Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

БДЖ ще се стабилизира на гърба на жп инфраструктурата

Помощник-машинистите стават стрелочници, камери във вагоните ще следят за подкупни кондуктори

10 коментара
БДЖ ще се стабилизира на гърба на жп инфраструктурата

В средата на годината Българските държавни железници (БДЖ) са решили да увеличат почти десеторно цената на годишната карта за пътуване с влак по всички линии за служителите на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). Това стана ясно на пресконференция на ръководството на железницата, като информацията бе потвърдена от изпълнителния директор на собственика на релсовия път Милчо Ламбрев. До сега картата е била на цена 520 лева, а новата ще е 4480 лв. Това означава, че ако НКЖИ иска да снабди всичките си 13 700 служители с карти за влака, както е правила досега, ще трябва да плати над 60 млн. лева.

Ламбрев заяви, че в решението на БДЖ няма логика, защото двете компании вече имат договор за 2012 г., в който са указани цените на картите. Той е информирал министъра на транспорта Ивайло Московски за проблема, а в момента се прави анализ за кои служители и по кои линии ще са необходими карти, така че да не се плаща внушителната сума. Ламбрев каза, че се обмисля служителите, които се откажат от карти за влака, да получат бонуси или карти за градския транспорт.

Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев заяви, че цените на картите за НКЖИ са толкова ниски, че едва ли не им се подаряват. Сега те ще си купуват карти на пазарни цени, като същото ще важи и за служителите на БДЖ, каза Недев.

БДЖ продава 3500 годни вагона за над 52 млн. лева

Освен с увеличени цени на билетите и картите БДЖ смята да се стабилизира финансово и с продажбата на активи. Освен тези с отпаднала за железницата необходимост на мушка са взети и оперативни активи. Ръководството на БДЖ съобщи, че смята да продаде 3500 товарни вагона в движение, които са оценени на 52 млн. лева. Те не били нужни на “БДЖ Товарни превози”, защото дружеството не ги било поискало при прехвърлянето на активите миналата година и те останали собственост на “Холдинг БДЖ”. Същевременно 1000 товарни вагона са в списъка за ремонт за тази година, стана ясно от отчета на шефовете на компанията.

Продажбата на 3500-те вагона се налагала за изплащането на втория облигационен заем за БДЖ в размер на 100 млн. евро. Именно вагоните са били залог за заема, но облигационерите се съгласили БДЖ да ги продаде и да им даде парите. Шефовете на железницата уточниха, че сделката трябва да се одобри и от транспортния министър. След това може да бъде обявен търг, а самата процедура ще продължи поне до края на годината.

Нова стачка в БДЖ щяла да е незаконна

"Нямам конкретно обяснение защо синдикатите ще стачкуват, научих го от вас – медиите. С най-голямо удоволствие ще се срещна с тях, за да чуя лично". Така Йордан Недев коментира заплахите на профсъюзите за нови стачки в БДЖ заради планираните съкращения на 850 души до края на годината.

Шефът на директорския борд в БДЖ Владимир Владимиров каза, че е отказал среща със синдикалните лидери, защото в Колективния трудов договор е регламентирано как ще стават съкращенията още през есента на миналата година и ръководството спазва подписания договор. Ако има стачка, тя ще е незаконна, каза Владимиров.

"Освен протакане на неизбежното реформиране на системата, от което тя има жизненоважна нужда, друго няма да се случи с протестите", каза още Недев.

Влаковото разписание ще се преработи основно

Въпреки че от години се говори за анализ на трафика във влаковете, съобразяване на разписанието с това на автобусите и т.н., оказва се, че нищо такова не е правено. Тепърва ще се прави проучване за натовареността на линиите и влаковият график ще се преработи основно до декември, обясни Йордан Недев. Сега анализът е наложителен заради спирането на близо 130 влака. Оказва се, че след орязването композициите по някои линии се движат претъпкани, а други са с по един пътник.

Други мерки за реформа в БДЖ включват преквалификация на служителите, така че един човек да съвместява няколко сходни длъжности, вместо да се наемат трима души. Недев каза, че помощник-машинистите могат да бъдат и стрелочници и ревизор-вагони например.

За да се ограничи пътуването без билети и подкупването на кондукторите, на тях вече им е забранено да продават билети. В по-натоварените линии с кондукторите вече се движат билетни касиери, които издават билетите вместо тях. Още 100 души от железницата ще се преквалификацират в билетни касиери, за да се обгрижат всички по-натоварени влакове, каза Недев. На въпрос не може ли пътникът да подкупи касиера, Недев каза, че всичко е възможно и в бъдеще във вагоните може да се монтират камери.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Поредното безумие на Владимиров/Недев да сложат билето-продавачи в пътн.влакове.Двама души-нач.влак и кондуктор са предостатъчни да обслужват една мотриса или два вагона!Но вече са трима?Това е решение на ръководители,които си въобразяват че вадят фирма от криза.Запазили 12 седалки,а са три служебни лица!Парадокс,който не вярва да се качи на влак и да гледа.

  2. Анонимен
    #9

    Браво на комсомолец №1 от времето на Виденов Владимир Владимиров. Нормално е тъкмо той да ликвидира окончателно българските железниц...

  3. Анонимен
    #8

    "...съобразяване на разписанието с това на автобусите и т.н...." В нормалните държави автобусите се съобразяват с разписанието на влаковете, в тъпата България както обикновено е обратното. Мафиотите победиха!

  4. Анонимен
    #7

    Ако има стачка, тя ще е незаконна, каза Владимиров. Хей, смешнико, Владимиров, не знаех, че стоиш над закона! За законността на една стачка се произнася СЪДЪТ, а не ти! Докога ще ни развеселяваш с глупостите, който бълва болния ти мозък? Бездарник такъв!

  5. Анонимен
    #6

    До 4 Нещо не си наред с главата, няма да е лошо да отидеш да те прегледат и да ти предпишат нови хапчета, че тия сегашните май не действат вече.

  6. Анонимен
    #5

    Абе Медиапуул, Преведете ми какво значи "БДЖ продава 3500 ГОДИНИ вагона"!?

  7. Анонимен
    #4

    Кога най-после ще се разбере,че жепето е отживелица?

  8. Анонимен
    #3

    Като е дошло време за съкращения, що не съкратят едната релса. Е, на други места- Япония, гр.Дубай, влаковете карат по една релса. Що джилезо ще излезе...... Майтапчия

  9. Анонимен
    #2

    По-малко хора с по-високи заплати. При ниски заплати заминават работливите, а при високи заплати заминават мързеливите. Среден път няма ако печатницата за пари е спряна.

  10. Анонимен
    #1

    БДЖ се ръководи от двама палячовци, които нямат хал-хабер нито от железници, нито от мениджмънт. Жалнва ни майка на всички.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.