Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Държавата търси частен стопанин на пловдивската жп гара

2 коментара
Държавата търси частен стопанин на пловдивската жп гара

Близо две години и половина след като правителството формално даде ход на концесията на 5 железопътни гари, реално започна първата процедура за предоставяне на гара Пловдив за построяване и стопанисване от частник. Това стана ясно след заседанието на Министерския съвет в сряда.

Срокът на концесията е 35 г., а концесионерът ще бъде определен в открита процедура, става ясно от решението на правителството. Частната компания се ангажира да изгради автогара, два ескалатора, три пътнически асансьора, многофункционална обслужваща сграда с помещения за магазия, колетно отделение, спедиция, пощенски услуги, обществени тоалетни, пералня със сушилня и гладачно отделение. Държавата иска още частникът да построи офиси, хотел от тип “транзитен”, търговски обекти и места за разполагане на рекламно-информационни елементи.

Според условията на концесията инвестициите за първите четири години трябва да са не по-малко от 9 380 650 лв. без ДДС, а за целия срок на концесията – не по-малко от 10 204 430 лв. без ДДС.

Пет са критериите за комплексна оценка на  бъдещите оферти – размер на годишното фиксирано концесионно плащане (с относителна тежест 50 на сто), размер на променливото концесионно плащане (с относителна тежест 20 на сто), срок за въвеждане в експлоатация на строежите (с относителна тежест 20 на сто), предложение за инвестиционна програма (с относителна тежест 5 на сто) и бизнес предложение (с относителна тежест 5 на сто).

Правителството на Тройната коалиция планираше мащабен ремонт на пловдивската гара за около 100 млн. лева. През 2008 г. собственикът на сградата – Национална компания “Железопътна инфраструктура”, проведе конкурс за проект на новата Централна гара в Пловдив, като на първо място се класира авангардно архитектурно предложение ("Арконт-А"), чиято реализация се оценяваше на 150 млн. евро.

Няколко месеца по-късно от НКЖИ съобщиха, че няма да ползват скъпия проект първенец, а ще реализират предложението, класирано на трето място, изработено от екип пловдивски архитекти с водещ арх. Алексадър Шинолов. То се оценяваше на 90-100 млн. лева. Естествено, идеята бе тотално изоставена в годините на кризата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Ами точно затова се дава на концесия-за да се затрие, или това което е останало от нея. Нямам обяснение, но за Пловдив е много характерно обезличаването на града и превръщането му в селище от типа "миньорско". Съвсем скоро се "обнародва " и идеята - да се изсекат дърветата (платании, чинари) по бул. "Руски"! След това - нищо...

  2. Анонимен
    #1

    Много хора не знаят, че Пловдивската гара е построена от барон Хирш през 1870.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.