От Европейската комисия (ЕК) казаха, че наблюдават случващото се в България във връзка с разпространените специални разузнавателни средства (СРС). Поискаха ли обяснения от вас какво се случва? Ще има ли това някакъв ефект върху страната?
Европейската комисия не е повдигала въпроса за СРС-тата специално към мен. Комуникацията ни е тясно обвързана с подготовката за следващия програмен период 2014-2020 г. и с изпълнението на текущия период.
Очаквате ли да има някакъв негативен ефект върху Програмата за развитие на селските райони, след като стана ясно, че парите за техническата помощ са се разпределяли на базата на договорки, а не по европейските правила.
Финансовите злоупотреби с европейски средства се разследват от прокуратурата и служба АФКОС (б.ред. на подчинение на МВР), която е българският партньор на европейската служба за борба с измамите ОЛАФ. Ако има подаден сигнал по отношение на Програмата за развитие на селските райони за злоупотреби, със сигурност тези служби ще си свършат работата.
Как върви усвояването на европейските фондове? По бюджет през тази година трябва да разплатим рекордните 4 млрд. лв. В същото време първото тримесечие на тази година е по-слабо спрямо същия период на 2012 г. Ще изпълним ли плана?
Към 31 март 2013 г. са сертифицирани около 31% от общия бюджет за текущия период. Това е резултат на усилена работа през последните три години, когато България реално започна да изпълнява проекти по оперативните програми и да разплаща.
Тази година страната трябва да разплати около 1.366 млрд. евро. Към 31 март 2013 г са били сертифицирани около 10.5% от тази сума. Този резултат не трябва да се екстраполира, защото направените прогнози показват, че плащанията ще се увеличават през следващите месеци, като техният пик ще бъде през последните четири месеца на годината. Рисковите проекти се наблюдават ежедневно от управляващите органи и се анализират причините за забавянето им като се работи за отстраняването им. Направеният анализ по програма “Конкурентоспособност” например показа, че 70% от фирмите, които са се отказали от изпълнение на техните договори по програмата, са на правили това заради липса на ликвидност. Затова планираме да вдигнем аванса, който в момента е 20%. През следващата седмица ще решим какво да е увеличението, като се търси баланса, който да осигури необходимата ликвидност на фирмите за да изпълняват проектите си, и същевременно да не бавят исканията си за следващите плащания.
Има възможност да се включат допълнително големи приоритетни проекти по някои от програмите или да се пренасочи ресурс в рамките на една програма, за да може страната максимално да се възползва от всяко едно евро. Идентифицирани са възможности за опростяване на процедурите по верификация на исканията за плащания от бенефициентите, така че да не се бавят.
Най-големите плащания ще са в края на годината, но това няма ли да постави под риск националния бюджет предвид структурния дефицит, в който изпада Европейският съюз през последните две, три години?
Ситуацията е обсъдена с Европейската комисия. От една страна ние полагаме усилия да разплащаме по проекти, от друга страна ЕК забавя възстановяването на средствата, което изисква националният бюджет да осигури допълнителна ликвидност за този период от време. Очаква се в скоро време този ликвиден проблем на ЕК да бъде облекчен, така че да получаваме редовно плащания от Брюксел. Внимателното планиране на паричния поток от Министерство на финансите за осигуряване на необходимата ликвидност на национално ниво е приоритет, така че да не се забави темпа на разплащане.
Колко са рисковите проекти към момента?
Има забавяне на изпълнението на проекти по програми “Околна среда” и “Регионално развитие”. Това са проекти, по които бенефициенти са общините. Основната тема тук е свързана със забавянето при провеждане на обществените поръчки и с обжалването им.
Изграждането на магистрала “Марица” е сред рисковите проекти. Магистралата трябва да е готова през август по договор, което очевидно няма как да стане, след като от година не се работи на единия участък. Има ли яснота какво правим с нея?
Пари да довършим магистрала “Марица” има и няма заплаха за загуба от европейски средства. Има забавяне в изпълнението, но от Министерство на регионалното развитие е изготвен план за действие.
Наскоро започна строителството на метрото до бизнес парка. Одобрението на изменението на програма “Транспорт”, от където се финансира проектът, обаче се бави. Каква е причината и с какви пари се осигурява строежът на подземната железница?
