Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Събитията в Студентския град раздвижили имотния пазар в съседните райони

3 коментара

Събитията в столичния Студентския град през последния месец са активизирали пазара на имоти в съседните райони. Това отчита в анализа си за март “Адрес Недвижими имоти”.

Запитванията за покупка на жилища в кварталите "Дианабад", "Витоша", "Дървеница" и части от "Младост" са нараснали с 18% в сравнение с началото на годината. По-голямата част от клиентите се интересуват от едностайни апартаменти до 30 000 евро, сочат данните на компанията.

“Много от родителите на живеещите в Студентския град младежи решиха, че животът в този район не е подходящ за децата им и започнаха да търсят алтернативи в околните квартали”, коментира Калоян Богданов, маркетинг мениджър в “Адрес”. По думите му най-търсени са апартаментите с една спалня и отделна кухня.

Около една трета от сделките през март с едностайни жилища са станали в околните на Студентския град квартали, отчитат от “Адрес”. Останалите две трети от сделките са се сключили в традиционно активните за този тип имоти големи жилищни комплекси като “Люлин” и “Дружба”.

Извън тази тенденция най-желани остават двустайните жилища, като сделките с тях са половината от пазара през 2011 г. Останалата част се разпределя – 40% за тристайни и 10% за едностайни апартаменти. Столичният квартал “Надежда” е бил най-предпочитаният от купувачите през 2011 г. Останалите са “Люлин”, “Младост” и “Бели брези”, показват данните на “Адрес”.

Пазарът на имоти продължава да е активен и през първото тримесечие на годината, като броят им е нараснал със 7 – 8% спрямо последното тримесечие на 2011 г., отчитат от “Адрес”.

“Близо 45% от купувачите през периода са на възраст до 35 години, около 8% правят покупки с цел инвестиция, 60% от хората търсят жилище в продължение на не повече от 3 месеца, а 20% откриват необходимия имот само за 3 седмици. Тези цифри са недвусмислен знак за един все по-добре развиващ се пазар”, коментира Георги Павлов, изпълнителен директор на “Адрес”.

Метрото остава притегателен елемент за покупки както за жилища, така и за малки магазини.

Отстъпка от над 2000 евро от оферираната цена вече се дава рядко, отчитат от “Адрес”. Компанията отчита, че при една трета от сключените сделки продавачите са отстъпили до 2000 евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #3

    Като чуя Адрес и ми се дохожда по голяма нужда. Моля Медиапул да слага на тези статии платена публикация! Не сме толкова глупави, колкото те си мислят! Крайно време е някой да потърси отговорност на фирмите и медиите участвали активно в раздуването на имотния балон и разоряването на хиляди семейства в България! Това е истинска журналистика, а не хонорарче за шкембе чорба и бира в Горублянско ханче!

  2. Анонимен
    #2

    Хайде на апартаментчетата, че не останаха :)

  3. Анонимен
    #1

    Eгати платеният репортаж! Какъв ведър оптимизъм лъха от него! А всъщност, пазарът е умрял отвсякъде и цените ще продължават да падат.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.