Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Китай ще строи и контролира Никарагуанския канал

12 коментара

Властите на Никарагуа са решили да се доверят на китайска компания за реализацията на проекта за строеж на Никарагуанския канал, предадоха световните агенции във вторник.

Комисията по инфраструктурните въпроси към конгреса на Никарагуа единодушно е приела проектът, който се оценява на 40 млрд. долара, да бъде финансиран от фонда HK Nicaragua Canal Development Investment Co. Ltd, посочва АП. След завършването на съоръжението то ще бъде предадено на властите в Никарагуа, но китайската компания ще стане негов концесионер за 50 години с възможност за удължаване с още 50 години.

Фондът, който е базиран в Хонконг и е основан наскоро, ще управлява мегапроекта, включващ не само водния път, но и нефтопровод, железен път, две дълбоководни пристанища, две летища, както и няколко свободни търговски зони.

Технико-икономическата обосновка на проекта ще е готова до края на 2014 г. По предварителна оценка дължината на канала ще е 286 км, докато Панамският канал е 82 км, а Суецкият – 172 км. Прокопаването на съоръжението се предвижда да отнеме около 11 години и да създаде 40 хиляди работни места.

Ако проектът, идеята за който датира от ХІХ век, бъде реализиран, ще се променят коренно световните маршрути за транспорт на енергийни ресурси към Югоизточна Азия. Планира се Никарагуанският канал да свързва водите на Тихия и Атлантическия океан и по този начин да разтовари Панамския канал. Освен това съоръжението ще може да приема кораби с товароносимост до 270 хил. тона, докато през Панамския канал дори и след разширението му ще минават плавателни съдове с двойно по-малък тонаж.

Поддръжниците на проекта смятат, че новият канал ще поеме до 4.5 % от международния товарен корабен трафик. Освен това южноафриканският нефт на страните с излаз на Атлантическия океан като Венецуела, Бразилия и Уругвай ще съкрати значително пътя си до Азиатско-Тихоокеанския регион и съответно ще се намалят разходите за транспорт и цените. Маршрутът ще улесни и САЩ, които след шистовата революция ще могат да се осигурят износ на втечнен природен газ от източното си крайбрежие до азиатските страни.

Експерти обаче коментират, че като осъществи проекта за Никарагуанския канал Китай ще засили рязко своето геополитическо влияние, тъй като ще може да контролира важния транспортен маршрут.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #12

    До 8 и 9: МНОГО ПРОСТО ДРУГАРЧЕТА, МНОГО ПРОСТО - С ТЕХНИТЕ КАМЪНИ ПО ТЯХНАТА ГЛАВА! С МАНГИЗИТЕ, С ПАРИТЕ! ПАРИТЕ СА ВЕЧЕ В КИТАЙ, А БЕЗОБРАЗНОТО ПЕЧАТАНЕ НА НОВА ЦЕННА ХАРТИЯ БЕЗ ПОКРИТИЕ ЩЕ ДОВЕДЕ ЕДИНСТВЕНО И САМО ДО ПОВТОРЕНИЕ НА СЦЕНАРИЯ С ГОЛЯМАТА ДЕПРЕСИЯ, АМА В КУБИЧЕСКИ МАЩАБ! ТОЗ ПЪТ НЕ МОЖЕ ДА ИМА НОВА СВЕТОВНА ВОЙНА И САЩ ДА СПЕЧЕЛЯТ ОТ НЕЯ! ПРЕД САЩ Е САМО ЕДИН И БИБЛЕЙСКИ ИЗХОД - ФИСКАЛНАТА ПРОПАСТ, 40 ГОДИНИ В ПУСТИНЯТА И ЯДЕНЕ НА МАННА НЕБЕСНА, ДОКАТО НЕ СЕ НАУЧАТ ДА СПАЗВАТ ХУМАННОСТТА СЛЕД ТОКИО, ДРЕЗДЕН, ХИРОШИМА, НАГАЗАКИ, ТА И ... СОФИЯ! АЙДЕ СЕГА ХОДЕТЕ ДА ЕС ОБЕСИТЕ НА ОНОВА ДЪРВО КАТ ЮДА, И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ ДА ВЪРНЕТЕ СУМАТА!

  2. dr.petroff
    #11
  3. dr.petroff
    #10
  4. dr.petroff
    #9

    И пак ,макар и в последното изречение, една глупост.Как ще го контролират? Едни ще пускат,а други не?Тези мечти за контрол ме разсмиват.

  5. Анонимен
    #8

    А, няма нищо. Китайците ще контролират Никарагуанския канал, ама за по-евтино офисът на китайския митничар ще е на борда на американски самолетоносач. Под наем (офисът, не самолетоносача).

  6. Анонимен
    #7

    До 6: Не се притеснявай от вопиющата неграмотност!Погледни бисерите на "умниците" във форума и ще видиш, че писачите са си в тон с четящите. Кръстьо Пишурка

  7. Анонимен
    #6

    "...Освен това ЮЖНОАФРИКАНСКИЯТ нефт на страните с излаз на Атлантическия океан като Венецуела, Бразилия и Уругвай ще съкрати значително пътя си до Азиатско-Тихоокеанския регион и съответно ще се намалят разходите за транспорт и цените..." Редакцията - помислете дали тези страни са в ЮЖНА АФРИКА!!!

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  9. Анонимен
    #4

    Номер 2 НЕ ИСКА да вижда - щото така е по лесно.

  10. Анонимен
    #3

    Номер 2 халюцинира. Човек воден от омраза не вижда и видимите с просто око неща.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.