Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Авторите на “Градим България” спечелиха поръчка за 3 млн. лв.

След като бяха дадени 1.5 млн. лв. за надграждане на националния туристически портал сега ще се рекламира в интернет срещу двойно повече пари

56 коментара
Авторите на “Градим България” спечелиха поръчка за 3 млн. лв.

Авторите на предизборния слоган на управляващата партия ГЕРБ “Градим България” Боримир Борисов и Борислав Велков заедно с “Айсиджен корпорейшън” спечелиха поръчка за близо 3 млн. лв. за реклама на националния туристически портал www.bulgariatravel.org в интернет в продължение на четири месеца, научи Mediapool.

Средствата са от оперативна програма “Регионално развитие” по договора с Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, което е провело поръчка,  за създаването на мултимедиен каталог на туристическите обекти и електронен маркетинг на дестинация България за 6.4 млн. лв. От тях към момента са усвоени 1.8 млн. лв. като по-голямата част от парите отидоха основно за доизграждането на националния туристически сайт от “България Травъл 2010”. В обединението влизат три фирми, сред които и “Сиенсис” управлявана от Николай Медаров, съпруг на председателката на ЦИК Красимира Медарова.

“Няма връзка между изборите и спечелването на поръчката”, каза Борислав Велков пред Mediapool. Той уточни, че от ГЕРБ са им платили 30 хил. лв. по договор за реклама за изборите през октомври, а тази поръчка е спечелена в края на 2011 г. Договорът е сключен с “Ембиънт медия пул”, която е собственост на Борисов и Велков. В същото време в консорциума спечелил поръчката за реклама на туристическия портал участва друга тяхна фирма “Ню Бранд Тим”.

Освен в създаването на изборния слоган Борисов и Велков са автори и на предизборната картичка на президента Росен Плевнелиев с баркод (QR код), чрез който с помощта на смартфон можеше да се научи в движение всичко за хода на кампанията. Плевнелиев е първият политик избрал новия тип реклама. “Ембиънт медия груп” е участвала още в изработването на рекламни билбордове, плакати и листовки по време на предизборната кампания на ГЕРБ.

Заради инициалите от първите имена на Велков и Борисов в управляващата партия се шегували по време на кампанията, че рекламата им движи Б.Б., писа “Труд” през октомври.

Другият партньор в консорциума “Айсиджен корпорейшън” и друг път е печелил обществени поръчка по проекти, изпълнявани с европейски средства. Компанията е правила е-управление на общините Рудозем, Стамболово, Полски Тръмбеш и Бобов дол, както и на областната администрация във Варна, показва системата за управление на еврофондовете ИСУН.

Двете фирми в печелившия консорциум са сред водещите в налагането на нови форми на реклама, според публикации в специализирани сайтове.

Пет оферти са подадени в търга

Обществената поръчка за реклама на туристическия портал в интернет е обявена два месеца преди изборите - на 31 август 2011 г.  Пет са подадените оферти, които са отворени на 27 септември 2011 г.

Консорциумът “Медиа Контактс Айсиджен” печели с качество на техническо предложение за изпълнение на поръчката, което има най-голяма тежест за избора на победител – 70%. Договорът е сключен с цена от 2.68 млн. лв. на 16 декември 2011 г., като сумата е с 200 хил. по-малка от прогнозната. Срокът за изпълнение на поръчката е четири месеца.

От Министерството на икономиката все още не са отговорили на въпроса на  Mediapool кои са били другите участници в търга и дали техните оферти са достигнали до последната фаза на конкурса - отваряне на ценовите предложения.

Рекламата на bulgariatravel се пуска в 80 сайта

Четири пъти повече реклама обещават да пуснат "Медиа Контактс Айсиджен" от заложеното в тръжните условия. Това стана ясно от отговора на “Айсиджен” до Mediapool.

Вместо в 20 туристически портали и сайтове, както е според тръжните условия, buldariatravel.org ще се рекламира в повече от 80. Сред тях са чуждите - cnn.com, tripadvisor.com, trip.com, expedia.co.uk, priceline.com, travel.yahoo.com, tourist-information-uk.com, world-guides.com, wheretraveler.com и още много други.

Рекламната кампания в тези туристически портали, световни търсачки и социални мрежи е таргетирана по IP адрес на потребителите и така се постига георафско покритие на конкретните таргет групи, обясни Димитър Баджов, един от собствениците на “Айсиджен”.

Сред българските портали кампанията обхваща travelblog.bg, dnevnik.bg, dnes.dir.bg, dariknews.bg и др. Целта е да се стимулира и насърчи вътрешното потребление на туристически продукти и услуги.
Отделно е осигурено рекламно присъствие в най-големите социални мрежи като facebook, badoo, myspace, hi5 и др, а също и търсачките google, msn, yahoo, bing, yandex и др., посочиха от “Айсиджен”.

Ще има и игри с награди, като се предвижда да бъдат дадени 10 пакета с едноседмични почивки за двама в 4-звездни хотели в Чепеларе, Созопол и Каварна. Ще бъдат раздадени също и още 100 по-малки награди като бутилка българско вино, пъзел със снимки от забележителности в България и други, казаха от “Айсиджен”.