За да бъде одобрено изменението на програма “Транспорт” от ЕК, трябва да има решение на правителството за осигуряване на средства за проектирането на обектите за жп инфраструктура, които ще се финансират през следващия програмен период. В момента се анализират различните възможности от къде могат да се вземат тези пари и се актуализира бюджетът за проектирането на обектите. Поисках сметките да бъдат прегледани още веднъж, тъй като сумата за проектиране изглеждаше висока. Има решение част от средствата да се осигурят от техническата помощ на оперативна програма “Транспорт”, а другата - от предоговаряне на заема от 700 млн. евро от ЕИБ. В момента строежът на метрото се финансира с бюджетни средства. Няма риск пари за метрото да не бъдат осигурени.
Правителството на ГЕРБ ви остави чернова на договора за партньорство. Какви промени нанесохте по нея преди да я изпратите в Брюксел?
Първият работен вариант беше добър старт за комуникация с ЕК. Нашата задача и задачата на следващото правителство е да изпълни споразумението със съдържание. Това е един непрекъснат процес и всеки ден се работи по документа. До края на юни в договора за партньорство трябва ясно да са определени приоритетите на страната и визията за постигане на икономически растеж и създаване на работни места за следващите седем години. На 15 април ние изпратихме подобрен вариант на документа, но все още има доста работа - като например приоритетите за развитие на селските райони, наука и образование, иновации и предприемачество. Тези приоритети ще се дефинират по-ясно през следващите два месеца, когато напредне и работата по самите програми.
Ускорихме и работата по изпълнението на предварителните условия, заложени в споразумението. С помощта на Световна Банка започва работата по подготовка на две ключови стратегии.
Едната е за хидромелиорациите в сектор земеделие, които ще се финансират от Програмата за развитие на селските райони.
Другата е Националната здравна стратегия, като вече са определени трите приоритета в нея, които ще бъдат финансирани с европейски средства. Първият приоритет в здравната стратегия е инвестиции за достъпност до здравна услуга и най-вече до спешната помощ. Целта е всеки един гражданин, от всяка една точка на страната да може в рамките на 30 минути да бъде откаран в болница, където да получи добра и качествена здравна услуга. Вторият приоритет е въвеждането на електронна здравна карта. Третият е въвеждането на диагностично-свързаните групи, което ще има отражение върху плащанията в системата. Тези три приоритета ще се финансират от програмите “Региони в растеж”, “Добро управление” и “Човешки ресурси”.
При всички положения европейските средства са недостатъчни за нуждите, които страната има. Затова се търсят всички възможни варианти за привличане на допълнителен ресурс. Например инвестицията в широколентов интернет за непокритите райони може да се финансира чрез публично-частното партньорство (ПЧП). Територии, където тази инвестиция не е атрактивна за частния сектор, ще се покрият с допълнителен ресурс от оперативните програми, но само ако има индикатори, че инвестицията ще доведе до растеж. Друг сектор, където ПЧП би било полезно, е управлението на отпадъците.
Не закъсня ли прекалено много подготовката на програма “Иновации и предприемачество“?
Програмата е в процес на разработване. Световната банка подпомага създаването на Стратегията за интелигентна специализация, която е ключов документ за оперативната програма по отношение на взаимодействието между наука, бизнес и иновации. Тази стратегия се очаква да е готова до края на май. Програмата ще създаде условия за подпомагане на сектори с висока добавена стойност, които отварят работни места и в които страната ни има традиции и потенциал за развитие - като електроника и електротехника, текстил, хранително вкусова промишленост.
Друг аспект на програмата е да осигури бърз достъп до различни видове финансови инструменти – безвъзмездно финансиране, заем или комбинации от различните инструменти, включително и приличане на инвеститори отвън. В тази връзка е задължително да имаме предвидима регулаторна, данъчна и политическа среда. Един от въпросите, които ми задават потенциални инвеститори, е дали плоският данък ще се промени или замени с прогресивно облагане. Затова основна задача на следващото правителство е да осигури стабилност и яснота по тези въпроси, за да се привлече частен капитал, който да допълни европейските средства.
Първите три програми, които бяха предоставени през февруари на ЕК бяха в работен вариант. Това са “Региони в растеж”, “Транспорт” и “Околна среда”. По тях има коментари от страна на ЕК. По тези програми текат дебати и в рамките на работните групи. Например по “Региони в растеж” ще се включи приоритетна ос за превенция на риска, което означава, че ще има средства за свлачища. По отношение на енергийна ефективност първоначалната идея беше мерките да бъдат в рамките на строителните граници на 67-те града, сега тези мерки излизат извън т.нар. зони за въздействие.
