с Недев обявиха, че оттук нататък са с вързани ръце и нямат ход напред.

 

“Това е тотална мелодрама. Тотално нелепо е 300 души да изказват претенции все едно са 12 000”, каза Недев.

 

"Споразумението стана на пух и прах, а диалогът беше ултимативен", заяви след преговорите шефът на железниците.

 

От ръководството на железниците обявиха, че от общо 12 600 служители стачкуващите в "Пътнически превози” са 283 души, а в “Товарни превози” – трима. Загубите на БДЖ от стачката до този момент са близо 2 млн. лв.

 

Запитан дали ще има влакове по празниците Владимиров отговори: “Най-важно е да няма стачка по Коледа”, а Недев добави: “Какво, ако ние ги пуснем, а те ги спрат”.

 

Стачката в БДЖ и сега е незаконна, но след 12 декември, когато влиза в сила новия график на движение, тя ще стане още по-незаконна, казаха ръководителите на холдинга. Причината е, че няма влязло в сила арбитражно решение за него.

 

Допитахме се до колегите си от цялата страна във връзка с предложението на ръководството на БДЖ за намаляване на доходите и то категорично бе отхвърлено, каза Розен Зарков, председател на железничарския синдикат към КТ "Подкрепа". Той допълни, че преговарящите са упълномощени да подпишат КТД от 2009 г., което обаче било посрещнато крайно негативно от страна на ръководството и в отговор синдикатите са прекратили преговорите.

 

Междувременно постоянният представител на Световната банка за България Маркус Репник, заяви, че институцията е готова да отпусне заема от 460 млн. лв. на БДЖ само срещу извършване на реформи в дружеството.

 

Реформата в БДЖ е абсолютно необходима, за да се подобри състоянието на дружеството, каза Репник. Той посочи, че в момента всеки един българин дава по 55 лв. за издръжката на железниците. В същото време за 75% от жп мрежата има ограничение на скоростта за движение на влаковете. Според Репник е необходимо да се подобри управлението на дружеството и да се увеличат приходите от дейността му.

 

Правителство взе решение да се направят необходимите реформи в БДЖ. Кога те ще се случат, зависи от волята на кабинета, посочи Репник. По думите му към момента правителството все още не е внесло официално искането за отпускане на кредита.  

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #14

    Жп-то,не разбрахте ли ,че колкото повече стачкувате ,по-четвъртит ви влиза ? Ще се усетите,ама вече ще е много късно !

  2. Анонимен
    #13

    За това състояние на железниците са виновни синдикатите. Работниците трябва да ги махнат и да се захванат да работят. Иначе се повтаря случая Кремиковци. Тогава пак синдикатите подкокоросваха работниците. Не ми е ясно кого представляват.Хората не ги искат. Това са едни богати хора за сметка на работниците и сами се провъгласяват за лидери. Синдикатите да си ходят, ако не искат да бъдат изгонени най-позорно.

  3. Анонимен
    #12

    не е като бат ви Боко да им опре пистолет до главата и да ги накара да правят каквото си иска. В ИПОН така правеше...

  4. Лаик
    #11

    Аз вече не знам за кой ден ще дам 10 лв. отгоре на ден заради тази стачка за да отида на работа и който и да ми обяснява, че има права в случая - моите права, и тези на семейството ми отидоха в кереча. Не ме интересуват позициите нито на синдикати, нито на фирми и правителство - заради стачката семейството ми гладува както никога до сега и никой не ме е питало за това, както и никой няма право да използва моите проблеми за своя сметка. Единствено безсмисленото възпитание, което ми дадоха моите родители ме възпира да кажа точното определение за всеки, който се възползва от моето положение в този момент.

  5. Анонимен
    #10

    А, аз не съм против и ръководството да си отиде - в крайна сметка повечето от тях са подписали без възражения 2009 година колективния трудов договор и са кандидатствали за заемите като още тогава са знаели, че предприятието е нерентабилно.

  6. Анонимен
    #9

    Изгонете комсомолските секретари от ръководството на БДЖ! Председателят на борда на ЖП холдинга, Владимир Владимиров, е протеже на Гоце Първанов. Беше шеф на младежката организация на БСП при Първанов - от 1998 до 2002 г.

  7. Анонимен
    #8

    Пичове, явно всеки от миналите правителства е крал от БДЖ, всички са "блажили" яко, но работниците със сигурност най-малко....

  8. Анонимен
    #7

    Този колективен трудов договор няма как да се преподпише, който и да дойде в управителния съвет и който и да стане собственик, защото е абсолютно извън реалността. Аз не виждам никакво желание в профсъюза за преговори, а в настоящия си формат няма как да се поддържа железница изобщо - от Световната банка казаха ясно, че заем без реформи няма да има. Нямам нищо против машинисти, диспечери и т.н. да получават привилегии, ама не може да има работни места, камо ли привилегии за голямата администрация, дето я работи по два часа на ден я не.

  9. люк
    #6

    Тези триста изрода няма ли кой да ги застреля ?

  10. Анонимен
    #5

    в провинцията се подписах за това "ръководството на БДЖ да не спира влаковете", т.е., а сега еди разбери кой крив кой прав! НАРОДЕ ????

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.