Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Агенцията за инвестиции рекламира България с карта без Пиринска Македония

91 коментара
Сн. БГНЕС

Пореден гаф в рекламна кампания за популяризиране на България: Агенцията за инвестиции рекламира страната ни в световните медии с географска карта, в която липсва част от Пиринска Македония.

В клип, публикуван във Фейсбук профила на агенцията, не фигурират Петрич и Сандански. Няколко часа след като гафът бе разкрит и коментиран, видеото бе свалено.

Един от промоционалните клипове на България обаче вече върви по CNBC и Bloomberg в Европа и Азия, както и по CNN в САЩ.

Близо 4 милиона лева е стойността на целия проект, обясниха от ведомството. Цената включва 50 реклами в печатни издания като Economist и Financial Times, интернет кампании и телевизии.

Това е първата подобна реклама, която представя България от 25 години насам, заяви пред Нова телевизия Борислав Стефанов, изпълнителен директор на агенцията.

Той е уверил, че рекламата ще бъде коригирана. Ще се търси вариант излъчването на клипа в този вид да бъде спряно до неговата промяна.

По думите му рекламният клип е съгласуван с над сто човека, между които – икономисти, финансисти, пиари.

Стефанов се възмути, че студентите в "Харвард” са приветствали появата на рекламния клип, а в България "се чудят за какво да се хванат”.

Не съм забелязал за грешката, каза Димитър Николов, директор "Общо инвестиционно обслужване" в агенцията. Той обясни, че поръчката за клипа е спечелена от консорциум, чийто екип е в Лондон.

Клипът е предизвикал десетки коментари от рода на "Сандански и Мелник ги няма", "Това клипче го е правил някой македонец 100%", " И тока един евтин, да не е той "македонски", "Като изключим "безобидната" грешка в "поокастрената" просто ей така за "fun" & "style" югозападната граница на страната и умопомрачителния "PowerPoint style" всичко е ок...".

Има и силно позитивни коментари, чиято стилистка обаче някак странно издава, че са писани или поръчани от самите разработчици: "Браво! За първи път мога да кажа, че виждам професионално направено представяне на България според всички актуални тенденции!".

Борислав Стефанов пък посочва през профила си, че картата ще бъде оправена и отбелязва, че "дотук имахме над 200 коментара на българи в чужбина, които казаха, че са горди с това че България за пръв път се рекламира в тези медии и че печатните реклами и клиповете са много хубави".

"Грешката с картата наистина е досадна, но ще се обадим на CNBC и би трябвало да я коригират бързо", посочва Стефанов.

Гафът можеше да мине и метър, ако не беше пореден. Представеното в началото на годината ново туристическо лого на страната стана обект на присмех и многобройни пародии , естетическите му качества бяха разбити от Съюза на българските художници и министъра на културата Вежди Рашидов.

За капак на всичко се оказа, че то почти не се различава от логото на Киригизстан, направено от 19-годишен младеж за малко над 500 евро и представено официално преди българското. След като първоначално то бе защитавано от създателите му и икономическото министерство, в крайна сметка беше разпоредено да бъде променено за сметка на фирмата, която получи 1.348 млн. лева за бранда, логото и съответните маркетингови проучвания.

Географски гаф беше допуснат и в новогодишното слово на президента Росен Плевнелиев, когато в съпътстващата го презентация Пампорово беше илюстрирано със снимка от Аспен.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

91 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #91

    Абе ееееей,как CNBC или която и да било друга тв ще коригира изработен вече рекламен видео клип. Това не им е работата - ако беше да се отреже от тук оттам по нещо ,хайде пак може да са склонни на това ( макар,че специално при тази компания едва ли ще мине това,а и колко ще струва- та те са заринати с такива клипове и ако всички трябва да се режат...?) Но тук става въпрос за непростима грешка в графичната изработка. Каква некомпетентност ! Каква наглост. Еди кой си бил го харесал... Ами ти виж

  2. Анонимен
    #90

    Aбe виe жaлкитe cмeшници зaщo нe ce зaвpeтe в кyчeшкия cи зaдник, aми тъpcитe мaaнa нa нapoдa cи и дъpжaвaтa cи, чe били жaлки? Нapoдът нe caмo paждa, нo и cepe - жaлки cмeшници.

  3. Анонимен
    #89

    жалък народ,жалка държава...да не го кажа както трябва... жалки смешници сме,а търсим под вола теле...

  4. Анонимен
    #88

    Долу ръцете от родния край на президента и върховен главнокомандващ. Границите според снимките в новогодишния клип с неговото обръщение към сънародниците.

  5. Анонимен
    #87

    Лачена калинка "Борислав Стефанов е работил в московския офис на консултантската компания Boston Consulting Group (2007 -2009), където е участвал в проекти в Сърбия, Полша, Индия и Русия. Бил е директор продажби и развитие на “Лада Имидж” (новосъздадено дъщерно дружество на “Автоваз”), което развива бизнеса с авточасти на Лада."

  6. Анонимен
    #86

    Ама това не е частна структура,а държавна?О,о,о,колко лесно е тогава.Колко много лесно Райков с един ритник да ги изфърли.Кви съ тия неграмотници?Да лапат пари за заплати.И после се чудете защо не стигат парите?Ще стигат,когато един работи за 3 и му се плаща за 2.Ама да е компетентен.Не кат тия смотаняци,нали?

  7. Анонимен
    #85

    интересно е, че на самата страница в Интернет на Агенцията за инвестициите има много неточности- явно показател за ниска професионална подготовка и повърхностно отношение към работата на място и повишен интерес само към командировките в чужбина.

  8. Анонимен
    #84

    Такава агенция е за закриване. Отговорните за гафа- дисциплинарно уволнение.

  9. Анонимен
    #83

    Моментално отстрняване на шефа на тази агенция, който цяла година обикаля, заедно с Кауна от КФН по целия свят на държавни пари - разни безсмислени кръгли маси и после проститутки и дрога с хасковского говедо Стоен.

  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #82

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.