Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Рокади в БДЖ до края на март, загубите вече надхвърлят 716 млн. лв.

11 коментара

До края на март ще са ясни кадровите промени в ръководството на БДЖ, чиито загуби вече надхвърлят 716 млн. лв. Това съобщи министърът на транспорта Кристиян Кръстев при представянето на екипа си.

Кредитен съвет с консултативни функции ще подава точна и актуална информация за състоянието на холдинга. Той се създава като превантивна мярка кредиторите да не предявяват искове срещу БДЖ и така да се стопира приватизацията на “БДЖ Товарни превози”, стана ясно от думите на министър Кръстев.

Работим по оздравяването на дружеството, но не очаквайте “чудеса от храброст” в рамките на три месеца, колкото е мандатът на служебния кабинет, каза Кристиан Кръстев. В началото на февруари Софийският градски съд наложи запор върху дялове от капитала на БДЖ “Товарни превози” по искане на “Депфа банк”.

Рокади по върховете

Рокадите в БДЖ ще станат ясни, след като транспортният министър ги обсъди с всички заинтересовани страни. Той вече е разговарял със синдикатите и Световната банка, а в понеделник ще има среща и с двама от най-големите кредитори на дружеството.

“Докато нямам напълно ясна визия за промените в ръководството на БДЖ, няма да давам коментар. Когато си изясня какви ще бъдат те, ще съобщя официално“, посочи министър Кръстев. Той уточни, че още докато е бил зам.-министър и е отговарял пряко за БДЖ, е разговарял с бившия транспортен министър Ивайло Московски, че трябва да бъдат направени структурни промени в ръководството на железницата. “Още тогава виждах известни пропуски“, каза Кръстев, без да посочи какви.

Според информация, тиражирана в общественото пространство, “остри рокади“ в управленските постове в жп превозвача ще има в близките две седмици. Споменават се имената на председателя на директорския борд Владимир Владимиров и на изпълнителния директор Велик Занчев.

Транспортният министър нито потвърди, нито отрече, че ще ги маха. Уточни единствено, че финансовият директор на БДЖ Филип Алексиев ще остане на поста си, защото му имал доверие.

Кредитен съвет

Кредитен съвет ще подпомага оздравяването на холдинга. “Новосъздаденият кредитен съвет ще е с консултативен характер и няма да има управленски функции”, каза Кристиан Кръстев. По думите му основната задача на съвета ще бъде да подава точна и актуална информация за състоянието на “Холдинг БДЖ“ до всички негови кредитори, които не са никак малко.

БДЖ има дългове към германската финансова институция KfW за купуването на мотрисите “Сименс”, както и по стари заеми със Световната банка и фондовете “Еурофима І” и “Еурофима ІІ”.

Отделно има два облигационни заема. Първият облигационен заем за 35 млн. евро е от Пощенска банка и “Депфа банк”. Плащането по този облигационен заем “незнайно защо” е спряно, малко преди да бъде изплатен през 2011 г. и оттогава няма плащания по него, каза министър Кръстев. Така са се натрупали допълнителни лихви и в момента задълженията по него са около 6 млн. лв., допълни той.

Вторият облигационен заем от 35 млн. евро е теглен от пет банки - “Дексия”, “КА Финанц”, “БНП Париба”, Корпоративна търговска банка и “Дъ Банк оф Ню Йорк Мелън”.

“Трябва да сме наясно какво става с БДЖ, защото бях много обезпокоен от сигналите, които получих от големите кредитори”, каза министър Кръстев. 

Нови спални вагони

Новите 30 спални вагони, които държавата закупи от Турция, се очаква да пристигнат у нас до края на март, каза транспортният министър.

Първоначалните планове бяха тези спалните мотриси да влязат в експлоатация още през лятото на 2012 г. После пускането им бе отложено за ранната есен на миналата година, сега очакванията са най-после за новия туристически сезон да влязат в експлоатация.

