Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Засега Дунав мост ІІ е най-вече атракция за пешеходци и велосипедисти

9 коментара
Дунав мост ІІ, сн. БГНЕС

Само за ден стотици румънци и българи, пеша, с колелета и автомобили преминаха по новия мост над Дунав край Видин и Калафат след отварянето му за пътници в полунощ в събота след прерязването на лентата в петък следобед. Само в първите осем часа от пускането на съоръжението в експлоатация в двете посоки са минали над 370 моторни превозни средства - автомобили, микробуси и автобуси, товарни автомобили, съобщиха дежурните румънски гранични полицаи на пункта.

 

Два пъти повече са били влезлите в България автомобили, отколкото излезлите от страната.

Иван Георгиев, шофьор на ТИР, влизащ в България, определени като удоволствие пътуването по моста. Преминаването над реката продължава 3-5 минути, обработката на граничния пункт, който има шест платна за влизане и шест за излизане - десетина минути.

 

Стотици видинчани пеша се разходиха по дълго чакания мост. Някои дори не влязоха в румънска територия през граничния пункт, а се върнаха обратно, радвайки се на моста и реката във Видин. Не по-малко бяха и велосипедистите, които се движеха свободно между двата бряга.

 

Пазарът на Видин бе "окупиран" от румънци, които пазаруваха какво ли не. В Калафат пък в съботния ден видинчаните бяха повече от местните. Те седяха и пиеха кафе и сок, автомобилите с видинска регистрация бяха напълнили паркингите на малкото градче Калафат, предава БТА. Съседите "атакуваха" и нощните заведения в събота във Видин, тъй като в Калафат те са много малко.

 

Автобусна агенция във Видин реагира светкавично и пусна ежедневни екскурзии с автобус. До Калафат цената е 5 лева, а до Крайова, който е на 95 км от Видин - 15 лева.

 

Сервитьорка в кафене в Калафат - Ралука, 24 годишна, сподели че никога не е била във Видин и не знае и дума български, но явно ще трябва да се понаучи, защото в съботния ден в кафенето основно клиентите са били българи.

 

До 1 юли преминаването с автомобил по моста е безплатно, по решение на премиерите Пламен Орешарски и Виктор Понта. След това става 6 евро за автомобил, и остава безплатно за пешеходци и велосипедисти.

 

Най-натоварено в първите два дни от пуска на Дунав мост ІІ бе на смесените българо-румънски гранични екипи, които бяха на работа на шестте платна за влизане и излизане на граничния пункт на румънска територия, който обслужва съоръжението.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Негативните коментари са неуместни, защото никой мост никога не е излишен. Мостове са точно това: мостове между хора и култури. Те СВЪРЗВАТ. Никой не очаква чудеса, но няма съмнение, че въоръжението ще се отрази благоприятно на Северозападна България. Още през 1963 Димо Казасов пише: видинският край е един от най-богатите и гъстонаселени в България. Дано това е стъпка към възраждането на Северозападна България, която между другото доста незаслуженно днес се смята за «бедна». Това може да твърди само, който не е бил там. Въобще българската бедност носи много специфичен характер, тя е различна от тази в старите западни демокрации.

  2. Анонимен
    #8

    Имаше много хубав плакат на видинлии при откриването му: "Мост към нищото". Да хубаво и красиво съоръжение - като панделка над Дунав! Но в същото време излязлата от война Сърбия, със заеми, а не с европари изгради много по- удобен успореден коридор, с по-хубави връзки за Европа и ни отне транзитния трафик от Гърция за Европа! Това, че някой тук пише, че ще се заобикаля Сърбия и ще мине един път по него не променя факта - мостът ще се изплаща с трафика на досегашните фериботи!!!

  3. Анонимен
    #7

    По-добре ли е Медияпул да го няма моста? Или щом не е построен от Иван Костов е много лош мост? Такъв негативизъм и такава некоректност сигурно няма никъде по света! При такива коментари на човек му се прояснява, защо Ничше никак не е долюбвал журналистите!

  4. Анонимен
    #6

    След дълго чакане мостът е вече факт. Това отваря много врати пред България....Следващата стъпка за изграждане на добра инфраструктура до София и Кулата, за да можем да свържем Бяло море с Дунав. Какво по-хубаво от това

  5. Анонимен
    #5

    4, гове*дцето безмозъчно, какво бе мама, нещо пак измуча нечленоразделно? Аман от тъ*паци тъпи, ама много тъ*пи, като #4...

  6. Анонимен
    #4

    мост в пустинята - и сега къде ще ходите по него? м-у югозападнала румъния и северозападнала българия:))) просто по него край сте опаки и криви хора, това ви е проблема, и никакъв мост няма да ви спаси:)))

  7. Анонимен
    #3

    Още една извънредно полезна връзка със Запада! БРАВО! Заобикаляме Сърбия!

  8. Анонимен
    #2

    Този мост го пуснаха тъкмо навреме за голямата вълна изселващи се от България след 01.01.2014г.

  9. Анонимен
    #1

    Браво за новото съоръжение :) Така както е тръгнало на есен ще се възползвам от услугите, които предлага този мост.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.