Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Европа ни дава 43 млн. евро за ремонт на жп гарите в големите градове

6 коментара
Европа ни дава 43 млн. евро за ремонт на жп гарите в големите градове

Централна жп гара в София ще промени облика си до 2013 г. с финансова помощ от Европа. Това заявява транспортният министър Ивайло Московски в интервю за в. “24 часа”, публикувано в четвъртък. Ремонтът на гарата ще се финансира с част от парите за отпадналия проект от Оперативна програма “Транспорт” - удълбочаване на река Дунав при Батин, който е за 130 млн. евро.

Две трети от сумата ще са за метрото от Цариградско шосе до летището, където метрополитенът се ангажира да построи жп гара. След 2014 г. жп гара “Подуене” ще се свърже с летището с релси и аеропортът ще стане интермодален – пътниците ще могат да се качат на влак, метро или автобус, обяснява министър Московски.

Останалите една трета от сумата или малко над 43 млн. евро ще са за жп гари по протежение на участъците от релсовия път, които сега се модернизират с пари от програма “Транспорт”. Това са гарите в София, Пловдив, Стара Загора, Бургас. “Има готов много хубав проект (за Централна гара), до ноември ще ни дадат парите и можем да обявим търгове”, казва Московски. “Много е важна (Централна гара), мотивира ме, защото на хората им е отвратително да влизат в този район”, казва още министърът.

“Ще настоявам Дянков да се качи на стар влак”

“Ще настоявам Симеон Дянков да се качи на един стар влак”, казва министър Московски и допълва “Но това няма да промени кой знае колко нещата”. Дянков искал да даде пари за БДЖ, но ако е сигурен, че има реформи. В цялата система имало отпор на това нещо, тя 20 години не е пипана, била е хранилка, включително на партии и политици, казва Московски. “Това е война”, заключва транспортният министър.

Той критикува решението на БДЖ да вкара интернет във влаковете. “То вътре човек не може да отиде до тоалетна от мръсотия, старост, влаковете се разпадат, палят се през ден, ние вкарваме интернет в тях”, казва министърът.

Московски потвърждава, че ще се закрият неефективни линии и че ще се съкращава персонал в железницата. На първо време ще се демонтират стари и неизползвани жп релси. Вече са премахнати около 30 км от гара Пиноер в София и от Бургас – Поморие, като на тяхно място ще има велоалеи. През 2012 г. ще се демонтират 132 км жп релси. “Ако искаме да имаме модерна железница, то е ясно, че цялата съществуваща мрежа не можем да я имаме. По-добре е да имаме 7-8 основни направления с 200 км в час”, казва транспортният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Не съм съгласен, че ни трябват малко, но бързи влакове само. Вижте една Австрия, Холандия и други страни (не Америка моля). Това е един достъпен, чист транспорт, дава работни места, намалява трафика по магистралите, пести ни бензина, спестява ни глоби на КАТ за употреба на алкохол и каране. НЕ, ПОВЕЧЕ ЖП ЛИНИИ НИ ТРЯБВАТ, НЕ САМО НЯКОЛКО КМ.

  2. Otchayan
    #5

    Ж.П. транспортът не съществува от библейски времена - появил се е на някакъв етап от развитието на човечеството /не много отдавна/ и му е дошъл етапът за изчезване-колкото повече се назлъндисваме толкова повече ни излиза хайкъръ.

  3. Otchayan
    #4

    Нека някой да изчисли 100 хил.пътникокилометра от колко персонал се обслужват в ж.п. и в автомобилния транспорт, също така и за тонкилометрите! "Московски потвърждава, че ще се закрият неефективни линии и че ще се съкращава персонал в железницата. На първо време ще се демонтират стари и неизползвани жп релси."А защо първо не съкрати персонала и закрие неефективните линии и след това да демонтира релси?

  4. Анонимен
    #3

    "Ако искаме да имаме модерна железница", г-н Московски трябва първо да се премахнат всички подставени лица,които вие и Ал.Цветков назначихте в двете жп.компании визирам новоназначения ген.директор в БДЖ и назначенията във важни дирекции като Финанси и Стратегическо развитие в НКЖИ. Това са хора които или нямат никакъв трудов стаж и опит, особено в НКЖИ, която е един от най-големите бенифициенти по ОП Транспорт (визирам новоназначения директор стратегическо развитие, които е само на 30г. без ден

  5. Анонимен
    #2

    Ние сме много назад от редица градове със съвременни решения на релсовия транспорт. При тях дори е осъществена връзка от ценъра на града до населени места на десетки километри от там. За приватизацията е безмислено да говорим. В големи европейски страни функционират по 20-30 частни компании, работещи по дадени направления. Ние тук се мъчим да отделяме недвижимото от движимото и не откъсваме наникъде. Явно централизацията много допада на ония, които се мислят за началници с размах...

  6. Otchayan
    #1

    Тези от Европа луди ли са да съживяват този разложен труп?Стига ни дето всяка година потъват по половин милиард лева като субсидии!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.