Ще има ли намаляване на броя на 67-те града по програма “Региони в растеж”, както настоява Брюксел или остават толкова?
Настояваме да останат 67 града. Има направени анализи, с които да защитим нашата позиция пред ЕК. В крайна сметка това е въпрос на национална политика. Важно е как ще бъде разпределен финансовият ресурс между отделните групи градове в рамките на програмата. Въпреки че се появиха публикации за индикативното разпределение на средствата, все още няма взето окончателно решение. Останалата част от страната, извън 67-те градски региона, ще се покрие от Програмата за развитие на селските райони. Важно е да се даде възможност на общините, формиращи агломерационен ареал, да се сдружават по проекти, свързани с транспортна политика, икономическо развитие, опазването на околната среда и туризма. Двете оперативни програми “Региони в растеж” и “Развитие на селските райони” трябва да работят в синхрон и да се допълват, за да се постигне необходимият ефект от инвестициите и балансирано териториално развитие.
Какви са коментарите по програма “Транспорт” от страна на ЕК? Има ли искане за разделяне на шосейни от железопътни пътища?
За ЕК железопътният транспорт е приоритетен, защото е по-устойчив във времето и много по-екологичен. Затова европейската политика през следващите години е повече пари за жп транспорта, отколкото за пътища. За България е важно да осигурим финансиране за основните пътни коридори от TEN-T мрежата. Предизвикателството пред програма “Транспорт” е осигуряването на финансовия ресурс, защото средствата няма да са достатъчни за нуждите, които имаме. Ще са необходими допълнителни източници – от националния бюджет или заем от ЕИБ.
На какъв етап е разработването на новата оперативна програма “Наука и образование“?
В сегашния вариант на програмата се залага на пет приоритета. Първият е научни изследвания за технологично развитие. Вторият е образование за реална заетост, мобилност и предприемачество, който трябва да отговори на нуждите на бизнеса за квалифицирана работна ръка. Третият е обучение и учене през целия живот, като мерките по този приоритет ще са ясни след като бъде готова съответната стратегия, която се разработва от Министерството на образованието. Четвъртият е образователна среда за активно социално приобщаване, по който са заложени мерки за социално включване на дълготрайно безработни и такива, които чрез промяна на квалификацията си могат да намерят работа. Петият приоритет са инвестициите в образователна инфраструктура и в информационни и комуникационни технологии. Освен това новата програма “Наука и образование” трябва да адресира и проблема с ранното отпадане на децата от училище.
В края на април Министерския съвет одобри бройките за прием на студентите за учебната 2013/2014 г. Увеличихме тези по информационни технологии и инженерни специалности, защото бизнесът ясно заяви че има недостиг на такива кадри. Това е един много добър пример как образование и бизнес могат да си говорят.
По “Добро управление” какво ще бъде финансирано през следващия програмен период ?
Три са основните приоритети по тази програма – електронното управление, повишаване капацитета на съдебната система и на администрацията и подобряване качеството на административните услуги. Целта е по-малко бюрокрация и улеснен достъп до ефективно административно обслужване.
Защо се прави припокриване между ИСУН 2020 и новите е-досиета на инфраструктурните проекти? Кому е нужно такова разпиляване на ресурс. Не може ли всичко да бъде на едно място?
Идеята за надграждането на ИСУН е да има по-лесен достъп и осигурена електронна комуникация между управляващия орган и бенефициентите през системата. ИСУН трябва да даде възможност за електронно кандидатстване през нея и съответно отчитане на проекта.
Усвояването на средствата през 2014-2020 г. е свързано с изпълнението на т.нар. предварителни условия или грубо казано Брюксел ще дава пари срещу реформи. До къде стигна България с изпълнението им, има ли изоставане?
Има предварителни условия препоръчани от ЕК, които България е приела като необходими. Изпълнението им ще осигури ефективното използване на европейския и националния ресурс, за да се постигнат предварително определените цели за растеж, борба с бедността, повишена конкурентоспособност на нашата икономика. Част от предварителните условия вече са изпълнени, други са в процес на изпълнение. Например в “Околна среда” трябва да приключим реформата във водния сектор, която се влачи от 10 години. Затова трябва да се приеме стратегията за управление на водния сектор, а следващият парламент да одобри максимално бързо промените в Закона за водите. Приемането на националната здравна стратегия, както и на стратегията за интелигентна специализация са други важни предварителни условия.