Отделно ще бъдат пуснати и електронни бюлетини за директен маркетинг. Това ще става чрез специално разработен HTML код, който се вгражда в електронно съобщение и се изпраща до хиляди потребители, които са пожелали да получават такъв вид информация. Всеки брой от бюлетина съдържа новини от туристическия портал, актуални дестинации и друга подобна информация, която цели да информира потребителите за възможностите за различните видове туризъм в България, обясниха от “Айсиджен”.

43.5 млн. лв. от еврофондовете за реклама на туризма

Общо за реклама на туризма по различни канали – интернет, телевизии и медии трябва да бъдат похарчени 43.5 млн. лв. до края на годината. Очакваният ефект от това трябва да бъде повишаване на броя на туристите у нас, каквато тенденция беше отчетена през миналата година.

Средствата са от оперативна програма “Регионално развитие”, която има сключени общо 9 договора за рекламирането на страната ни като туристическа дестинация с Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Договорите са по схемата “Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт и подобряване на информационното обслужване”. Към момента от средствата са усвоени общо 17.5 млн. лв., показва справка в ИСУН.

Въпреки че четири от деветте договора трябва да са приключили в края на 2011 г., това все още не е факт според ИСУН. Изпълнението на договора за изработването на рекламно-информационни материали за близо 8 млн. лв. дори временно е спряно.

Освен рекламата на туризма в интернет до края на годината трябва да приключат договорите за рекламни кампании в Германия, Великобритания и Русия (7.9 млн. лв.), изграждане на мрежата от туристически информационни центрове (637 хил. лв.), изработването на нов бранд “България” (2.8 млн. лв.), както и въвеждане на система за качество на туристическите предприятия (494 хил. лв.).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

56 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #56

    ТОЗИ ИДИОТ КОЗАРКАТА ЗАПОЧНА.ЧЕСТИТО НА ГАНЧО.

  2. Анонимен
    #55

    Авторите на “ГраБим България” спечелиха държавна поръчка за 3 млн. лв. :)

  3. Анонимен
    #54

    ЧЕСТИТО ВИ ДРУГАРИ !!! ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ - КАКВО СА ТУК НЯМАКВИ СИ 30 000 000 ЛЕВА ? А ВИЕ ЯЖТЕ .... ВАШ ГОЦЕ ОТ ГОЦЕДЕЛЧЕВСКО

  4. Анонимен
    #53

    трябва да бъдат похарчени 43.5 млн. лв. до края на годината Как трябва, бе, крадци? Олигарсите с хотелите "трябва" да дадат част от печалбите си за реклама, нас, данъкоплатците какво ни грее, че леглата на комсомолеца Банев ще са заети?

  5. Анонимен
    #52

    Госпожо Фъндъкова, вместо вдигане на цените на билетити , моля обърнете внимание на мръсотията в града. Не е нормално да се мият един или два пъти годишно улиците.Моля направете справка , колко много деца боледуват от мръсният въздух в града.И оше нещо ,къде е контрола за кучешките акета по тротоарите? А по въпроса за цените на билетите ,мисля ,че мнозинството от пътуващите ще се превърне в роми и ще пътува градис.Как ще плати глоба ,като няма пари. Аз ще се срамувам ако попадна в това положение. Използвам случия да кажа също, че такса смет тябва да се плаща на брой лица от семейството.

  6. Анонимен
    #51

    Ха-ха Тоя идиот се прави на Обама. Дано да не се боядиса и черен, че съвсем ще станем за смях! :)

  7. Анонимен
    #50

    ГАРАНТИРАНО ОТ ГЕРБ - ГРАБЕНЕ И ДАЛАВЕРИ ЧЕСТИТО ДРУГАРИ ! А ВИЕ ЯЖТЕ ДЪРВОТО И ПАК ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ГЕРБ И ЗА КОСТОВ !

  8. Анонимен
    #49

    Да надграждаме приоритетите!

  9. Анонимен
    #48

    А какво стана с рекламният ТВ клип за България, гдето трябваше да се показва по чуждите телевизии? Гледам постоянно Discovery, NG, History, Eurosport и т.н. - появи се един-два пъти след като го пуснаха и след това го няма. ОЧЕВИДНО ПАК СТАВА ДУМА ЗА "УСВОЕНИ" ПАРИ ОТ ПРИЯТЕЛСКИТЕ НА ГЕРБ ФИРМИ. ОТ НАШИТЕ ПАРИ, ЕСТЕСТВЕНО.

  10. Анонимен
    #47

    Това е очевадна кражба. Да се изхарчат 3 милиона за реклама на сайт и 17 милиона публични средства за “Подкрепа за ефективен национален маркетинг на туристическия продукт" е все едно от автосервиза да ви дадат сметка за 10 хиляди лв за смяна на масло. Това е поредното доказателство защо не бива да се дават пари на държавата. Коя нормална частна фирма би дала толкова пари за реклама на сайта си? И защо туристическите фирми и хотели не си платят сами за рекламата, а трябва ние-данъкоплатците да им плащаме? Не е ли това скрита форма на незаконна държавна субсидия?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.