Екипът на министъра

Албена Лазарова е новият заместник-министър на транспорта. Тя ще отговаря за железопътни, автомобилния, въздушния и водния транспорт. Лазарова е парламентарен секретар от 2005 г. на Министерството на транспорта и е сменила трима министри.

Валери Борисов ще продължи да заема поста на заместник-министър с ресор информационни технологии и съобщения.

Началник на кабинета на транспортния министър е Нина Тодорова, която има дългогодишен опит в областта на дипломацията и държавната администрация.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #11

    По-нагъл и безочлив тип от КОМСОМОЛСКАТА СЕКРЕТАРКА Владимир Владимиров не е пръквал от години. Този селски хитрец, крадец и корумпиран чиновник, вместо да подаде оставката си и да се моли Кръстев да не го дава на прокурор, тръгнал с Данчо Телето да плюе по Кристиян Кръстев при вицепремиера. Владимиров, ГНИДО, освободи БДЖ от смрадливото си присъствие.

  2. Анонимен
    #10

    В Кърджали, чифт ботуши-6.30лв=3/три/месеца затвор!!! В БДЖ само около 800 млн.- сменят шефовете на голямата лапачка! Какви "рокади", какви "оздравителни програми"!Те "не били нарушавали закона,а само са вземали нецелесъобразни решения"!ХА-ХА-ХА... Какви прокурори,какъв СЪД,каква държава,какви 5лева!

  3. Анонимен
    #9

    "Отделно има два облигационни заема. Първият облигационен заем за 35 млн. евро е от Пощенска банка и “Депфа банк”. Плащането по този облигационен заем “незнайно защо” е спряно, малко преди да бъде изплатен през 2011 г. и оттогава няма плащания по него, каза министър Кръстев. Така са се натрупали допълнителни лихви и в момента задълженията по него са около 6 млн. лв., допълни той." Как "незнайно защо"? Знайно е и още как! За да може БДЖ да фалира и по този начин да бъде "приватизирано" от мутрите на Борисов за "без пари".

  4. Анонимен
    #8

    Само обединение с Железопътна Инфраструктура може да реши проблемите на БДЖ. Навремето непремислената подялба създаде m,f/.e;rje.

  5. Анонимен
    #7

    Този селски младок, който уж бил много запознат с проблемите на БДЖ, макар и само за два месеца министър, ще довърши железницата. Бърза да настани свои кадри на възловите места, макар, че след два месеца няма да е никакъв министър.Ако наистина беше запознат с проблемите, трябва да му е ясно, че кредиторите искат държавата да застане зад БДЖ- в лицето на финансовия министър, което Дянков отказа да направи.

  6. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #6
  7. Анонимен
    #5

    КРЬСТЕВ Е РЕШИЛ КРАДЕЦА И ГЛУПАК ВЕЛИК ЗАНЧЕВ ОТ ИЗПЬЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР ДА ГО НАПРАВИ ШЕФ НА БОРД,,КРАДЕЦА СЕ ГЛАСИ ЗА ОЩЕ ПО ГОЛЯМ КРАДЕЦ

  8. Анонимен
    #4

    Впрочем очаквам Петър Мутафчиев и Станишев ГОРЕЩО да подкрепят смяната на Владимиров и поставянето на ПОСЛУШКО

  9. Анонимен
    #3

    естествено, че ще свени пъррво Владимиров, нали той бърка работите на ТИМ в БДЖ и не им дава да крадат! Като го махнат задълженията набързо ще се вдигнат на 1 млрд!

  10. Анонимен
    #2

    "Лазарова е парламентарен секретар от 2005 г. на Министерството на транспорта и е сменила трима министри." Далаверата за нея продължава... Не може това, което работиш да носи само загуби, ти да продължаваш да си получаваш заплатата, а виновен е "неизвестен извършител". И за 1000 вагона (не ги намериха), и за спалните вагони (новите продадени евтино, купени на "старо" - скъпи) и за мотрисите от Сименс.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.