Към момента на подписване на Договора за партньорство, заедно с ЕК ще се направи анализ кои предварителни условия са изпълнени и по кои има още работа. За тях трябва да има конкретен план-график как ще се изпълнят до 31 декември 2016 г. Първият преглед, който ЕК ще направи в съответствие с предварителните условия, е през 2017 г. Тогава при неизпълнение от наша страна, Брюксел ще има правото да спре плащания по определени оси от оперативните програми.
Как се разпределят 7 млрд. евро по политиките за сближаване между отделните седем оперативни програми?
Ресурсът ще бъде разпределен, когато са окончателно ясни приоритетите. Очаква се през юни да бъде одобрен бюджетът на ЕС и тогава ще имаме ясна представа с какви средства по кохезионната политика ще разполагаме. В момента работим с индикативни числа, сходни с текущия период. Средствата за България се очаква да са около 15.2 млрд евро, като от тях 7.2 млрд евро за кохезионна политика, а останалите - по Програмата за развитие на селските райони, от които 5.7 млрд евро за директни плащания.
Има ли шанс България да вземе още нещо отгоре извън вече договорените 15.2 млрд. евро от правителството на ГЕРБ през юни?
Водени са разговори с ЕК за допълнителни средства за борба с младежката безработица. Два са източниците на финансиране за това. Единият е по програма “Човешки ресурси”, а другият – от инициативата за младежка заетост. Целта е да мобилизираме общ ресурс от порядъка на 130 млн. евро. За всяко евро, което държавата инвестира от Европейския социален фонд в мерки срещу младежката безработица, ЕС ще дава същата сума от инициативата за младежка заетост.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
13 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
"Кадры решают все!" - оригинал речи И.В.Сталина в 1935 году, давшей начало крылатому выражению
Товарищи!
Нельзя отрицать, что за последнее время мы имели большие успехи как в области строительства, так и в области управления. В связи с этим слишком много говорят у нас о заслугах руководителей, о заслугах вождей. Им приписывают все, почти все наши достижения. Это, конечно, неверно и неправильно. Дело не только в вождях. Но не об этом я хотел бы говорить сегодня. Я хотел бы сказать несколько слов …
о кадрах, о наших кадрах вообще и в частности о кадрах нашей Красной Армии.
Вы знаете, что мы получили в наследство от старого времени отсталую технически и полунищую, разоренную страну. Разоренная четырьмя годами империалистической войны, повторно разоренная тремя годами гражданской войны, страна с полуграмотным населением, с низкой техникой, с отдельными оазисами промышленности, тонувшими среди моря мельчайших крестьянских хозяйств, - вот какую страну получили мы в наследство от прошлого.
Задача состояла в том, чтобы эту страну перевести с рельс средневековья и темноты на рельсы современной индустрии и машинизированного сельского хозяйства. Задача, как видите, серьезная и трудная. Вопрос стоял так: ЛИБО мы эту задачу разрешим в кратчайший срок и укрепим в нашей стране социализм, ЛИБО мы ее не разрешим, и тогда наша страна - слабая технически и темная в культурном отношении - растеряет свою независимость и превратится в объект игры империалистических держав.
Наша страна переживала тогда период жесточайшего голода в области техники. Не хватало машин для индустрии. Не было машин для сельского хозяйства. Не было машин для транспорта. Не было той элементарной технической базы, без чего немыслимо индустриальное преобразование страны. Были только отдельные предпосылки для создания такой базы. Надо было создать первоклассную индустрию. Надо было направить эту индустрию на то, чтобы она была способна реорганизовать технически не только промышленность, но и сельское хозяйство, но и наш железнодорожный транспорт. А для этого надо было пойти на жертвы и навести во всем жесточайшую экономию, надо было экономить и на питании, и на школах, и на мануфактуре, чтобы накопить необходимые средства для создания индустрии. Другого пути для изживания голода в области техники не было. Так учил нас Ленин, и мы шли в этом деле по стопам Ленина.
Понятно, что в таком большом и трудном деле нельзя было ждать сплошных и быстрых успехов. В таком деле успехи могут обозначиться лишь спустя несколько лет. Необходимо было поэтому вооружиться крепкими нервами, большевистской выдержкой и упорным терпением, чтобы преодолеть первые неудачи и неуклонно идти вперед к великой цели, не допуская колебаний и неуверенности в своих рядах.
Вы знаете, что мы вели это дело таким именно образом. Но не у всех наших товарищей хватило нервов, терпенья и выдержки. Среди наших товарищей нашлись люди, которые после первых же затруднений стали звать к отступлению. Говорят, что "кто старое помянет, тому глаз вон". Это, конечно, верно. Но у человека имеется память, и невольно вспоминаешь о прошлом при подведении итогов нашей работы. Так вот, были у нас товарищи, которые испугались трудностей и стали звать партию к отступлению. Они говорили: "Что нам ваша индустриализация и коллективизация, машины, черная металлургия, тракторы, комбайны, автомобили? Дали бы лучше побольше мануфактуры, купили бы лучше побольше сырья для производства ширпотреба и побольше бы давали населению всех тех мелочей, чем красен быт людей. Создание индустрии при нашей отсталости, да еще первоклассной индустрии - опасная мечта".
Конечно, мы могли бы 3 миллиарда рублей валюты, добытых путем жесточайшей экономии и истраченных на создание нашей индустрии, - мы могли бы их обратить на импорт сырья и усиление производства предметов широкого потребления. Это тоже своего рода "план". Но при таком "плане" мы не имели бы ни металлургии, ни машиностроения, ни тракторов и автомобилей, ни авиации и танков. Мы оказались бы безоружными перед внешними врагами. Мы подорвали бы основы социализма в нашей стране. Мы оказались бы в плену у буржуазии внутренней и внешней.
Очевидно, надо было выбирать между двумя планами: между планом отступления, который вел и не мог не вести к поражению социализма, и планом наступления, который вел и, как знаете, уже привел к победе социализма в нашей стране.
Мы выбрали план наступления и пошли вперед по ленинскому пути, оттерев назад этих товарищей как людей, которые видели кое-как только у себя под носом, но закрывали глаза на ближайшее будущее нашей страны, на будущее социализма в нашей стране.
Но эти товарищи не всегда ограничивались критикой и пассивным сопротивлением. Они угрожали нам поднятием восстания в партии против Центрального Комитета. Более того: они угрожали кое-кому из нас пулями. Видимо, они рассчитывали запугать нас и заставить нас свернуть с ленинского пути. Эти люди, очевидно, забыли, что мы, большевики, - люди особого покроя. Они забыли, что большевиков не запугаешь ни трудностями, ни угрозами. Они забыли, что нас ковал великий Ленин, наш вождь, наш учитель, наш отец, который не знал и не признавал страха в борьбе. Они забыли, что чем сильнее беснуются враги и чем больше впадают в истерику противники внутри партии, тем больше накаляются большевики для новой борьбы и тем стремительней двигаются они вперед.
Понятно, что мы и не думали сворачивать с ленинского пути. Более того, укрепившись на этом пути, мы еще стремительнее пошли вперед, сметая с дороги все и всякие препятствия. Правда, нам пришлось при этом по пути помять бока кое-кому из этих товарищей. Но с этим уж ничего не поделаешь. Должен признаться, что я тоже приложил руку к этому делу.
Да, товарищи, мы пошли уверенно и стремительно по пути индустриализации и коллективизации нашей страны. И теперь этот путь можно считать уже пройденным.
Теперь уже все признают, что мы добились на этом пути громадных успехов. Теперь все признают, что мы имеем уже мощную и первоклассную промышленность, мощное и механизированное сельское хозяйство, развертывающийся и идущий в гору транспорт, организованную и прекрасно оснащенную Красную Армию.
Это значит, что мы изжили уже в основном период голода в области техники.
Но изжив период голода в области техники, мы вступили в новый период, в период, я бы сказал, голода в области людей, в области кадров, в области работников, умеющих оседлать технику и двинуть ее вперед. Дело в том, что у нас есть фабрики, заводы, колхозы, совхозы, армия, есть техника для всего этого дела, но не хватает людей, имеющих достаточный опыт, необходимый для того, чтобы выжать из техники максимум того, что можно из нее выжать. Раньше мы говорили, что "техника решает все". Этот лозунг помог нам в том отношении, что мы ликвидировали голод в области техники и создали широчайшую техническую базу во всех отраслях деятельности для вооружения наших людей первоклассной техникой. Это очень хорошо. Но этого далеко и далеко недостаточно.
Чтобы привести технику в движение и использовать ее до дна, нужны люди, овладевшие техникой, нужны кадры, способные освоить и использовать эту технику по всем правилам искусства.
Техника без людей, овладевших техникой, мертва. Техника во главе с людьми, овладевшими техникой, может и должна дать чудеса. Если бы на наших первоклассных заводах и фабриках, в наших колхозах и совхозах, в нашей Красной Армии имелось достаточное количество кадров, способных оседлать эту технику, страна наша получила бы эффекта втрое и вчетверо больше, чем она теперь имеет.
Вот почему упор должен быть сделан теперь на людях, на кадрах, на работниках, овладевших техникой.
Вот почему старый лозунг "техника решает все", являющийся отражением уже пройденного периода, когда у нас был голод в области техники, должен быть теперь заменен новым лозунгом, лозунгом о том, что "кадры решают все".
В этом теперь главное.
Можно ли сказать, что наши люди поняли и осознали полностью великое значение этого нового лозунга? Я бы этого не сказал.
В противном случае мы бы не имели того безобразного отношения к людям, к кадрам, к работникам, которое наблюдаем нередко в нашей практике.
Лозунг "кадры решают все" требует, чтобы наши руководители проявляли самое заботливое отношение к нашим работникам, к "малым" и "большим", в какой бы области они ни работали, выращивали их заботливо, помогали им, когда они нуждаются в поддержке, поощряли их, когда они показывают первые успехи, выдвигали их вперед и т.д.
А между тем на деле мы имеем в целом ряде случаев факты бездушно-бюрократического и прямо безобразного отношения к работникам.
Этим, собственно, и объясняется, что вместо того, чтобы изучать людей и только после изучения ставить их на посты, нередко швыряются людьми, как пешками. Ценить машины и рапортовать о том, сколько у нас имеется техники на заводах и фабриках, научились. Но я не знаю ни одного случая, где бы с такой же охотой рапортовали о том, сколько людей мы вырастили за такой-то период и как мы помогали людям в том, чтобы они росли и закалялись в работе. Чем это объясняется? Объясняется это тем, что у нас не научились еще ценить людей, ценить работников, ценить кадры.
Я вспоминаю случай в Сибири, где я был одно время в ссылке. Дело было весной, во время половодья. Человек тридцать ушло на реку ловить лес, унесенный разбушевавшейся громадной рекой. К вечеру вернулись они в деревню, но без одного товарища. На вопрос о том, где же тридцатый, они равнодушно ответили, что тридцатый "остался там". На мой вопрос: "Как же так, остался?" - они с тем же равнодушием ответили: "Чего ж там еще спрашивать, утонул, стало быть". И тут же один из них стал торопиться куда-то, заявив, что "надо бы пойти кобылу напоить".
На мой упрек, что они скотину жалеют больше, чем людей, один из них ответил при общем одобрении остальных: "Что ж нам жалеть их, людей-то? Людей мы завсегда сделать можем, а вот кобылу... попробуй-ка сделать кобылу". Вот вам штрих, может быть, малозначительный, но очень характерный. Мне кажется, что равнодушное отношение некоторых наших руководителей к людям, к кадрам и неумение ценить людей является пережитком того странного отношения людей к людям, которое сказалось в только что рассказанном эпизоде в далекой Сибири.
Так вот, товарищи, если мы хотим изжить с успехом голод в области людей и добиться того, чтобы наша страна имела достаточное количество кадров, способных двигать вперед технику и пустить ее в действие, мы должны прежде всего научиться ценить людей, ценить кадры, ценить каждого работника, способного принести пользу нашему общему делу. Надо, наконец, понять, что из всех ценных капиталов, имеющихся в мире, самым ценным и самым решающим капиталом являются люди, кадры.
Надо понять, что при наших нынешних условиях "кадры решают все".
Будут у нас хорошие и многочисленные кадры в промышленности, в сельском хозяйстве, на транспорте, в армии, наша страна будет непобедима.
Не будет у нас таких кадров - будем хромать на обе ноги.
Заканчивая речь, разрешите провозгласить тост за здоровье и преуспеяние наших академиков-выпускников по Красной Армии! Желаю им успеха в деле организации и руководства обороной нашей страны!
Товарищи! Вы окончили высшую школу и получили там первую закалку. Но школа - это только подготовительная ступень. Настоящая закалка кадров получается на живой работе, вне школы, на борьбе с трудностями, на преодолении трудностей. Помните, товарищи, что только те кадры хороши, которые не боятся трудностей, которые не прячутся от трудностей, а наоборот - идут навстречу трудностям для того, чтобы преодолеть и ликвидировать их.
Только в борьбе с трудностями куются настоящие кадры. А если наша армия будет иметь в достаточном количестве настоящие закаленные кадры, она будет непобедима.
За ваше здоровье, товарищи!
Источник: Невежин В.А. Застольные речи Сталина: Документы и материалы.
Да, правилна е констатацията на 10 - ние не сме от тук, и сме за малко!
Каката е продукт на четрибуквената абревиатура на ВИИ "Карл Маркс", на която сме жертва сите българи заедно - само че, вече пазарно, а не планово ориентирани! Дяволът се крие в подробностите, или преоблякъл се Илия и пак в тия!
Ако бяхме поели по китайския път на развитие, сега тази кариеристка, щеше да ни убеждава колко е важно да задържим производственото темпо, за да можем плавно насочвайки част от продукцията за вътрешния …
пазар, да подигнем жизненото равнище на средния чукундур който й верва!
Тази е "велик избор" на един още "по-велик избор" на една супер гумена банкянска тиква в стил "Ебати ташака"!
Викат и министър, нищо че е служебен, ама по римското право пак е служебен слуга на народа! Личи си по всичко, че му слугува!
"Не можем да разчитаме само на европейско финансиране"....?!А на какво?На инвестиции от олигарсите на политическите партии,на прехвърлянето на милиардите им от каймановите острови или Сингапур ,или дори от Кипър в България и инвестиране в производствен бизнес?Или "стимулиране на малък и среден бизнес"?Кое ни е познато като "малък и среден "бизнес?Куфарната търговия от Турция и Сърбия,гаражния бизнес/търговия/?"Среден" -прекупвачите от "едрия бизнес "/вносителите/,напр.на "смилянски" боб от Аржентина?За какво всъщност говорят и в тази кампания,освен за СРС-та и компромати?Изглежда са забравили кое как са наричали в предишните си управления на България?!
Отговорите на въпросите са от гледна точка на страничен наблюдател, а не като на вицеприемиер, който отговаря за тези въпроси. На всеки конкретен въпрос се избягва личната отговорност и нейните компетенции и се набляга на "това" или "онова", което трябва да се случи в едно или друго ведомство. В крайна сметка езика е силно технократски, бюрократски и лишен от реално съдържание. Жестоката истина е, че от нея нищо не зависи и тя просто е решила, че все пак е добре за бъдещето й професионално развитие да има и еидн по-екзотичен запис в професионалната си карирера - вицепремиер, отговарящ за еврофондовете! Звучи добре, нали?
стига злоба, бе 6,7,8, кво искате да направи за два месеца, хайде вървете вие да преговаряте с ЕК, да ви видим как ще сричате на английски и кви умнотий ще наговорите ... супер си е каката, особено в сравнение с голата тиква преди нея ...
Калино моме убаво, Калино моме гиздаво - де си ми пойдило, та се не видиш у каква си премена, и каква си засмена ... всички пътища водят към Рим, а ти се връщаш оттам накъдето ние сме се запътили ... Това момиче много сериозно бърка посоките ...
Абсолютна пръдла! Просто не може да си представи, поради вроденото си слабоумие, колко е вредна - и на самата себе си включително! Тя изглежда не притежава фантазия!
Тая Илияна Цанова изглежда като звезда от турска сапунка, примерно - дързост и красота! Като я слушах в Панорама и се уплаших от интелектуалния й багаж, а най-вече от липсата на управленски опит и предимно - светоориентир, демек е като Цвъки - не различава добро от зло!
умна, умна но за този който се занимава по подробно с еврофондове е ясно че нищо не казва и бяга от преки въпроси които засягат не само преговарящите институции, но и всеки гражданин...
Тая става за мачкане на чаршафите! За вицепремиер - не мога да кажа, но едва ли.....